Kako ustvariti kreativni oglas na Facebooku

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

16. marca, 2022

Facebook je danes največje in najbolj priljubljeno socialno omrežje, zato obstaja huda konkurenca med podjetji, ki oglašujejo na tej platformi. Zato je pomembno, da se naučite pisati kreativne Facebook oglase, ki bodo promovirali vaše podjetje, izdelke oziroma storitve, ki jih ponujate, in s tem privabili nove stranke.

Mnogi so mnenja, da so slike ključ do uspeha, ko gre za oglaševanje na Facebooku, vendar to drži le delno. Poudarek je namreč na sporočilu, ki ga posredujejo slike, vendar te slike same po sebi niso tako uspešne pri oglasih brez močnega in prepričljivega sporočila.

Zato vam v tem članku podajam nekaj nasvetov, kako ustvariti kreativni oglas, da boste svoj produkt ali storitev tudi uspešno prodajali. 

  1. Prilagodite svoje oglase s ciljanjem na določene ciljne skupine

Ko pišete oglas, mora sporočilo ustrezati potrebam in zanimanju publike. Zato si mora vsako podjetje, ki želi pritegniti prave stranke za svoj produkt/storitev, zastaviti nekaj vprašanj glede publike: Koliko so stari? Kakšni so njihovi interesi? Kakšne so njihove težave? Kaj potrebujejo?

Če želite ustvariti uspešne in kreativne Facebook oglase, uporabite ciljanje na Facebooku, da zožate svoje občinstvo, nato pa oblikujte sporočilo, ki je njim posebej namenjeno.

Facebook ima namreč na voljo nekaj najboljših možnosti ciljanja oglasov, ki vam omogočajo, da postanete zelo natančni glede ciljne publike, promocij in oglasov. To je še posebej koristno, če nimate na voljo veliko obstoječih podatkov o potencialnih strankah. 

Facebook funkcija “Core Audience” vam omogoča, da ustvarite svojo ciljno publiko na podlagi petih meril:

Lokacija

Ciljajte na določene države, mesta, skupnosti, poštne številke itd. Nastavite lahko tudi polmer okoli osrednje točke – na primer uporabnike, ki so oddaljeni največ 5 milj od poštne številke 1000. 

Demografija

Ta možnost ciljanja vključuje starost, spol, izobrazbo, službo, jezik, politično pripadnost, dohodek, status razmerja in drugo. 

Zanimanja

Ta možnost vključuje hobije in druga zanimanja, ki jih ima morda vaše občinstvo.

Vedenje/obnašanje

Facebook v tem razdelku upošteva digitalno vedenje uporabnikov, vključno z uporabo naprave, hitrostjo omrežja in vedenjem pri nakupu.

Povezave

Ta parameter ciljanja vam omogoča, da se odločite, ali želite ciljati na ljudi, ki so povezani z vašo Facebook stranjo in tako do neke mere že poznajo vašo blagovno znamko, ali pa želite te posameznike izključiti in se osredotočiti na povečanje prepoznavnosti blagovne znamke in pridobivanje novih strank.

S Facebook orodjem “Audience Insights” lahko dobite ideje za izgradnjo svojega občinstva. Vpogled v občinstvo vam pove lokacijo vaših trenutnih sledilcev, demografijo, zanimanja, vedenje in povezave – te parametre lahko nato uporabite za svoje občinstvo, ko boste ustvarjali nov kreativni oglas.

Spodaj najdete še nekaj idej, kako lahko uporabite možnosti ciljanja na občinstvo pri strategiji oglasov na Facebooku:

Ciljanje publike glede na življenjske dogodke

Obstaja veliko možnosti ciljanja na življenjske dogodke. To so lahko zaroka, poroka, nosečnost, rojstvo otroka, nova služba, diploma, nedavna selitev v novo stanovanje ali hišo, upokojitev, obletnica, izguba ljubljene osebe in še veliko več. 

Razmislite o kontekstih, v katerih se vaši izdelki uporabljajo, in razmislite o življenjskih dogodkih, ki bi lahko ustrezali takšni situaciji.

Ciljanje glede na vreme

Čeprav to ni izvorna možnost ciljanja na Facebooku, obstajajo orodja, ki jih lahko uporabite za samodejno prilagajanje oglasov in aktiviranje/deaktiviranje oglasov glede na lokalne vremenske razmere. Znan je primer, ko je podjetje Indow Windows ustvaril oglas z aplikacijo WeatherAds, da bi promoviralo svoje izdelke za izolacijo oken. Pri tem je ciljalo na mesta oziroma poštne številke, kjer temperatura pade pod 2 stopinji Celzija.

Ciljanje glede na hobije

Vpogledi v občinstvo so še posebej dragoceni za to strategijo ciljanja oglasov na Facebooku. Oglejte si hobije, ki so popularni med vašim občinstvom, in izberite tiste, ki niso neposredno povezani z vašo nišo, izdelki ali storitvami.

Blagovna znamka, kot je Orca (https://orcacoolers.com/), ki prodaja robustne hladilnike za zunanjo uporabo, bi lahko na svojem ciljnem trgu predvidela skupne hobije, kot sta ribolov in pohodništvo. Vpogled v občinstvo lahko pokaže tudi zanimanje za specifično glasbo in koncerte – v tem primeru se lahko razmisli o ciljanju na te ljudi z oglasi, ki nakazujejo, da so hladilniki odlični za spremljanje pred koncerti in festivali.

2. Ne pozabite na vaše stranke – uporabite “Facebook Custom Audiences”

“Facebook Custom Audiences” so skupine uporabnikov Facebooka, ki do določene mere poznajo vašo blagovno znamko. To pomeni, da so že obiskali vaše spletno mesto, so sledilci na vaši Facebook strani ali sledijo vašim objavam, so se prijavili na vaša e-poštna sporočila, opravili nakup ali kako drugače sodelovali z vašo blagovno znamko.

Facebook pravzaprav vzame podatke o strankah, ki mu jih daste, in te podatke primerja z uporabniki Facebooka, na koncu pa vaše stranke poveže s posameznimi uporabniki. Facebook nato ustvari skupine teh ljudi, kar vam omogoča, da ciljate nanje z različnimi oglaševalskimi kampanjami.

Ustvarite lahko več vrst ciljnih skupin po meri (“Custom Audiences”):

Bolj podrobno so napisane 4, ostale možnosti pa lahko vidite na spodnji sliki. 

  1. Občinstvo glede na obisk na vaši spletni strani

To občinstvo ustvarite s ciljanjem na uporabnike, ki so obiskali vašo spletno stran ali določen del vaše spletne strani.

2. Občinstvo glede na uporabo vaše mobilne aplikacije

Ta segment sestavljajo ljudje, ki so uporabljali vašo mobilno aplikacijo ali izvedli določeno dejanje v vaši mobilni aplikaciji.

3. Seznam strank

Uvozite preglednico s seznamom strank in Facebook bo podatke povezal s svojimi uporabniki, da bo ustvaril to skupino občinstva.

4. Občinstvo, ki vam že sledi na Facebooku

To so skupine ljudi, ki so se v preteklosti ukvarjale z vašo Facebook vsebino ali oglasi, vključno z ogledom videoposnetka, predložitvijo obrazca za potencialne stranke ali ogledom vaše Facebook strani.

3. Razširite svoj trg s ciljanjem na podobne ciljne skupine (“Lookalike Audiences”)

Sčasoma boste svoje ciljne skupine po meri uporabili za ustvarjanje novih segmentov s podobnimi značilnostmi za ciljanje. Te ciljne skupine se v angleščini imenujejo “Lookalike Audiences”.

Podobne ciljne skupine so dragocene, saj imajo veliko skupnega z vašimi obstoječimi ciljnimi skupinami, tako da že veste, kaj jim je všeč in kateri oglasi so uspešni. V mnogih primerih lahko za svoje podobne ciljne skupine uporabite iste oglase, ki jih že prikazujete za druge cilje.

Ta oglaševalska strategija na Facebooku je odličen način za pridobivanje novih strank. Preference teh skupin že poznate, zato lahko uporabite preverjeno in učinkovito oglasno kreativo, da jim predstavite svojo blagovno znamko, vaše izdelke in storitve.

Seveda lahko izmerite, kako podobna je vaša novoustvarjena ciljna skupina vaši prvotni izvorni ciljni skupini. Če je podobnost velika, boste ciljali na manjšo, a bolj specifično skupino. Če je med občinstvom veliko razlik, boste ciljali na večje, a širše občinstvo. Facebook omogoča največ 500 “Lookalike Audiences”, tako da imate dovolj prostora za ustvarjalnost in eksperimentiranje.

4. Ponovno ciljanje na obiskovalce, ki so že obiskali vašo Facebook stran

Oglasi za ponovno ciljanje na Facebooku se prikazujejo uporabnikom, ki so v preteklosti obiskali vašo spletno stran, spletno trgovino ali Facebook stran. Ta strategija oglasov na Facebooku je odličen način za ohranjanje odnosov, ki ste jih že ustvarili. Uporabnike lahko usmerite na določena dejanja, ki jih lahko izvedejo – všečkajo vašo Facebook stran, dokončajo nakup izdelka, ki so ga že dali v nakupno košarico, ali si ogledajo določen del vaše spletne strani.

S to strategijo oglasov na Facebooku obstaja nekaj možnosti ponovnega ciljanja (več o tem si lahko preberete v članku “Remarketing – ne puščajte denarja na mizi”). Sem lahko vključite uporabnike, ki so v preteklosti:

  • sodelovali z vašo blagovno znamko na Facebooku;
  • obiskali vašo spletno stran;
  • uporabili vašo mobilno aplikacijo;
  • obiskali določen del vaše spletne strani (zanimali so jih določeni produkti oziroma storitve);
  • dodali izdelek (izdelke) v košarico za nakup, vendar nakupa niso dokončali (niso plačali).

5. Preverite svojo konkurenco v knjižnici oglasov (“Meta Ad Library”)

Ko razvijete in ustvarite svojo oglaševalsko strategijo na Facebooku ter zgradite kampanje za promocijo vaše blagovne znamke, preverite tudi, kaj počnejo vaši konkurenti. Leta 2018 je Facebook povečal preglednost okoli oglaševalcev in uvedel “Facebook Ad Library” (po novem se to imenuje “Meta Ad Library”). Orodje pravzaprav služi kot skladišče za vse trenutne in pretekle Facebook oglase, ki jih izvaja katerikoli oglaševalec.

Vsak uporabnik lahko išče oglase s pomočjo ključnih besed z možnostmi filtriranja po lokaciji in štirih kategorijah oglasov.

Ko načrtujete svoje Facebook oglase, je koristno vedeti, katere oglase prikazujejo vaši neposredni in posredni konkurenti. Posebno pozornost poleg napisanim besedam posvetite tudi slikam in temu, kaj piše na posameznih slikah. Oglejte pa si tudi morebitne različice oglasa.

Prav tako lahko vidite, kdaj se je vsak oglas začel prikazovati, na katerih platformah je, koliko različnih oglasov uporablja posamezni oglaševalec in ali je oglas aktiven ali ne. 

Analizirajte svojo strategijo oglasov na Facebooku

Najučinkovitejši Facebook oglasi so nenehno optimizirani, da so uspešni. Pomembno je, da preizkusite svoje Facebook oglase, da ugotovite, kaj deluje in kaj ne, in nato te oglase prilagodite v skladu s temi ugotovitvami. Na primer, lahko preizkusite Facebook videooglase v primerjavi z oglasi, kjer uporabite slike, da vidite, ali je ena vrsta oglasa boljša od druge. Druga strategija optimizacije za Facebook oglaševanje je upoštevanje stroškov vaših oglasov – cena na klik (CPC).

Pogosta vprašanja o strategiji oglasov na Facebooku

A. Kakšno strategijo naj uporabim za svoje Facebook oglase?

Za oglase na Facebooku lahko uporabite katerokoli od petih strategij, ki so napisane zgoraj v objavi: prilagoditev svojih oglasov s ciljanjem na določene ciljne skupine; ne pozabite na vaše stranke – uporaba “Facebook Custom Audiences”; razširitev svojega trga s ciljanjem na podobne ciljne skupine (“Lookalike Audiences”); ponovno ciljanje na obiskovalce, ki so že obiskali vašo Facebook stran; preverjanje svoje konkurence v knjižnici oglasov (“Meta Ad Library”).

B. Kateri so najučinkovitejši oglasi na Facebooku?

Najučinkovitejši Facebook oglasi so usmerjeni na določeno občinstvo, ki ga določimo na podlagi predhodno zbranih podatkov, ter nenehno optimizirani za izboljšanje učinkovitosti oglasov.

C. Kaj naredi dober Facebook oglas v letu 2022?

Dober Facebook oglas v letu 2022 je usmerjen na vaše pravo občinstvo in optimiziran za več naprav, ki jih uporablja vaše občinstvo.

D. Katera je najboljša optimizacija za Facebook oglase?

Najboljša optimizacija za Facebook oglase je uporaba možnosti dinamičnih oglasov. Facebook samodejno uporabi najuspešnejši oglas za promocijo vaših kampanj.

Poleg zgornjih strategij, ki so bistvene za uspešno ustvarjanje kreativnih oglasov na Facebooku, pa vam z veseljem predstavim še nekaj nasvetov, ki bodo vaše oglase naredili uspešne.

Pri pisanju besedila oglasa se osredotočite na cilj oglaševalske akcije. Besedilo oglasa se namreč spreminja glede na to, kakšen cilj si zastavite za posamezno oglaševalsko akcijo. Podjetja, ki so nova na trgu, si na primer želijo zgolj povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke, medtem ko podjetja, ki so že dlje časa na trgu, želijo pridobiti več prometa na svoji spletni strani ali pridobiti več všečkov na svoji poslovni strani. 

Napišite ključno sporočilo na sliko oglasa

Slika v oglasu veliko doprinese k uspešnemu Facebook oglasu. Če pa dodamo na sliko še ključno sporočilo za ljudi, ki jih doseže naš oglas, se uspešnost oglasa še poveča. Zato je logično postaviti ključna sporočila na to sliko. Vendar ne pozabite, da je Facebook postavil nekaj pravil za slike, ki so dovoljene. Besedilo ne sme zavzemati več kot 20 odstotkov slike. Besedilni logotipi in vodni žigi prav tako štejejo kot besedilo, zato naj bo vaše sporočilo kratko.

Naj bo oglas jasen in preprost

Uspešni oglasi na Facebooku so običajno kratki in preprosti, zato je eno od osnovnih pravil pri pisanju oglasa, da ga oblikujete tako, da se vaše sporočilo hitro prenese. Preproste besede in jasen, neposreden jezik vam bodo pomagali pritegniti pozornost ljudi bolj kot zapletene besede ali neologizmi, ki jih je težko razumeti. Vaše sporočilo mora navdušiti, zabavati in prepričati občinstvo, zato ne uporabljajte nepotrebnih besed.

Začnite z vprašanjem na začetku oglasa

Drzno vprašanje, postavljeno na samem začetku oglasa, bo pritegnilo pozornost občinstva. Še bolje je, če je vprašanje zastavljeno tako, da je odgovor nanj lahko le “da”. V tem primeru je odličen nasvet, da svoje vprašanje začnete z besedo “želiš” in nato naštejete eno ali dve prednosti, ki jih prinaša vaš izdelek ali storitev. To bo vzbudilo zanimanje ljudi, ki vidijo vaš oglas, in jih celo spodbudilo, da prikimajo z glavo v znak odobravanja.

Naslednja vrstica v vašem oglasu mora odgovoriti na vprašanje in jim ponuditi rešitev, kako lahko pridejo do obljubljene rešitve.

Uporabljajte številke v oglasu

Predvsem podjetja, ki prodajajo fizične izdelke, lahko ustvarijo uspešne Facebook oglase, če v oglasih uporabljajo številke. Na primer tako, da v oglas vključijo podatek, koliko izdelkov so že prodali ali koliko strank se je že odločilo za nakup njihovega izdelka. Prav tako lahko v oglas napišete ceno vašega izdelka, saj je to podatek, ki običajno zanima večino ljudi, ki vidijo oglas.

Izberite privlačen naslov

Naslovi so prva stvar, ki ga uporabniki preberejo, ko vidijo oglas, zato morajo biti privlačni. Ko pišete naslove za uspešne Facebook oglase, je pomembno, da se osredotočite na eno samo idejo ali točko, zato je preprostost ključna. Hkrati pa pozornost pritegnejo posebni znaki in številke ter beseda “novo”. Poleg tega mora biti sporočilo privlačno, tako da bralca pritegne, da takoj klikne na oglas.

Uporabite priporočila in mnenja vaših strank

Mnenja vaših strank so zelo pomembna, če želite ustvariti uspešne Facebook oglase, saj ljudje običajno potrebujejo dokaz, da je oglaševan izdelek vreden zaupanja. Podjetja, ki oglašujejo svoje izdelke/storitve, lahko celo uporabljajo komentarje ali sporočila drugih uporabnikov Facebooka.

Testirajte vaše oglase, preden objavite pravi oglas

Facebook omogoča testiranje oglasov, ki jih ustvarite. To je dobro, saj vam lahko to testiranje pomaga izboljšati vaš oglas. Običajno je dobro ustvariti dva različna oglasa in ju preizkusiti, da ugotovite, kateri od njiju najbolj pritegne občinstvo. Lahko na primer objavite oglas z vprašanjem in oglas s preprosto izjavo in vidite, kateri od njiju dobi največ všečkov, komentarjev in klikov za nakup.

Naj vam ti nasveti dobro služijo pri pripravi vaših kreativnih oglasov. Uporabite vsaj katerega od njih in testirajte, kaj v vašem primeru najbolj deluje. 

Lahko pa si ogledate tudi brezplačen webinar “Kako zaslužiti ali prodati več s Facebook oglasi?”. Webinar najdete na naslednji povezavi: https://zannekrep.si/brezplacni-webinar4/.

Preberite tudi…

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.