Kako ustvariti dober TikTok profil?

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

11. aprila, 2022

TikTok je družbeno omrežje, ki deluje prek mobilne aplikacije, ki jo naložimo na tablični računalnik ali mobilni telefon. Omogoča gledanje raznolike vsebine, snemanje kratkih videoposnetkov, dolgih do 180 sekund, njihovo urejanje in dodajanje posebnih učinkov v sam video. Tako kot pri večini drugih aplikacij in družbenih omrežij lahko uporabniki sledijo drugim uporabnikom ter všečkajo in komentirajo videoposnetke. Uporabniki aplikacije TikTok lahko pripravijo do 180 sekund dolge videoposnetke, ki jih posnamejo z mobilnim telefonom ali tablico. Posnetke je mogoče posneti v enem kadru ali pa sestaviti skupaj več kadrov, ki trajajo do 180 sekund. Mogoče jih je urejati in jim dodajati različne učinke: pospešitev, upočasnitev, predvajanje v obratni smeri in drugo. V videoposnetke lahko uporabniki dodajo glasbo in druge zvočne učinke.

Ko prenesemo aplikacijo, si lahko ogledamo videoposnetke, ne da bi ustvarili svoj račun, če pa si ustvarimo svoj profil, lahko sledimo drugim in ustvarjamo svoje posnetke. Večina uporabnikov posname in izdela video, v katerem pojejo ob spremljavi glasbe znanih glasbenih ustvarjalcev (TikTok pa omogoča tudi snemanje posnetkov, ki niso povezani z glasbo, kot so različni izzivi, ples in komični prizori). Videoposnetke nato delijo z drugimi uporabniki. Uporabniki se v TikTok lahko prijavijo s telefonsko številko, e-poštnim naslovom, Facebook, Instagram in Twitter profilom ali Google računom. Potem lahko iščejo priljubljene ustvarjalce, brskajo po kategorijah in oznakah. TikTok ima tudi funkcijo, ki omogoča dvema uporabnikoma izvedbo dueta, a morata uporabnika slediti drug drugemu.

Družbeno omrežje je kitajskega porekla in je v lasti podjetja ByteDance, ki ima sedež v Pekingu. Nastalo je leta 2016, leta 2018 pa se je združilo z aplikacijo Musical.ly. TikTok zahteva, da so uporabniki stari vsaj 13 let, da lahko uporabljajo aplikacijo, in da morajo imeti mlajši od 18 let dovoljenje staršev ali skrbnikov. TikTokov algoritem je eden najbolj edinstvenih delov izkušnje. Ko odprete aplikacijo, sta na voljo dva zavihka za ogled vsebine – stran, sestavljena izključno iz strani, ki jih spremljate, in vaša stran For You Page z okrajšavo FYP. TikTokov algoritem s pomočjo umetne inteligence uporabnikom ponudi priporočila, katere videoposnetke naj si ogledajo, na podlagi prejšnjih ogledov. Aplikacija sledi vrsti videoposnetkov, ki so jim všeč in jih komentirajo, ter uporabnikom, ki jim sledijo, da ustvari predstavo o tem, kakšna vsebina uporabnika zanima. Aplikacija hitro raste in je trenutno šesto največje družbeno omrežje na svetu.

  • Aplikacijo si je na mobilne naprave in tablične računalnike preneslo več kot 1,65 miljarde uporabnikov.
  • Leta 2019 je bila druga največkrat prenešena aplikacija na svetu.
  • Po uradni statistiki povprečen uporabnik odpre aplikacijo 8-krat na dan.
  • Največjo demografsko skupino na TikToku predstavljajo mladostniki, stari od 18 do 25 let, kar je hkrati tudi ena izmed najbolj zaželjenih ciljnih skupin za marketing.

Kako ustvariti dober TikTok profil in ga postopno graditi

Priljubljenost in viralnost na TikToku ni več le za najstnike, ki plešejo. Platforma se je izkazala kot eno najživahnejših družbenih omrežij današnjega časa. To je tudi tisto, zaradi česar obstaja možnost, da ustvarite viralen videoposnetek, kar je dostopno na način, kot to počne le malo drugih omrežij družbenih medijev.

Vsakdo lahko ustvari viralen videoposnetek na TikToku in si zgradi stabilen in priljubljen profil, ne glede na to, ali ima 2 sledilca ali 200 tisoč sledilcev. Algoritem z uporabo umetne inteligence aplikacije vsem uporabnikom zagotavlja enako možnost, da postanejo njihovi videi viralni in si sčasoma ustvarijo občinstvo, kar za ostale priljubljene aplikacije ne moremo reči. Vendar samo zato, ker TikTok zagotavlja enake pogoje za vse svoje uporabnike. Če ste že kdaj ustvarili profil na katerikoli drugi platformi družbenih medijev, boste verjetno opazili veliko podobnosti z ustvarjanjem profila na TikToku. Glavna razlika je v tem, da je algoritem iskanja in odkrivanja pri TikToku veliko boljši, kar pomeni, da boste videli boljše rezultate veliko hitreje. Zato imamo za vas nekaj nasvetov, kako ustvariti dober TikTok profil z več sledilci.

  • Bodite konsistentni. Verjetno se vam to zdi nekaj samoumevnega, vendar morate sami pri sebi ugotoviti, kakšen urnik objavljanja vam najbolj ustreza, potem pa se ga držite. Ne glede na to, ali je to enkrat na dan ali le nekajkrat na teden, zagotavljamo, da bolj zanesljiv kot je vaš urnik z novo vsebino, boljša bo učinkovitost. Je pa eden izmed najbolj znanih podjetnikov na svetu, Gary Vaynerchuk dejal, da je najbolj priporočljivo, da začetniki objavljajo svoje TikToke 4-krat na dan.
  • Ustvarjajte vsebino za svojo ciljno publiko. Svoje občinstvo je enostavno izgubiti in ustvariti videoposnetke, ki bodo všeč vsem. Ustvarili boste najboljšo vsebino in dosegli najboljše rezultate, ko boste posneli videoposnetke za določeno občinstvo. V primeru, da ste ustvarili račun za komentiranje športa, bodo vaša ciljna publika športni navdušenci, ki jih verjetno ne bo zanimalo, kateri make-up produkti bodo prišli na trg v naslednjem mesecu.
  • Komunicirajte z gledalci. Z razlogom se TikTok imenuje družbeno omrežje. Ne smete pozabiti na povezave ena na ena, ki jih lahko pridobite v razdelku za komentarje. Tako se bodo gledalci počutili kot del vašega profila in bodo spremljali vaše videoposnetke s še večjim veseljem.
  • Komentirajte videoposnetke drugih na FYP. To je eden izmed najboljših načinov, kako priti do novih prijateljev ali sodelovanj z ostalimi priljubljenimi TikTok ustvarjalci.
  • Uporabljajte primerne hashtage (#). Če želite, da se vaša vsebina odkrije, morate opraviti nekaj raziskav o hashtagih – kateri hashtagi so v trendu, na kakšno ciljno občinstvo ciljate in kateri se nanašajo na vaše videoposnetke – hashtagi namreč morajo biti povezani z vašim videoposnetkom. Kadarkoli objavite videoposnetek na TikToku, ne pozabite dodati ustreznih in priljubljenih hashtagov. Upoštevajte, da je TikTok predvsem platforma, namenjena zabavi. Uporabniki iščejo vsebino, ki jih bo zabavala. Uporabite hashtage strateško, da pritegnete čim večjo pozornost občinstva, ki vas še ne pozna.
  • Razmislite, kakšno vrednost nudijo vaši videoposnetki. Ena od stvari, ki vam bo pomagala dvigniti vaše videoposnetke na višjo raven, je vprašanje: “Kakšno vrednost imajo ti videoposnetki za moje občinstvo?” Ne glede na to, ali se tega zavedajo ali ne, ljudje gledajo videoposnetke, da bi nekaj izvlekli iz njih. To bi lahko bilo tako preprosto kot komedija v vsakem videu. Ali pa morda vaše občinstvo upa, da se bo naučilo nekaj novega. Če ugotovite, kakšno vrednost nudijo vaši videoposnetki, vam bo to pomagalo voditi vrsto vsebine, ki jo ustvarjate.

Pravilo 3 sekund

Vedeti, kako postati priljubljen na TikToku, pomeni tudi razumeti, kako TikTokov algoritem vrednoti in distribuira vsebino. Ko se boste zavedali ključnih dejavnikov, ki vplivajo na merjenje vrednosti v algoritmu, boste korak bližje ustvarjanju vsebine, ki jo ljudje želijo videti na svojih straneh (For You Page). Eden ključnih nasvetov je ravno pravilo treh sekund. Ampak kaj pravzaprav to pomeni?

Takoj, ko objavite videoposnetek na TikToku, bo algoritem video vedno poslal na For You Page uporabnikov, vendar le za kratek čas. Razlog za to je, da lahko platforma ugotovi, ali je vaš videoposnetek ustrezen in privlačen za gledalce (in če je, ga bo prikazal več ljudem).

Ključna dejavnika, ki jih TikTok pri tem meri, sta čas gledanja in stopnja končanja gledanja videoposnetka. Če vaše občinstvo gleda le nekaj sekund vašega 30-sekundnega videoposnetka, preden se pomakne na drugega, bo algoritem vaš video označil kot dolgočasen ali nepomemben, kar ni idealno.

Kako se torej temu izogniti? Poskrbite, da bo vaš video pritegnil vaše občinstvo. In tiste prve 3 sekunde so najpomembnejše. Konec koncev je na TikToku ogromno izbire videovsebine in zelo enostavno se je pomakniti na naslednji video.

Dlje kot bodo ljudje gledali vaš videoposnetek, bolje bo za vas. Zato morate svojo publiko pritegniti že takoj, ko vidi vaš videoposnetek, ter jo poskusiti obdržati pri gledanju do konca videa. Tako si boste povečali povprečen čas gledanja in povečali stopnjo končanja gledanja videa.

Daljši kot je čas gledanja in višja kot je stopnja končanja gledanja vašega videoposnetka, večja verjetnost je, da bo TikTok priporočil vaš videoposnetek več uporabnikom.

Zato si dovolite, da začnete drzno, očarajte svoje občinstvo in bodite pozorni na tempo. Razkrijte zaključek na koncu ali serizirajte svojo vsebino, da bodo ljudje navdušeni nad ogledom naslednjega videoposnetka in bodo videli, kaj se zgodi. Morda jim pustite nekaj vprašanj, tako da bodo prisiljeni komentirati vaš videoposnetek, da bi našli odgovor. Bolj kot spodbujate interakcijo, bolje je. Na ta način TikToku dokazujete, da je vaša vsebina privlačna in ljudje želijo več.

Spodbujajte FOMO (fear of missing out) pri vaših gledalcih

FOMO se nanaša na obnašanje človeka, pri čemer izkoristite željo gledalcev, da zgrabijo vsako priložnost, ki jo dobijo. To pomeni, da gledalce spodbudite k nenehnemu spremljanju vašega videoposnetka/videoposnetkov, ne da bi oni to kasneje obžalovali.

FOMO deluje, ker smo ljudje tveganju nenaklonjena bitja, zato je to tudi ena izmed marketinških akcij, ki jo ustvarijo podjetja, da kupce prepričujejo v impulzivne nakupe, brez da bi se potencialni kupci prej vprašali, če izdelek, ki ga nameravajo kupiti, sploh ustreza njihovim standardom. Če na Facebooku nenadoma vidite oglas, ki prikazuje uro z ogromnim popustom, se bo vaš občutek FOMO povečal. Morda niste bili tako navdušeni nad nakupom, a že samo ob ogledu tega oglasa boste prisiljeni razmišljati o njem. To je natančen občutek panike, ki ga želi ustvariti FOMO marketing.

Ta občutek lahko brez težav ustvarite na TikToku. Če spodbujate uporabnike, da preprosto posnemajo vašo vsebino, sodelujejo v izzivu ali preizkusijo vaš izdelek ali storitev, postane pridružitev trendu za druge uporabnike neustavljiva, kar je dobra novica za blagovne znamke.

Objavljajte videoposnetke v času, ko največ ljudi uporablja TikTok

Tako kot pri katerikoli platformi družbenih medijev objavljanje ob idealnem času tudi na TikToku pomaga. To ni tako pomembno kot pri Instagramu, vendar lahko objavljanje v času, ko je v aplikaciji več uporabnikov, pomaga, da vaši videoposnetki hitreje pridobijo več ogledov, kar vodi do več sledilcev na TikToku. Predlagam, da objavljate zgodaj zjutraj, sredi popoldneva ali pozno zvečer, saj takrat ljudje običajno največ uporabljajo svoje telefone (jutranja potovanja, popoldanska zatišja na kavču …). To zahteva nekoliko poigravanja z vaše strani. Storitve družbenih medijev še nimajo dobrih orodij za napovedovanje idealnih časov objavljanja. Na srečo storitve TikToka, vgrajene v aplikacijo, vključujejo vpogled v to, kdaj je vaša publika aktivna. Objavljajte, ko so vaši gledalci najbolj aktivni v aplikaciji.

Objavljajte visokokvalitetne videoposnetke

Na začetku je zagotovo bolj pomembna kvantiteta kot kvaliteta videoposnetkov, vendar z več sledilci boste kaj kmalu primorani izboljšati tudi samo kvaliteto slike, zvoka videoposnetkov. Morda ste opazili, da videoposnetki, naloženi na TikTok, niso vedno videti odlično. Nekateri uporabniki morda mislijo, da je kakovost videa, ki so ga posneli s pametnimi telefoni, prenizka, zato vam TikTok omogoča nalaganje videoposnetkov v 1080p HD. Če niste ročno prilagodili nastavitev kakovosti videa na TikToku za privzeto nalaganje videoposnetkov v visoki ločljivosti, bo verjetno kakovost videa vseeno slaba. Za nalaganje visokokakovostnih videoposnetkov na TikTok upoštevajte naslednje:

  • pripravite si svoj videoposnetek; pritisnite na gumb plus (“+”), da začnete postopek nalaganja videoposnetka;
  • posnemite videoposnetek ali izberite obstoječ video iz svojega mobilnega telefona, nato dodajte besedilo, animacije, filtre in druge učinke, če je potrebno;
  • pritisnite gumb “Naprej”, da se pomaknete na nastavitve objave, nato dodajte napis in oznake ter običajno konfigurirajte katerokoli od nastavitev zasebnosti;
  • pritisnite gumb “Več možnosti”, da vklopite možnost “Naloži HD”; ko je ta omogočena, lahko naložite HD video na TikTok;
  • pritisnite gumb “Objavi”, če želite svoj videoposnetek naložiti z višjo kvaliteto.

Pri snemanju videoposnetkov pa nikakor ne pozabite na dobro svetlobo, ki je eden izmed najpomembnejših dejavnikov same kvalitete. Tukaj vam ni treba komplicirati z zelo drago opremo in lučmi. Le poskrbite, da boste za čas snemanja imeli dobro svetlobo na objektu/ljudeh, ki jih snemate.

Zaključek

Zavedati se moramo, da noben uspeh ne pride čez noč. V zelo redkih primerih lahko začetnik z željo po uspešnem TikTok profilu, veliko sledilcih, veliko ogledih/všečkih … pride do uspeha čez noč. Vendar pa je s trdnim delom, konsistenco in disciplino vse mogoče, zato ne obupajte in z našo pomočjo poskusite izpolniti vaše cilje na TikToku.

Ne spreglejte!

Za vas imamo več brezplačnih e-knjig za večji zaslužek in poslovni uspeh. Prenesi si svojo na https://zannekrep.si/brezplacne-e-knjige/

Preberite tudi…

YouTube zaslužek

YouTube zaslužek

Obstaja dober razlog, da je YouTube vodilna video platforma na spletu, zlasti za podjetja. Enostaven je za uporabo,...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja