Kako zaslužiti z Etsy

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

8. marca, 2022

Vem, kaj vas je pripeljalo sem.

Zanima vas odpiranje trgovine Etsy in želite natančno vedeti, kaj storiti, da bo prodaja stekla. Ne glede na to, ali ste kreativna oseba, ki želi svetu pokazati svoje izdelke, ali preprosto oseba s hobijem, ki ga želite deliti z drugimi, ste prišli na pravo mesto.

In ne boste se naučili zgolj prodajati na Etsyju. Na Etsyju se boste naučili tudi zaslužiti.

Ste pripravljeni začeti?

Kaj je Etsy?

Preden bomo govorili o tem, kako prodajati na Etsyju, moramo razumeti, kaj Etsy je in kaj ni.

Skratka, Etsy je v večini primerov dom ročno izdelanih izdelkov. Medtem ko druge platforme (kot sta eBay in Amazon) zagotavljajo trg za predvsem poceni in množično proizvedeno blago, je Etsy najboljše mesto za prodajo in nakup, če iščete kakovost in izvirnost, edinstveno in nenavadno. Je šesta največja spletna tržnica na svetu z več kot 3 milijoni prodajalcev in 60 milijoni kupcev v 234 državah.

Odprite svojo lastno trgovino Etsy

Kako premakniti goro? Po en kamen naenkrat. Če želite začeti prodajati na Etsyju, najprej premaknite najmanjši kamenček. Odprite svojo trgovino Etsy tako, da greste na Etsy.com in pritisnete na gumb “Registracija” v zgornjem desnem kotu. Če že imate račun Etsy, lahko ta korak preskočite. Od tam se vrnite v meni profila v zgornjem desnem kotu in izberite “Prodaj na Etsyju” in nato “Odpri svojo trgovino Etsy”. Ne pozabite, da boste morali ustvariti eno objavo (“listing”), da aktivirate svojo trgovino, zato imejte v mislih vsaj en izdelek, ki ga boste objavili, ko odprete svojo trgovino Etsy.

Nastavite vse informacije za svojo trgovino

Najprej izberite ime za svojo trgovino (ne skrbite, pozneje ga lahko spremenite). Za ime imate na voljo 20 znakov. Pomislite, kaj bo naredilo vašo blagovno znamko edinstveno, kakšen občutek želite, da vzbudi vaša trgovina, in kakšno zgodbo poskušate povedati. Nato optimizirajte svoj profil trgovine Etsy.

To pomeni:

  • Vaš profil prodajalca – vključite kratek življenjepis in fotografijo ali logotip, da začnete graditi svojo blagovno znamko.
  • Biografija vaše trgovine – tukaj imate 5.000 znakov, s katerimi lahko predstavite svojo blagovno znamko, tehnične kvalifikacije, dosežke in – kar je najpomembneje – vaš navdih.
  • Politika vaše trgovine – to so posebne smernice vaše trgovine za plačila, roki pošiljanja in politika vračila kupnine.

Če to opravilo ni vaša močna stran, ne skrbite – Etsy ima predloge, ki vam bodo pomagali pri tem.

Z veseljem pa z vami delim nekaj nasvetov, kako zaslužiti na Etsy in kako povečati prodajo, če na platformi že prodajate, vendar s prodajo niste zadovoljni.

Z vedno večjim številom prodajalcev na platformi se namreč lahko vaši izdelki in trgovina Etsy zlahka izgubijo med vašimi konkurenti.

  1. Etsy SEO 

Etsy SEO je verjetno ena najpomembnejših stvari, ki jih lahko storite za povečanje prepoznavnosti vaše trgovine in izdelkov. Na ta način povečate svojo prodajo na Etsyju. Ena najpomembnejših strategij pri Etsy SEO je obsežno raziskovanje ključnih besed. Raziskava ključnih besed je postopek iskanja iskalnih izrazov, ki jih uporabljajo vaše stranke. Z uporabo pravih ključnih besed se vaš izdelek lahko uvrsti v iskanje Etsy. Dober način za njihovo iskanje je uporaba seznamov (“listingov”) in kategorij v Etsyju. Ključne besede, ki jih najdete, lahko zdaj vključite v naslov in oznake svojega seznama izdelkov.

Pomembno:

Ciljajte na daljše ključne besede, saj imajo manj konkurence in jih je lažje uvrstiti. Dober in prepričljiv opis izdelka bo močno izboljšal vašo stopnjo konverzije.

Pritegnite pozornost potencialnega kupca. Pokažite, kako lahko izdelek izboljša njegovo življenje ali reši njegovo težavo. Mnogi drugi prodajalci na Etsyju pozabijo na to točko in začnejo pisati stvari, ki jih želijo povedati, kot so barva, velikost itd. Tudi to so pomembne informacije, vendar se morate vprašati, kakšno korist bo imela vaša potencialna stranka.

2. Fotografiranje izdelkov, ki jih prodajate

Najlažje je upravljati z naravno svetlobo. Ne uporabljajte neposredne ostre sončne svetlobe, temveč svetlobo, ki se odbija od drugih predmetov, svetlobo skozi tanko zaveso ali osvetlitev zgodaj zjutraj/pozno popoldne. Bistvenega pomena je tudi učenje dela z orodji za urejanje fotografij. Fotografije, posnete z vašim telefonom ali fotoaparatom, ne bodo popolne. Zato lahko popravite barve in jih uredite z orodji, ki so na voljo, da bodo svetlejše, bolj kontrastne. Včasih prav to igra ključno vlogo pri tem, ali bo kupec kliknil na vaš izdelek ali ne.

3. Uspešnice v vaši trgovini

Verjetno imate v svoji trgovini nekaj “uspešnic” – izdelkov, ki jih zelo dobro prodajate. Za te izdelke se zdi, da jih imajo radi številni kupci. Izdelki, ki se nenehno prodajajo, imajo dobre ocene in dobre povratne informacije ter ustvarjajo povratne stranke. Pozorno si oglejte te izdelke in ugotovite, kaj jih naredi izstopajoče. Branje pozitivnih ocen o teh izdelkih lahko pomaga. Nato lahko ustvarite podobne izdelke ali izdelke v različnih barvah, materialih in tako naprej.

Drug način za ustvarjanje uspešnih novih izdelkov je preverjanje, kako lahko zapolnite vrzel v svoji ciljni tržni niši. Poslušajte svoje potencialne stranke na spletu. Poiščite jih med negativnimi ocenami na Etsyju, Amazonu, eBayu ali forumu. Preverite, ali obstaja priložnost, da ustvarite boljši izdelek, ki bo ustrezal njihovim potrebam.

Prav tako je ustvarjanje “sezonskih izdelkov” dober način za doseganje novih strank. Naredite posebne različice svojih priljubljenih predmetov za božič, noč čarovnic, veliko noč itd. Na ta način boste imeli v teh obdobjih dobre možnosti za povečanje prodaje na Etsyju.

4.   Osredotočite se na izdelek, ki se ne prodaja dobro

Izdelki so se sicer začeli prodajati, vendar niste zadovoljni s prodajo. Zdaj je čas, da ugotovite razloge, zakaj se ne prodajajo, in izdelke izboljšate. Lahko so to slabe fotografije, dolgočasen opis izdelka, manjkajoči podatki, morda je izdelek predrag ali prepoceni itd. Če ugotovite kaj od navedenega, se vrnite na prejšnje točke z nasveti. Vse zgornje informacije so namreč osnova za prodajo izdelka z visoko konverzijo.

5.   Za hitro rast prodaje uporabite Etsy oglaševanje

Etsy oglaševanje je eden najbolj neposrednih načinov, če želite hitro povečati prodajo svojih izdelkov. Seveda če to storite pravilno.

Nekaj preprostih nasvetov pri Etsy oglaševanju:

  • Najprej oglašujte svoje uspešnice, saj je večja verjetnost, da bodo kupci kliknili nanje in jih kupili. Nato promovirajte svoje izdelke srednjega razreda. 
  • Dosledno preverjajte, zlasti na začetku, in izklopite promovirane oglase, ki se ne prodajajo (še posebej, če so visoki ogledi in so brez prodaje).
  • Prepričajte se, da stroški niso večji od vašega dobička.

6. Ustvarite blagovno znamko, ki jo imajo stranke rade

Ko pomislite na kavo, vam na misel pride Starbucks. Superge – Nike in Adidas. Blagovna znamka in prepoznavnost blagovne znamke sta med najpomembnejšimi dejavniki uspeha podjetja. In to je tudi ena najtežjih stvari, za katere je treba poskrbeti, da se izdelki dobro prodajajo. Mnogi mislijo, da je blagovna znamka zgolj ime trgovine, logotip ali dizajn vaše vizitke, vendar je veliko več kot to. Vključuje vse “stične točke” z vašimi strankami. Stranka začuti blagovno znamko vsakič, ko pride v interakcijo z vašo trgovino. Od logotipa do storitve, ki jo ponudite stranki ob prodaji, embalaže vašega izdelka itd. Zato dobro razmislite o tem, kako narediti vtis na vašo ciljno stranko.

7. Izkoristite trženje po e-pošti za dolgoročne stranke

E-mail marketing je eden najmočnejših načinov za izgradnjo močnega odnosa s svojimi strankami. Tako se bodo stranke po vsej verjetnosti vrnile nazaj za prihodnje nakupe. Vaša trgovina bo prva, ki jim bo padla na misel, ko bodo potrebovali stvar, ki jo prodajate. In kako dobiti njihov e-poštni naslov? Lahko ga dobite, ko stranka prvič kupi vaš izdelek. Lahko pa potencialnim strankam, ki obiščejo vašo trgovino, ponudite e-knjigo, ki je povezana z izdelki, ki jih prodajate. Ko bodo želeli prenesti e-knjigo, bodo pustili svoj e-mail naslov. Na ta način gradite svojo bazo. Tej bazi pošiljate novice, nasvete, koristne informacije in seveda občasno kaj prodajate. Naj ne bo vsak vaš e-mail, ki ga pošljete, zgolj prodaja vaših izdelkov, saj boste na ta način zagotovo izgubili kar nekaj pridobljenih kontaktov. Ljudje namreč ne marajo nenehne prodaje. Radi pa preberejo kakšno koristno informacijo ali nasvet, ki lahko izboljša ali polepša njihov vsakdan. 

8. Prodajajte na pravi način

Ponujanje popustov je sicer hiter način za dodatno prodajo vaših izdelkov, vendar je treba upoštevati nekaj stvari, če ne želite naleteti na past. Ena največjih napak, ki jih prodajalci lahko naredijo, je, da dajejo popuste tako pogosto, da kupci to že pričakujejo. Stranke so namreč pametne. Zelo hitro lahko zaznajo vzorec, ki ga počnete. In tako čakajo le še na vaše popuste.

Z znižano ceno vašega izdelka (še posebej, če to počnete pogosto) pravzaprav naredite svojo novo “redno” ceno, s čimer zmanjšate svoj dobiček. Zato je ključnega pomena vedeti, kdaj ponuditi popuste in kdaj ne.

Druga točka je, da so številni kupci naveličani preveč prodajnih stavkov. “Mega razprodaja!”, “Samo danes!”, “Omejena ponudba!” … Prekomerna uporaba teh besednih zvez bo ogrozila zaupanje vaših strank. In po vsej verjetnosti boste na ta način izgubili marsikatero stranko.

9. Ustvarite paket izdelkov

Združevanje vaših uspešnic (izdelki, ki se zelo dobro prodajajo) z nekaterimi drugimi izdelki je lahko zelo dober način za povečanje naročil. Vendar se prej prepričajte, da je paket smiseln. Izdelki so lahko podobnega sloga, pogosto se lahko uporabljajo skupaj (na primer brivnik s kremo za britje) itd. Seveda lahko ob taki ponudbi paketa ponudite popust v smislu, da je paket cenejši, kot če kupijo izdelke posamezno.

10. Vključite majhno darilo – brezplačno, da navdušite stranke

Mala pozornost povečuje prodajo in zvestobo strank. Študija je pokazala, da se bodo kupci bolj verjetno vrnili in opravili ponovni nakup, če prejmejo majhno darilo ali prijetno presenečenje, zlasti za ročno izdelane izdelke. Zato jih presenetite z majhnim darilom. To darilo naj ne preseže vrednosti vašega izdelka, ki ga pošiljate. Gre za majhno pozornost, ki razveseli vašega kupca, saj take pozornosti ne pričakuje.

11. Spodbujanje k ponovnemu nakupu s kuponi

Kode na kuponih so dober način, da stranke privabite, da se vrnejo v vašo trgovino. Poleg tega, da jim pošljete e-pošto s kuponom, obstaja še lažji način, da jim pošljete kupon – uporaba Etsyjevega lastnega sistema kupona “hvala”. Običajno lahko kupon za minus 10–15 % sproži dodatno prodajo. Višje popuste (20–30 % popust) pa rezervirajte za velike razprodaje v prihodnosti, v kolikor se boste za to odločili.

12. Funkcija “pomanjkanja” – npr. samo še 3 izdelki

Ena od strategij, ki jih nekateri prodajalci uporabljajo za prodajo preko trgovine Etsy, je ustvarjanje “pomanjkanja”. Pri nekaterih svojih izdelkih lahko napišete, da so na voljo npr. samo še 3 izdelki. Na ta način kupci začutijo “nelagodje”, saj dobijo občutek, da v primeru, da izdelka ne kupijo takoj, tega ne bodo mogli več kupiti. Ta strategija ustvarja močan občutek nujnosti za vašega potencialnega kupca. 

13. Ponudite brezplačno dostavo

30. julija 2019 je Etsy spremenil algoritem tako, da daje prednost seznamom izdelkov, ki ponujajo brezplačno dostavo nad določenim zneskom. Ponudba brezplačne dostave bo izboljšala vašo uvrstitev pri iskanju in potencialno povečala prodajo vaše trgovine Etsy. Tudi jasna politika pošiljanja vaših izdelkov naj bo napisana vidno v vaši trgovini.

14. Uporabljajte socialne medije za dodatno prodajo

Kdo danes nima profila na Facebooku ali Instagramu? Če so vaša socialna omrežja pravilno zastavljena, lahko vašo prodajo na Etsyju dvignejo v nebo. Vendar delajo številni prodajalci napako, ko socialna omrežja vidijo kot prodajna orodja. Objavljajo samo fotografije izdelkov in pričakujejo, da bo prišlo do prodaje. Namesto tega morate objaviti vsebino, ki ljudem koristi, in seveda pri tem ohraniti povezavo z vašo trgovino. Če prodajate dekoracijo za dom, lahko objavite vsebino o tem, kako postaviti izdelek v svoji hiši. Če prodajate oblačila, lahko delite nasvete za kombiniranje oblačil, kar je dobra pot do prodaje vaših izdelkov. Cilj socialnih omrežij je prikazati dobro podobo vaše blagovne znamke in zgraditi odnose z vašimi potencialnimi strankami. Ti odnosi so potem bistvenega pomena, ko so potencialne stranke pripravljene na nakup, saj jim bo vaša blagovna znamka prva prišla na misel.

15. Pišite blog za ustvarjanje zunanjega prometa

Imeti svoj blog je dolgoročna strategija za ustvarjanje prometa v vaši Etsy trgovini. Vendar bodite pripravljeni porabiti veliko časa. Rezultati se morda pojavijo šele po mesecih ali celo letih. To ni hiter način za povečanje prodaje na Etsyju. Cilj je, da se vaše spletno mesto (blog) prikaže v iskalnikih, kot je Google, ali celo v socialnih medijih, kot je Pinterest. Nato te obiskovalce vodite v svojo trgovino Etsy. Napišite blog članke, ki pomagajo vašim potencialnim strankam. Ko torej iščejo informacije, se lahko predstavite kot strokovnjak in jim zagotovite informacije, ki jih iščejo. Če se pisanja bloga lotite pravilno, lahko celo dobite njihov e-poštni naslov, ki vam pomaga pri nadaljnji komunikaciji in seveda prodaji vaših izdelkov.

16. Bodite prisotni na forumih

Ko govorim o forumih, mislim na forume zunaj Etsyja. Ne izgubljajte časa s promocijo na forumih Etsy, saj so tam večinoma prodajalci, in ne glede na to, kako dober je vaš izdelek, jih nakup ne zanima. To je namreč še en način, kako lahko pridobite nove potencialne stranke. Ampak nihče ne želi, da zgolj promovirate svoje izdelke pri vsaki objavi na forumu. Namesto tega uporabite svoje strokovno znanje in spretnosti, da odgovorite na vprašanja vaših potencialnih strank. Pokažite jim, da ste zaupanja vreden strokovnjak na vašem področju. Če boste podali koristne informacije, se bodo ljudje, ki to berejo, pozanimali o vas. Zato pripravite informacije o vaši trgovini na svojem profilu, da bodo obiskovalci lahko obiskali vašo trgovino, ko bodo pripravljeni.

Za konec

Prodaja vaših izdelkov na Etsyju je lahko dober način za izgradnjo vašega podjetja, ne glede na to, ali želite postati “ustvarjalec” s polnim delovnim časom ali pa poleg redne zaposlitve zaslužiti še nekaj dodatnega denarja.

Kot pri vsakem poslu bo tudi pri tem veliko poskusov in napak. Ne obupajte prehitro. Nadaljujte s preizkušanjem različnih strategij, dokler ne najdete tistih, ki vam ustrezajo, in kmalu boste opazili, da vaša trgovina Etsy prinaša zaslužek.

Preberite tudi…

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.