Kako naj podjetje uporablja TikTok

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

23. marca, 2022

Kaj je pravzaprav TikTok

Z več kot dvema milijardama prenosov in več kot eno milijardo mesečnih aktivnih uporabnikov se je TikTok v samo nekaj letih prebil v sam vrh največjih platform socialnih medijev na svetu.

Aplikacija TikTok omogoča uporabnikom ustvarjanje in deljenje kratkih videov, ki jih lahko na različne načine montirajo ali dopolnjujejo z različnimi filtri in glasbo. Pogosto jih uporabniki posnamejo kar z mobilnim telefonom, v ospredju pa so zabavne teme, ob katerih se gledalci sprostijo in nasmejijo. Platforma je pod imenom Douyin nastala leta 2016 na Kitajskem, že leto kasneje pa se je zaradi popularnosti razširila tudi po drugih državah pod imenom TikTok. 

Organski doseg TikToka je neprimerljiv v primerjavi z drugimi platformami socialnih medijev. Dodajte k temu dejstvo, da 50 % najboljših blagovnih znamk ni prisotnih na TikToku, kar pomeni, da je to odlična priložnost za vaše podjetje in blagovno znamko, saj konkurenca ni velika.

Tudi če ste skeptični glede tega, koliko so stari uporabniki TikToka – bazo uporabnikov aplikacije predstavljajo predvsem mlajše starostne skupine, približno 50 % uporabnikov TikToka je namreč mlajših od 34 let –, bi bilo nespametno domnevati, da nihče od vaše ciljne publike ne uporablja TikToka.

Pomenljiv podatek je tudi, da je do marca 2020 povprečen uporabnik v ZDA za aplikacijo porabil približno 14,3 ure na mesec. Prepričani smo, da se je to število do danes že povečalo. 

Algoritem TikToka spodbuja ustvarjalnost in nenavadno razmišljanje, saj nikoli ne veš, kateri od tvojih videoposnetkov bi lahko postal viralen. Ta ideja, ki so jo ustvarili na TikToku, je nekaj, kar zvesti uporabniki pozdravljajo, saj poročajo o bolj naklonjenem odnosu do oglaševanja na TikToku, saj ga v primerjavi z drugimi socialnimi omrežji vidijo kot bolj pristnega, zabavnega in zaupanja vrednega.

Povečajte ustvarjalnost

Odlična stvar pri TikToku je, da ni le platforma družbenih medijev, kjer lahko delite vsebino s svojimi sledilci, ampak dejansko omogoča uporabnikom, da z aplikacijo ustvarijo svojo vsebino, kar je naložba za vašo blagovno znamko. Ko boste ustvarili videoposnetek, ki sproži pogovor, izobražuje ali sproža čustva pri uporabnikih, boste verjetno prijetno presenečeni in nagrajeni z vsebino in angažiranostjo uporabnikov. 

Izpostavljenost

Številna podjetja so dosegla uspeh na TikToku ne le zaradi ustvarjalnosti in pristnosti, ki jo ponuja aplikacija, temveč tudi zaradi neverjetnega algoritma in izpostavljenosti, ki jo ponuja. TikTok bo vašemu podjetju omogočil dostop do občinstva, ki ga druge platforme nimajo, in če boste vložili čas v ustvarjanje vsebin za svoje občinstvo, se bo to nedvomno obrestovalo za vaše podjetje. 

Za lastnike podjetij je izjemnega pomena izpostavljenost – večja kot je izpostavljenost, več možnosti boste imeli, da obdržite stare stranke, pridobivate nove in krepite splošno prepoznavnost blagovne znamke. 

TikTok je v letu 2022 eden izmed najboljših načinov za to, saj lahko z uporabo pristopa, osredotočenega na video, svojo zgodbo poveste na drugačen in izviren način.

Za podjetja, ki želijo oglaševati svoje blagovne znamke, so ustvarili platformo “TikTok For Business”, ki jo opisujejo tako:

“TikTok For Business je mesto, kjer lahko sprostite kreativne plati svoje blagovne znamke. Svet brez obsojanja, v katerega se potopite, svet, kjer vsak glas doseže občinstvo. Ne glede na to, kako veliko ali majhno je vaše podjetje, ne glede na to, kaj izdelujete ali prodajate, verjamemo, da vaša blagovna znamka zasluži, da jo odkrijemo tukaj.”

Kako na TikToku predstaviti svojo blagovno znamko

TikTok predstavlja nov, interaktiven način za doseganje občinstva z visokim odzivom. Objavljanje in nagovarjanje občinstva se močno razlikuje od klasičnih pristopov, ki so jih vajena podjetja in oglaševalske agencije. Videi lahko brez visokih finančnih vložkov postanejo viralni. Pri tem je bolj kot to, kako kvalitetno je vsebina posneta, pomembno sledenje trendom, ki se tedensko spreminjajo. Vsebine se morajo ustvarjati sproti, spodbujati interakcijo z opisi, ki od uporabnikov terjajo odziv v komentarjih, in gledalcu ponuditi dodano vrednost. TikTok For Business spodbuja oglaševalce, da ne delajo klasičnih oglasov, temveč ustvarjajo zanimive vsebine, postavljajo trende in gradijo vezi z uporabniki.

TikTok For Business podjetjem omogoča oglaševanje na poseben način – s prilagojenimi oglaševalski formati: 

  • TopView (oglas, ki se prikaže ob prvem zagonu aplikacije TikTok)

Postavite svojo blagovno znamko v ospredje. Oglasi TopView pritegnejo pozornost uporabnikov tako, da se ob prvem odpiranju TikToka prikažejo na vrhu. V tej obliki je videoposnetek lahko dolg do 60 sekund in ponuja izjemno izkušnjo gledanja brez druge konkurenčne vsebine. TopView je kot nalašč za vaš cilj prepoznavnosti blagovne znamke, saj zagotavlja izjemno širok doseg in veliko število prikazov.

  • Brand Takeovers (3- do 5-sekundni oglasi s sliko ali videom)

Gre za celozaslonske oglase z velikim vplivom, ki so prva stvar, ki jo uporabnik vidi, ko odpre TikTok. Ta oblika, ki je bila ustvarjena za množično ozaveščenost, bo zagotovila tudi izjemno visok doseg. Oglasi so kratki in hitri, bodisi 3-sekundna slika bodisi 3- do 5-sekundni video. Ta oglasni prostor ima visoko ceno in je primeren za velike blagovne znamke, ki iščejo največjo izpostavljenost.

  • In-Feed Videos (do 60 sekund z zvokom)

Standardna oblika oglasov vam omogoča izdelavo videooglasa, ki se samodejno predvaja. Oglasi so dolgi do 60 sekund in se predvajajo z vklopljenim zvokom. Na voljo so za nakup neposredno prek TikTokovega upravitelja oglasov (TikTok Ad Manager). Oglase lahko uporabite za različne cilje vaše oglaševalske akcije. Vsak oglas ima gumb CTA (poziv k dejanju), na katerega lahko pritisnete in ga uporabite tudi za usmerjanje prometa izven TikToka, na vašo spletno stran.

  • Hashtag Challenges (uporabnike spodbujate, da ustvarijo vsebino, vezano na določen “hashtag”)

Ustvarjanje izziva s “hashtagom” je preprosto – združite privlačen “hashtag” z videoposnetkom, ki prikazuje določeno akcijo, ples ali kakšen drug podvig, in izzivate druge, da vas posnemajo.

  • Branded Effects 

Učinki omogočajo, da se znamki ali izdelku doda videoposnetek v 2D, 3D ali AR formatu v ospredju ali ozadju videa.

Nasveti za začetek objavljanja vsebine na TikToku

  1. Določite svoje cilje

Prvi nasvet za začetek uporabe TikTok for Business je, da veste, kaj želite, da bo vaša blagovna znamka imela korist od te platforme. Ni vam treba takoj najti konkretnega odgovora na to. Vendar pa je dobro imeti idejo o tem, v katero smer se nagibate. 

Tukaj je nekaj idej za cilje, ki vam bodo pomagali postaviti temelje za vaš poslovni TikTok račun:

  • povečanje prepoznavnosti vaše blagovne znamke;
  • izobraževanje vaše ciljne publike;
  • ciljanje na bodoče zaposlene (iskanje novega kadra);
  • ciljanje na potencialne stranke (iskanje novih kupcev vaših izdelkov oziroma storitev);
  • povečanje prodaje;
  • povečanje števila klikov na vašo spletno stran;
  • povečanje dosega vašega pravega občinstva.

2. Delite dragocene informacije z vašimi sledilci in potencialnimi strankami

Ko ste si zastavili svoje cilje, je pomembno, da ustvarite kvalitetno vsebino, ki služi namenu teh ciljev. Zamislite si svoj cilj kot rožo, ki jo gojite – vsaka TikTok objava, ki jo delite, to rožico zaliva. Bolj kvalitetna kot je vsebina, več vode dobi vaša roža.

Pomembno je torej, da pri ustvarjanju vaše vsebine upoštevate svoje sledilce in jim pokažete tisto, kar veste, da iščejo, preko vaših videoposnetkov. Če vsebina, ki jo objavljate, ni dragocena za vašo ciljno publiko, bo verjetno algoritem vaših objav padel in objave ne bodo več tako vidne ali pa se bodo prikazovale nekomu, ki ga vaša vsebina sploh ne zanima.

3. Bodite dosledni

Za uspeh na TikToku je ključna doslednost. Vaše posnetke redno objavljajte, če je le mogoče. Ko boste začeli z objavljanjem, se vam bo morda zdelo, da vaša vsebina ni deležna prave pozornosti, kar vas lahko odvrne od nadaljnjega objavljanja, lahko celo začnete razmišljati, da bi z objavljanjem prenehali. Upoštevajte moj nasvet in vztrajajte. Bodite pozorni na svojo vsebino, jo izboljšujte in temu primerno razvijajte svojo strategijo trženja na TikToku. Z doslednimi objavami, večkratnimi poskusi in napakami, ki jih boste zagotovo delali, boste kmalu nagrajeni.

Top 10 statističnih podatkov o TikToku, na katere morate biti pozorni v letu 2022:

  • Najuspešnejše blagovne znamke na TikToku v povprečju objavljajo 3-krat tedensko.
  • 80 % najboljših videoposnetkov vsebuje glasbo.
  • Blagovne znamke, ki se ukvarjajo s tehnologijo, hrano in igrami, imajo najvišje povprečno število ogledov na videoposnetek.
  • 90 % videoposnetkov vsebuje promocijsko prikazovanje izdelkov, medtem ko je 30 % videoposnetkov uporabljalo humor.
  • Približno 25 % videoposnetkov so predstavljale slavne osebe ali vplivneži.
  • Videoposnetki, ki promovirajo blagovne znamke, so pritegnili skoraj 20 milijonov ogledov.
  • Ustvarjalni videoposnetki z animacijami in grafičnimi prekrivnimi elementi običajno pritegnejo več kot 11 milijonov ogledov na objavo.
  • Opisi videoposnetkov so bili v povprečju dolgi 87 znakov (TikTok določa omejitev 150 znakov).
  • Opisi videoposnetkov so v povprečju vsebovali 3 “hashtage”.
  • 87 % videoposnetkov je vsebovalo vsaj en “hashtag”.

TikTok marketinška strategija

Število sledilcev, ki jih ima blagovna znamka, je seveda močno povezano s povprečjem ogledov, ki jih ustvarijo objave. Večja kot je vaša publika, večja je verjetnost, da boste za svoje videoposnetke prejeli več všečkov in komentarjev. Skratka, postati viralen je lažje z večjo množico sledilcev, ustvarjanje velike in predane baze vaših sledilcev pa bi morala biti ena glavnih prednostnih nalog vašega profila, ki ga ustvarite na TikToku.

Kakšna vrsta vsebine najbolj deluje na TikToku

Številne blagovne znamke imajo napačno prepričanje, da je TikTok zgolj aplikacija za neresne vsebine za najstnike. V resnici pa je na TikToku na tisoče skupnosti in uporabniki objavljajo od zabavnih vsebin do pripovedovanja zgodb, delijo vodiče za različne segmente posla in še veliko več.

Od podjetij, ki oglašujejo na TikToku, bi pričakovali, da velika večina njihovih objav prikazuje enega ali več izdelkov, ki jih ponujajo. Pravzaprav pa ima več kot 90 % videoposnetkov neko obliko umestitve blagovne znamke.

Priporočila slavnih osebnosti in vplivnežev so tudi razmeroma priljubljena med blagovnimi znamkami, ki oglašujejo na TikToku, saj približno četrtina videoposnetkov bodisi vsebuje priporočilo bodisi ponuja dolgoročno sodelovanje s podjetji.

Plesni videoposnetki so med top 5 najbolj priljubljenimi vrstami vsebine, kar predstavlja 15 % videoposnetkov na TikToku.

Le 4 % videoposnetkov vključuje poziv k dejanju, kar je po mojem mnenju pomembna zamujena priložnost. Če prosite svoje sledilce, naj spremljajo vaš profil ali da vas celo spremljajo na drugih socialnih omrežjih, lahko naredite čudeže, in to bi morali vedno upoštevati pri načrtovanju svojih videoposnetkov, ki jih objavite.

Kakšna sta občutek in razpoloženje občinstva, ki ju vrhunske blagovne znamke na TikToku poskušajo vzbuditi s svojimi videoposnetki

Če želite, da se vaše občinstvo poveže s pozitivnimi čustvi ob sledenju vaši blagovni znamki, jih tudi spodbudite, da naredijo nekaj v tej smeri: da kupijo vaš izdelek, lahko sodelujejo na dogodku, ki ga organizirate, ali vam sledijo na drugih socialnih omrežjih, kjer ste prisotni. Ponudite jim dodano vrednost, v kateri bodo videli korist za to, da vam sledijo. 

Pri videoposnetkih, ki jih objavljate na TikToku, je pomembna tudi glasba. Glasba namreč pomaga ustvariti razpoloženje, ki ga želite doseči. Kakšno glasbo boste izbrali, je seveda odvisno od branže, v kateri delujete, in od tega, kakšne izdelke oziroma storitve prodajate. Red Bull verjetno želi vzbuditi občutek pustolovščine in navdušenja, medtem ko letalski prevoznik Turkish Airlines verjetno želi, da z njihovo blagovno znamko povežete občutek miru in varnosti.

Glede na to, da je smeh najboljše zdravilo, pa ne pozabite tudi na zabavne videoposnetke, v katere lahko vključite smešne prigode iz vašega posla ali se morda pošalite na vaš račun. Smešni videoposnetki vladajo TikToku in ustvarijo tudi največ ogledov. Uporabljajo se tudi za skoraj vse blagovne znamke in so vedno dobra ideja, ko se ne morete odločiti, kaj bi objavili z naslednjim videoposnetkom.

Kateri slogi oblikovanja videa so najuspešnejši

Pomemben element, ki ga morate upoštevati pri načrtovanju svojih objav, je, kako so objave vizualno oblikovane. TikTok seveda ponuja široko paleto filtrov, grafičnih prekrivanj in številnih drugih vrst posebnih učinkov, s katerimi lahko popestrite svoj video. Pravzaprav jih je preveč, da bi lahko preučili vse, zato so spodaj opisani nekateri osnovni slogi oblikovanja, ki jih uporabljajo ustvarjalci objav na TikToku in ki dobro delujejo v praksi. 

Ni presenetljivo, da večina videoposnetkov vključuje besedilo na zaslonu. Ne samo, da je to odličen način za dodajanje stranskih opomb in komentarjev v videoposnetek, ampak je tudi odličen mehanizem, da svoji objavi dodate poziv k dejanju (CTA) ali druge manjše podrobnosti, kot so promocijske kode ali ponudba, ne da bi vam bilo treba izrecno povedati vse.

Animacije so uporabljene v približno 16 % videoposnetkov, medtem ko emotikoni presenetljivo niso zelo priljubljeni.

Grafični prekrivni elementi so najmanj priljubljen slog, saj so uporabljeni v le 4 % videoposnetkov, vendar pa so pritegnili največje število ogledov v primerjavi z drugimi slogi.

Animirani videoposnetki imajo tudi veliko število ogledov, kar še dodatno dokazuje, da TikTok nagrajuje ustvarjalnost in svobodno izražanje.

Zakaj torej izbrati TikTok za promocijo vašega podjetja

Tudi za YouTube, Facebook in Instagram so govorili, da niso primerni za “resno sceno”. Vprašanje za vaše podjetje je le, ali ste pripravljeni biti med prvimi, ki vstopajo na to socialno omrežje ali ne. Na TikToku se ustvarjajo nove zvezde. Če imate mlado ciljno skupino, morate biti na TikToku. Prej ko boste kot podjetje to spoznali, manj boste plačali za vsakega zvestega sledilca. Mladi bodo odrasli in slej ko prej postali samostojni potrošniki. In ko mladi uporabniki postanejo zvesti blagovni znamki, ta zvestoba pogosto traja večino življenja.

Preberite tudi…

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.