Kako naj podjetje uporablja TikTok za promocijo

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

4. aprila, 2022

TikTok je družbeno omrežje, ki deluje preko mobilne aplikacije, ki jo naložimo na tablični računalnik ali mobilni telefon. Omogoča gledanje raznolike vsebine, snemanje kratkih videoposnetkov dolgih do 180 sekund, njihovo urejanje in dodajanje posebnih učinkov v sam video. Tako kot pri večini drugih aplikacij in družbenih omrežij lahko uporabniki sledijo drugim ter všečkajo in komentirajo videoposnetke. Uporabniki aplikacije TikTok lahko pripravijo do 180 sekund dolge videoposnetke, ki jih posnamejo z mobilnim telefon ali tablico. Posnetke je mogoče posneti v enem kadru, ali pa sestaviti skupaj več kadrov, ki trajajo do 180 sekund. Mogoče jih je urejati in jim dodajati različne učinke: pospešitev, upočasnitev, predvajanje v obratni smeri in drugo. V videoposnetke lahko uporabniki dodajo glasbo in druge zvočne učinke.

Ko prenesemo aplikacijo, si lahko ogledamo videoposnetke, ne da bi ustvarili svoj račun – če pa si ustvarimo svoj profil, lahko sledimo drugim in ustvarjamo svoje posnetke. Večina uporabnikov posname in izdela video, v katerem pojejo ob spremljavi glasbe znanih glasbenih ustvarjalcev (TikTok pa omogoča tudi snemanje posnetkov, ki niso povezani z  glasbo, kot so različni izzivi, ples in komični prizori). Videoposnetke potem delijo z drugimi uporabniki. Uporabniki se v TikTok lahko prijavijo s telefonsko številko, e-poštnim naslovom, Facebookom, Twitterjem, Google računom ali Instagramom. Potem lahko iščejo priljubljene ustvarjalce, brskajo po kategorijah in oznakah. TikTok ima tudi funkcijo, ki omogoča dvema uporabnikoma izvedbo dueta, a morata uporabnika slediti drug drugemu.

Družbeno omrežje je kitajskega porekla in je v lasti podjetja ByteDance, ki ima sedež v Pekingu. Nastalo je leta 2016, leta 2018 pa se je združilo z aplikacijo Musical.ly. TikTok zahteva, da morajo biti uporabniki stari vsaj 13 let, da uporabljajo aplikacijo, in da morajo imeti mlajši od 18 let dovoljenje staršev ali skrbnikov.

TikTokov algoritem je eden najbolj edinstvenih delov izkušnje. Ko odprete aplikacijo, sta na voljo dva zavihka za ogled vsebine – stran, sestavljena izključno iz strani, ki jih spremljate, in vaša stran For You Page, z okrajšavo FYP. TikTokov algoritem s pomočjo umetne inteligence uporabnikom ponudi priporočila katere videoposnetke naj si ogledajo na podlagi prejšnjih ogledov. Aplikacija sledi vrsti videoposnetkov, ki so jim všeč in jih komentirajo, ter uporabnikom, ki jim sledijo, da ustvari predstavo o tem, kakšna vsebina uporabnika zanima. Aplikacija hitro raste in je trenutno šesto največje družbeno omrežje na svetu.

  • Aplikacijo si je na na mobilne naprave in tablične računalnike preneslo več kot 1.65 miljarde uporabnikov.
  • Leta 2019 je bila druga največkrat prenešena aplikacija na svetu.
  • Po uradni statistiki-povprečen uporabnik odpre aplikacijo 8-krat na dan.
  • Največjo demografsko skupino na TikToku predstavljajo mladostniki, stari od 18 do 25 let, kar je hkrati tudi ena izmed najbolj zaželjenih ciljnih skupin za marketing.

Najprej je TikTok treba razumeti

Če razmišljate o uporabi TikToka kot orodja za trženje malih podjetij in promocije, začnite z ustvarjanjem računa za mala podjetja in dobro raziščite platformo. TikTok ni platforma namenjeni agresivni prodaji, saj imate na sami aplikaciji ogromno načinov, kako lahko na bodisi zabaven, bodisi drugačen način predstavite svoje izdelke/storitve/podjetje. Zato je najbolje, da pogledate, kaj počnejo druge znamke. Prav tako se boste želeli prepričati, da je vaše občinstvo na TikToku, preden greste naprej. Tukaj je nekaj predlogov kako lahko videoposnetke ustvarite na najboljši način, da bodo pritegnili vašo ciljno publiko:

  • poglejte si čim več videoposnetkov, odprite aplikacijo in samodejno boste videli ogromno različnih videoposnetkov. Dobro preglejte vaše priljubljene znamke, profile in si oglejte njihove videe, da dobite občutek za platformo. Prav tako ne pozabite spremljati industrijskih velikanov in si oglejte njihove marketinške kampanje.
  • na začetku ne ciljate na kakovost profesionalnih snemalcev, večino videoposnetkov, objavljenih na TikToku, ustvarijo uporabniki sami kar s svojimi telefoni in tabličnimi računalniki. Začnite snemati s telefonom, dodajte filtre, uporabite različne učinke…
  • dodajajte glasbo, TikTok sodeluje z Apple Music, tako, da imate ogromno izbire, lahko izrežete dele, ki so vam všeč, se poigrate z različnimi učinki, miksi ali pa samo uporabite glasbo, ki je že viralna in večkrat uporabljena.

Uporabite različne načine za predstavitev vašega podjetja

Ko raziščete svoje konkurente in veste, da je vaše občinstvo na TikToku, je čas, da ustvarite vsebino za svoje podjetje. Čeprav lahko zagotovo posnamete smešen video, različne plese, petje, obstaja veliko drugih boljših in primernejših možnosti, ki jih je priporočljivo uporabiti za promocijo svojega podjetja.

  • Za začetek lahko predstavite sebe in svojo ekipo. Poizkusite na čim bolj zanimiv in izviren način predstaviti svojo zgodbo, ime podjetja, prostore v katerih delate, da svoji ciljni publiki daste občutek pristnosti. Zelo priporočljivo je, da ste čim bolj aktivni v sekciji komentarjev pod videoposnetki. Tako daste gledalcem možnost virtualne interakcije z vami.
  • TikTok je odlična platforma, kjer lahko na kratko razložite svojo zgodbo o uspehu. V primeru, da imate posebno zgodbo, kako ste ustvarili svoje podjetje, lahko posnamete video, v katerem razložite kaj ste naredili in mogoče navdihnete še koga.
  • Zadnje čase je zelo priljubljen način promocije, da neko podjetje kaže kako izdelajo svoje izdelke in jih potem spakirajo in pošljejo. Še korak dlje od tega je, da ste aktivni v sekciji komentarjev pod vašimi videoposnetki, kjer vam lahko vaši gledalci napišejo, če lahko pokažete kako to naredite prav za njihovo naročilo. Vendar je ta nasvet najbolj primeren za manjša podjetja.
  • Namesto, da sami razlagate, zakaj se gledalcem izplača kupiti vaš produkt, raje vprašajte nekoga, ki je vaš produkt že kupil, če je pripravljen za vas posneti kratek video in opisati njihovo izkušnjo z vami in kako je zadovoljen s celotno storitvijo ali izdelkom.

Uporabljajte primerne hashtage (#)

Hashtag (#), je bil še nedolgo nazaj zgolj eden izmed mnogih znakov na tipkovnici, vse dokler ga Twitter ni spremenil v internetno senzacijo. Tako so danes hashtagi sestavni del vseh družabnih omrežij, kot so: TikTok, Facebook, Twitter, Instagram …Izstopati iz množice tisočih objav, ki jih ljudje iz vsega sveta vsako minuto delijo na družabnih platformah je težko, možnosti, da bo vaša objava vidna še komu, ki ni vaš sledilec pa majhne. In prav tu v igro vstopijo hashtagi.

Hashtag je ključna beseda ali fraza, ki sledi znaku ”#” ter je z namenom poudarka in lažje najdbe napisana v objavi ali komentarju. Uporaba hashtaga omogoča, da socialna omrežja prepoznajo in indeksirajo vašo objavo tako, da je ta vidna tudi uporabnikom, ki niso vaši sledilci. Gre za priročno sredstvo, ki uporabnikom omogoča, da preko ključne besede najdejo vašo objavo.

Če želite, da se vaša vsebina odkrije, morate opraviti nekaj raziskav o hashtagih-Katere vrste hashtagov so v trendu, na kakšno ciljno občinstvo ciljate in kateri hashtagi se nanašajo na vaše podjetje. Ne morete preprosto uporabiti naključnih hashtagov, ker so ti priljubljeni – hashtagi so namreč dejansko povezani z vašim videoposnetkom. V nasprotnem primeru bodo uporabniki, ki nanj kliknejo, razočarani in se ne bodo želeli več vrniti na vaš račun.

Kadarkoli objavite videoposnetek na TikToku, ne pozabite dodati ustreznih in priljubljenih hashtagov. Upoštevajte, da je TikTok predvsem platforma namenjena zabavi. Uporabniki iščejo vsebino, ki jih bo zabavala. Uporabite hashtage strateško, da pritegnete pozornost občinstva.

Sodelujte s TikTok vplivneži (influencerji)

Če ste v preteklostina Instagramu že sodelovali z vplivneži, se vam bo morda zdelo mamljivo sodelovati s temi istimi ljudmi tudi na TikToku. Vendar pa obstaja razlog, zakaj bi morali razmisliti o sodelovanju z ljudmi, ki so začeli biti aktivni šele na TikToku (v nasprotju z Instagramom).

Na splošno ne bodo imeli tako visokih plačilnih pričakovanj kot uveljavljeni Instagram vplivneži in bodo verjetno bolj pogumni na TikToku v nasprotju s tistimi, ki so aktivni na več različnih platformah. Zato v svoje iskanje vsekakor vključite vplivneže, ki so začeli na TikToku – to so ljudje, ki resnično razumejo, kako spodbuditi angažiranost.

Na TikToku je veliko lažje dosegati ogromno število ogledov in nek posnetek lažje postane viralen prav, zaradi njegovega zanimivega algoritma, ki je drugačen kot pri drugih družbenih omrežjih.

Eden najboljših načinov za iskanje primernih vplivnežev na TikToku je uporaba TikTokove tržnice – TikTok Creator Marketplace. Ta platforma omogoča blagovnim znamkam, da iščejo vplivneže in sodelujejo z njimi – vse, kar morate storiti, je zahtevati dostop do platforme.

Ko vam je odobren dostop, lahko iščete po katalogu ustvarjalcev na Tik Toku. Uporabite naslednje iskalne filtre, da poiščete informacije o profilu ustvarjalca in dragocene podatke o občinstvu:

  • država; v kateri državi živi oseba, ki je cilj vaše promocije.
  • tema oziroma vrsta vsebine, ki jo objavlja ustvarjalec, platforma TikTok je sposobna prepoznati kontekst in predmete v videoposnetku, zato lahko TikTok Creator Marketplace natančno segmentira ustvarjalce v kategorije vsebine.
  • doseg, to je mogoče razvrstiti po naslednjih točkah 1.) 10 tisoč do 100 tisoč, 2.) 100 tisoč do 1 milijon in 3.) 1 milijon do 10 milijonov. Ne pozabite pa, da resnični potencialni doseg ustvarjalčeve vsebine pogosto presega njihovo lastno občinstvo. Če je del vsebine predstavljen na strani For You Page, bi lahko doseg ustvarjalca presegel milijone.
  • povprečni ogledi: ta podatkovna točka pomaga napovedati prihodnjo učinkovitost dela vsebine in povprečne oglede preteklih videoposnetkov.

Ko preverjate potencialne vplivneže, ki bi vam lahko pomagali pri promociji natančno preglejte njihove prejšnje objave in blagovne znamke, ki so jih promovirali v preteklosti in njihove rezultate. Vendar ne pozabite, čeprav je najti TikTok vplivneža s pravim občinstvom zelo pomembno, ne pozabite, da sta videz in občutek za vsebino na TikToku precej nekonvencionalna.

Vprašajte TikTok vplivneže za nasvet

Ne bojte se vprašati TikTok vplivnežev za njihov pogled na to, kakšni sponzorirani videoposnetki na TikToku se bodo najbolje obnesli s svojim občinstvom. Navsezadnje so oni tisti, ki so najbolj aktivni na tej platformi in so porabili čas za preizkušanje različnih pristopov, da bi videli, kaj najbolje učinkuje na njej.

Zato sodelujte z njimi, da ustvarite sporočilo, ki je pristno in se ujema z nekoliko nekonvencionalnim pristopom TikToka, namesto sporočila, ki se zdi preveč korporativno. Ključno je, da ste prilagodljivi in ​​dovolite vplivnežem, da posredujejo povratne informacije o vaši strategiji, tako da razvijete kampanjo, ki je usklajena z vašo blagovno znamko in odmeva z angažirano skupnostjo uporabnikov TikToka. Kot vedno, najboljše kampanje izhajajo iz tesnega sodelovanja in enako velja za TikTok.

TikTok oglasi

Na TikToku poznamo 5 različnih vrst oglasov:

  • TikTok In Feed-Ads (TikTok oglasi v viru) so video oglasi, ki so prikazani v izvornem viru novic, ko se uporabniki pomikajo po strani FYP. Dobro se zlijejo z virom TikToka. To uporabnikom olajša hitro pomikanje po njem. Če ustvarite celozaslonski oglas v viru, ki je privlačen, ga uporabniki ne bodo spregledali. Oglase v viru lahko uporabniki všečkajo, komentirajo, delijo in komunicirajo z oglaševalskimi TikTok videoposnetki.
  • TikTok Brand Takeover Ads ali oglasi za prevzem blagovne znamke TikTok – kot namiguje ime, se pojavijo takoj, ko uporabniki odprejo aplikacijo TikTok in za nekaj sekund prevzamejo zaslon ter se nato spremenijo v video-oglas v viru. Prikazane so tudi na strani FYP kot fotografije, videoposnetki ali GIF-i s povezavami, na katere je mogoče klikniti in vodijo do ciljnih strani znotraj TikToka. Učinkoviti so za ustvarjanje množične ozaveščenosti in spodbujanje prodaje, saj se oglasi prikazujejo pred pravim občinstvom.
  • TikTok Top View Ads – so podobni prevzemom blagovnih znamk. Razlika je v tem, da ti oglasi ne prekrijejo zaslona takoj, ko se uporabniki prijavijo. Prvo objavo v viru zasedajo po treh sekundah. Prikazujejo do 60-sekundni celozaslonski videoposnetek s samodejnim predvajanjem in zvokom. To pomaga povečati izpostavljenost blagovne znamke.
  • TikTok Branded Hastag Ads – omogočajo, da uporabnike prosimo, da se posnamejo, ko naprimer plešejo ali naredijo nekaj z izdelkom in to objavijo z določeno oznako. Oglasi se prikažejo na vrhu strani za odkrivanje. Ko uporabniki kliknejo oznake hashtag, jih to vodi do ciljnih strani na TikToku in zbirke drugih videoposnetkov TikToka iz istega hashtag izziva.
  • TikTok Branded Effects Ads – dovolijo podjetjem, da v aplikaciji ustvarijo oglas z lastnim filtrom po meri. Oglas lahko traja do 10 dni. To je odličen in zabaven način, da uporabnikom omogočite sodelovanje z vašim podjetjem.

Zdaj, ko ste spoznali nekaj načinov kako pomagati svojemu podjetju do boljšega marketinga na TikToku, se hitro lotite dela. TikTok je definitivno eden izmed najbolj zanimivih načinov promocije na socialnih omrežjih.

Ne spreglejte!

Za vas imamo več brezplačnih e-knjig za večji zaslužek in poslovni uspeh. Prenesi si svojo na https://zannekrep.si/brezplacne-e-knjige/

Preberite tudi…

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.