Za vas sem prebral knjigo Your First Customers, ki sta jo napisala Jack Kaufam in Adii Pienaar. Vsak posel v začetku in tudi kasneje rabi kupce, saj brez kupcev posel preprosto umre.

Osredotočite se na rešitve za kupce
Če bo vaš izdelek ali storitev reševal problem kupcev, potem vam kupcev nikoli ne bo zmanjkalo. Brennan Dunn pravi, da se mora podjetje osredotočiti na pot vaših kupcev iz problema, ki ga imajo do rešitve.
Primer: Problem je dež, produkt je dežnik in rešitev je, da ste zaščiteni proti dežju.

Naredite tako imenovani”vitamin produkt”
Gre za produkt, ki nima direktne rešitve na problem kupcev, ampak kupec vseeno pridobi na vrednosti naprimer mu pomagate s podjetjem pri širjenju na novih trgih, povečate število sledilcev na Facebooku itd.

Koraki, da pridete do “vitamin produkta”:
– izberite tržišče, kjer bi radi naredili tak produkt
– naredite raziskavo kaj je pomembno za kupce na tem tržišču npr. rast podjetja, povečanje dobička, zmanjšanje stroškov, več stalnih kupcev itd.
– najdite način, ki bo pomagal pri tem kar iščejo vaši kupci

Dober primer takšnega vitamin produkta je program Ambassador, ki pomaga pretvoriti vaše kupce v ambasadorje vaše blagovne znamke in te kupcivam pomagajo pridobiti na tak način nove kupce. Veliko podjetij nujno ne potrebuje priporočilnega marketinga (referral marketing), ampak je vseeno lahko način, ki podjetjem pomaga povečati prihodek in nove kupce.

Razmislite o vašem idealnem kupcu
Ni pa pomemben le razmislek, ampak je potrebno tudi iti med kupce in jih povprašati kaj menijo o vašem izdelku in marketing pripraviti tako, da kupce pridobite k uporabi vašega izdelka.

Koraki za določanje kdo so vaši prvi kupci:
– tip kupca (B2B, B2C, freelancerji itd.)
– velikost kupca (nad 10 zaposlenimi, začetniki itd)
– področje, kjer kupec deluje npr. oblikovalci, managerji itd.

Uporabite kar je že popularno
Zgradite produkt na tem, kar je že popularno ali je trenutno v fazi rasti naprimer zgradite orodje za analitiko za Paypal ali pa informacijski produkt kako uporabljati že obstoječi program.

Najdite vaše kupce na spletu
Če je naprimer vaš kupec projektni manager uporabite Linkedin, da ga najdete. Avtor svetuje, da jih poprosite za klic v katerem jih povprašate s katerimi problemi se srečujejo, da boste vaš produkt lahko še izboljšali. Najdite še naprimer spletne skupnosti za vašo panogo ter raziščite vprašanja in probleme s katerimi se kupci srečujejo npr. Dribbble, če so vaši kupci oblikovalci.

Preverite naslednje skupnosti in se skušajte udeležiti debate:
Hacker News
Designer news
Growth Hackers
Inbound
Product hunt
Dribbble
reddit
Quora
Twitter (uporabite twitter iskalnik – search)
Linkedin (uporabite iskalnik po objavah in komentarjih – posts and comments)

Primer iz prakse:
Na Quora je bilo vprašanje o alternativi za pristajalne strani LaunchRock, kjer je Scott Watermasysk napisal odgovor o njihovi storitvi KickoffLabs s katero je dobil kar nekaj kupcev.

Z vašimi kupci govorite tudi osebno
Če je naprimer vaš potencialni kupec lastnik restavracije ga vprašajte, če bi z vami govorili brezplačno (ali pa da vam računajo za njihov čas npr. pol ure). V pogovoru se osredotočite sna probleme, ki jih vaši kupci imajo. Patrick Mckenzie je uporabil to strategijo za Appointment reminder, kjer je govoril z 15 potencialnimi kupci osebno v zameno za plačilo (večina je pa to naredila brezplačno).

Primer emaila oziroma kako pristopati do kupcev po emailu (ko najdete njihove kontakte):
Pozdravljeni Miha,
Moje ime je Žan. Sem podjetnik, ki sem začel z novim projektom in rad bi razvil produkt, ki omogoča XXX (glavna korist vašega izdelka) za ljudi, ki XXX. Naredil sem raziskavo in ugotovil, da delate v XXX. Ali bi vas zanimalo, da bi vas povprašal nekaj vprašanj o XXX. Ta vprašanja bi mi zelo koristila pri nadaljnem delu in vam bodo vzela 20 minut vašega časa.

Dve ključni vprašanji za kupce:
– s katerimi problemi se srečujejo in kateri je njihov največji problem
– katere rešitve že uporabljajo pri reševanju svojih problemov

Kako od kupcev dobiti denar:
Zapomnite si, da če bo kupec dobil veliko dodano vrednost od vašega produkta bo z veseljem plačal za vaš izdelek. Zelo pomembno je, da poveste kupcem koliko bo stal izdelek in dejansko vprašate, če ga bodo kupili. Avtorja svetujeta, da najdete vsaj 5 kupcev, ki bodo izdelek pripravljeni plačati še preden izdelek dejansko obstaja (razmislite o posebni ceni, ki velja za pred-naročila in jim ponudite vračilo denarja).

Kaj če ugotovite, da vaša ideja ni dobra?
Nič ni narobe, če prenehate z izdelavo, če ugotovite naprimer da vaša ideja ne reši problema ali kupci niso pripravljeni plačati za vaš izdelek. Če vaša ideja ne bo reševala problema kupcev jih boste težko našli. Najslabše je, če boste z idejo nadaljevali, čeprav boste ugotovili da ne bo delovala.

Postanite učitelj
Nathan Barry, ki je avtor uspešne knjige Authority pravi, da je pomembno učiti druge o stvareh, ki so za njih pomembne in da je to najlažji način ,da si zgradite občinstvo in z bodočimi kupci vzpostavite kontakt. Zelo pomembno je, da učite o temi, ki zanima prav vašo ciljno publiko.

Vedno imejte poziv k akciji (call to action)
– vprašajte ljudi, da vam dajo email – prvotni cilj, ker je to najbolj profitabilno na dolgi rok
– naj vaši obiskovalci delijo po socialnih omrežjih, ki naj nikoli ne bo primarni cilj (saj tam vaše objave niso tako vidne in osebne, kot pri emailu)

Ne pustite, da vaša ciljna publika umre
Kreirajte dobro vsebino vsaj eno do trikrat na mesec in jo razpošljite 1 do 2x na teden vaši publiki. Paziti morate, da je vsebina res dobra in zato ne pričakujete nič v zameno. 95 odstotkov komunikacije z vašim občinstvom mora biti, da jim dajete nekaj brezplačno in 5 odstotkov za naprimer prodajo vašega izdelka ali storitve.

Kako pravilno prodati vaš izdelek email listi
Dajte jim nasvete, kako naj rešijo problem tudi če ne kupijo vašega izdelka in naredite intervju z vašim idealnim kupcem, kjer naj bo fokus v nasvete in strategije.

Zgradite minimalno sprejemljivo publiko (Minimum Viable Audience)
Gre za idejo Briana Clarka od CopyBloggerja, da gradite na vaši ciljni skupini. Naj bo minimalno 1000 ljudi na vaši email listi, ki vam bodo komentirali naprimer objave na blogih ter če boste postavili npr. vprašanje po emailu tudi odgovorili.

Influencer marketing 
Pri tem marketingu gre zato, da zgradite dobre odnose z ljudmi, ki jim vaša ciljna skupina sledi in zaupa. Imejte v mislih 80 do 100 ljudi s katerimi bi zgradili dober odnos. Alex Turnbull iz Groove`s</