YouTube zaslužek

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

27. junija, 2022

Obstaja dober razlog, da je YouTube vodilna video platforma na spletu, zlasti za podjetja. Enostaven je za uporabo, omogoča največjo izpostavljenost v iskalnikih in občinstva je ogromno. Pravzaprav ima YouTube več kot milijardo registriranih uporabnikov, kar pomeni, da je odličen način za prepoznavnost vašega podjetja, povečanje dosega in razvoj izjemne blagovne znamke.

V nadaljevanju je nekaj nasvetov, kako začeti na Youtubu, da boste v kasnejši fazi s platformo tudi zaslužili.

1. korak: Fokus

Ko gre za nastavitev vašega računa YouTube, je na spletu veliko vadnic, ki vas bodo vodile skozi dejanski postopek prijave, zato tega v tem članku ne bom pisal. Namesto tega bom začel z besedami o tem, kar je resnično pomembno; postavitev temeljev za vaš kanal.

Resnica je, da je postavitev temeljev, kot prvi korak, ključna za vaš uspeh. Pravzaprav je ena stvar, ki pogosto loči uspešne kanale od neuspešnih, skrbno načrtovanje. Najprej se prepričajte, da ste se odločili za eno glavno temo za svoj kanal. Namreč, ko začenjate, je vedno najbolje, da se osredotočite na eno določeno temo, namesto da poskušate zadovoljiti več ciljnih skupin.

Pozneje lahko razširite tematike z ustvarjanjem dodatne vsebine, ki bo pritegnila druge segmente vašega trga. Ključno je ustvariti kanal, ki je osredotočen in zagotavlja vsebino, ki je pomembna za eno glavno nišo.

Začnite zapisovati ideje in opombe o vrsti vsebine, ki jo želite ustvariti. Raziščite svoj trg, da boste bolje razumeli, kakšne informacije iščejo vaše potencialne stranke, kakšen slog vsebine jih bo najverjetneje pritegnil in kaj lahko naredite drugače od drugih kanalov na vašem trgu.

Ideja je ustvariti blagovno znamko, kjer boste vidni na vseh večjih platformah. Povezovali boste svoj kanal na YouTubu z drugimi platformami oziroma družbenimi omrežji in tako dosegli širše občinstvo.

Če še niste prepričani, kaj boste objavljali na vašem kanalu, raziskujte, preden greste naprej. Vrnite se k raziskovanju vašega trga, da boste našli področja, kjer primanjkuje kakovostne in zanimive vsebine za vaše potencialne stranke. Namreč izpolnjevanje potreb v vaši niši z vsebino, ki jo ljudje iščejo, pa ta ni široko dostopna, bo najlažji način za zagon vašega kanala, brez ogromnega trženja. 

Če si želite idej pri oblikovanju fokusa in teme za vas, je tukaj nekaj priljubljenih tem, ki se uporabljajo v številnih uspešnih kanalih na YouTubu:

Navodila / Vadnice:

Ti kanali so vedno priljubljeni, ker nas učijo določenih veščin. Ne glede na to, ali bo vaš kanal prikazoval vadnice za stvari, kot so učenje programiranja, trženje, izdelavo spletnih mest ali spletni zaslužek, ali celo vsebino, ki temelji na prenovi doma, notranjem oblikovanju ali prihranku denarja s prenovo, je ta vrsta kanalov vedno priljubljena in dobro obiskana.

Najboljši posnetki:

Pomislite na videoposnetke, kot so seznam priljubljenih videoposnetkov. Ti lahko vključujejo vsebino, kot je »najsmešnejši domači videoposnetki« ali »10 najboljših mest za počitnice«. Možnosti so neskončne. Prepričajte se le, da ne kršite nobene vsebine in da imate pravico objavljati te videoposnetke – v primeru, da niso vaši.

Potovalni kanali:

Ljudje vedno iščejo ocene o krajih za počitnice in katere vrste dejavnosti so na voljo na teh destinacijah. Potovalni kanal lahko preprosto monetizirate s sponzorstvi v kasnejši fazi, ko se vaše občinstvo poveča.

Tehnični videoposnetki:

Tehnični videoposnetki so vedno priljubljena tema. Predstavljate lahko ocene izdelkov, kot so računalniki, mobilne naprave in drugi tehnični pripomočki, ali pa na primer pokrivate navodila za delovanje, sestavljanje, montažo posameznih tehničnih pripomočkov. 

Izdelava:

Ti kanali pokrivajo vse od ustvarjanja različnih izdelkov do prodaje izdelkov in vse, kar sodi zraven. Številni priljubljeni kanali učijo ljudi, kako ustvariti ročno izdelane izdelke. Obstaja pa tudi na desetine nenehno rastočih kanalov, ki ljudem pokažejo, kako ustvariti digitalne izdelke za prodajo na spletnih mestih, kot je Etsy.

Ideja je, da raziščete svoj trg, analizirate deset najboljših kanalov na YouTubu v vaši niši in ustvarite načrt za svoj kanal, še preden začnete ustvarjati vsebino. Tako imate jasen načrt, ki vas bo vodil z jasno smerjo in močno osredotočenostjo.

Kako izbrati ime za vaš kanal na YouTubu:

Če se še niste odločili za ime za svoj kanal, dobro premislite, kako ga boste poimenovali. Vaše ime predstavlja vašo blagovno znamko, vaše podjetje in potencialnim naročnikom pove, kaj lahko pričakujejo od vašega kanala. To pomeni, da ne izberete nečesa splošnega ali nejasnega, česar ljudje ne bodo takoj povezali s tematiko, ki jo ustvarjate.

Čeprav obstaja nešteto primerov uspešnih vlogerjev, ki so ustvarili kanal s svojim osebnim imenom, je pogosto veliko lažje, da ustvarite kanal in se povežete s svojim ciljnim občinstvom, če izberete ime kanala, ki predstavlja vrsto vsebine, ki jo boste ponujali. Z drugimi besedami, vaša tematika, o kateri boste govorili. To pomeni, da morate najprej razumeti svoj trg in kakšna vsebina bi zanimala vaš potencialni trg.

Vaša vsebina naj bo usmerjena v eno glavno nišo. Vsaj ko začenjate s snemanjem. Čeprav niste omejeni na ustvarjanje vsebine v samo eni niši, boste z odločitvijo, da v začetni fazi svoj kanal osredotočite na en segment svojega trga, lahko hitreje lansirali, lažje povečali število sledilcev in utrdili svojo blagovno znamko.

2. korak: Ustvarjanje strategije ključnih besed

Ključne besede pomagajo ljudem najti vaš kanal. Služijo kot pomoč v glavnih iskalnikih, ki bodo vaše občinstvo povezali z vsebino, ki jo iščejo. Pravzaprav je vse, kar morate storiti, da povečate promet, optimizacija vašega kanala, tako da vključuje ustrezne in visoko ciljane ključne besede. S tem se boste lažje uvrstili v iskalnike in poskrbeli, da bo vaš kanal prikazan, ko nekdo vnese iskalne izraze neposredno v iskalno vrstico YouTube.

Poskusite sestaviti 10 do 15 ustreznih ključnih besed, ki najbolje opisujejo vašo vsebino. Uporabite jih lahko na različnih področjih svojega kanala, pa tudi v opisu vsakega videoposnetka.

Prav tako optimizirajte svoje opise videoposnetkov, tako da bodo osredotočeni tako na vaše občinstvo kot na iskalnike. To pomeni, da se namesto pisanja dolgega opisa za vsak videoposnetek, osredotočite na vključitev primarnih ključnih besed na začetku besedila, vendar poskrbite, da se berejo gladko. In na koncu, vedno izkoristite vsako priložnost, da v svojo vsebino vključite ključne besede.

3. korak: Vaša blagovna znamka

Zgoraj sem govoril o pomembnosti izbire teme za vaš kanal, zdaj pa je čas, da to temo povežete s svojo blagovno znamko. Videoposnetki z blagovno znamko so vedno boljši od videoposnetkov brez blagovne znamke in za to obstaja dober razlog; ljudje začnejo prepoznavati vašo vsebino samo zato, ker je vaša blagovna znamka vidna in nepozabna. Vašo vsebino bodo delili z drugimi (če je zabavna in koristna), posledično pa bo vaša blagovna znamka pridobila še večjo izpostavljenost.

Vedno poiščite načine, kako v svoje videoposnetke in drugo vsebino vključiti svoj logotip ali drug element, ki prepoznava blagovno znamko. Pogosteje ko jo ljudje vidijo, hitreje jo bodo začeli prepoznavati.

Če imate odličen slogan, ga vključite v svoje delo. Če ustvarite veliko videoposnetkov (na primer nov videoposnetek vsak teden ali vsak drugi dan), ga vključite v pasico kanala, da bodo ljudje vedeli, kaj lahko pričakujejo.

Baner (pasico) lahko oblikujete na tej strani: 

https://snappa.com/create/youtube-channel-art

Ko oblikujete pasico in jo vstavite na videoposnetek, se prepričajte, da so vse pomembne informacije, kot so URL vašega spletnega mesta, slogani in slike, znotraj tega prostora, da bodo prikazane na posamezni napravi (računalnik, telefon, TV) ​​in ne bodo odrezane ali zakrite.

4. korak: Ustvarjanje vsebine

Vaš prvi video verjetno ne bo tak, kot si boste želeli. Tudi to je v redu – praksa bo izboljševala posnetke. Več kot boste ustvarjali vsebine, hitreje in lažje bo, kakovost pa se bo izboljšala. Kar je pomembno, je, da vadite ustvarjanje in nalaganje videoposnetkov, dokler se dobro ne seznanite z načinom delovanja platforme.

Za pomoč si oglejte veliko videoposnetkov iz niše, ki je enaka ali podobna vaši in poglejte, kaj ponujajo lastniki teh kanalov. Bodite pozorni na njihovo obliko in celotno strukturo, delajte si zapiske. Nato ustvarite urnik, kdaj boste vsebino objavljali in se ga držite.

Glavna stvar, na katero morate biti pozorni med postopkom urejanja, je, da odstranite vse nepotrebne pavze, zamike in zagotovite enakomeren tempo, tako da vaša vsebina teče nemoteno in ohranja pozornost vaših gledalcev.

Veliko denarja lahko tudi prihranite, če se naučite urejati lastne videoposnetke. Priljubljeni vlogerji uporabljajo Adobe Premiere za urejanje svojih videoposnetkov. 

YouTube ni težka platforma za učenje. Pravzaprav je njegova priljubljenost predvsem posledica tega, kako enostavna je za uporabo. Videoposnetke lahko naložite v različnih formatih in YouTube jih namesto vas pretvori v Adobe Flash. S tem omogočite YouTubu, da predvaja vaše videoposnetke v svojem predvajalniku flash (ki ga lahko vsak brezplačno naloži in uporablja).

Seveda bo večina ljudi verjetno našla vaš videoposnetek z iskanjem ustrezne vsebine v Googlu ali na YouTubu. Da bi gledalcem pomagal povezati se z videoposnetki, ki jih iščejo, YouTube uporablja zapleten algoritem, ki je sestavljen iz več kot milijon vrstic kode.

YouTube meri tudi kakovost videa z merjenjem časa gledanja. Če veliko gledalcev zapusti kanal, preden se vaš videoposnetek konča, to pomeni, da je bil vaš videoposnetek slab ali da gledalcem ni dal tistega, kar so iskali. Če ostanejo do konca, je vaš videoposnetek verjetno primeren za uporabljene iskalne izraze in bo dobil višjo uvrstitev kot videoposnetki, ki niso bili videni do konca.

Pomembno je, da ostanete dosledni, sledite urniku vsebine, ki ste si ga zastavili in na katerega se vaši naročniki lahko zanesejo. Tako ostanete zvesti tudi svoji blagovni znamki.

5. korak: Zgradite svojo bazo naročnikov

Ko gre za povečanje občinstva, lahko naredite nekaj preprostih stvari, da svojemu kanalu zagotovite najboljše možnosti za uspeh. Najprej dosledno delajte na ustvarjanju močnega zaledja. To pomeni, da več video vsebin objavite, tem bolje.

Če naročnikom zagotovite veliko vsebine, ki jih lahko uporabijo oziroma jim je koristna, dlje jih boste obdržali na vašem kanalu in si tako olajšali proces pretvorbe obiskovalca v zvestega naročnika.

Torej, delajte na ustvarjanju knjižnice vsebine. Zato je ustvarjanje urnika vsebin tako pomembno. Odločite se, ali nameravate ustvariti en video na teden, vsak drugi teden ali enkrat na mesec – izbira je vaša. Vendar ne pozabite, da boste morali, ko ste v začetnih fazah ustvarjanja kanala, vložiti več časa in energije v ustvarjanje več vsebine. Zato razmislite o tem, da bi za nekaj tednov (morda celo mesecev) ustvarili vsebino za svoj kanal, preden jo objavite. Tako lahko vnaprej zagotovite dovolj materiala, da bodo ljudje lepo sledili vašim posnetkom.

Nasvet: naročniki imajo raje kanale, ki redno ponujajo svežo, novo vsebino. Lahko se pripravite na dolgoročni uspeh, ne da bi se preobremenili, tako da ustvarite vsebino v serijah in jo nato shranite za prihodnje tedne oziroma mesece. Tako si lahko vmes vzamete odmor, medtem ko imate še vedno svežo vsebino za nalaganje.

V videoposnetke vključite tudi neposreden poziv k dejanju. Ne bojte se prositi gledalce, da se naročijo ali všečkajo vaš kanal in da vklopijo obvestila za vaš kanal. Vsi ne bodo razumeli, kako deluje YouTube, zato jih opomnite, da se morajo naročiti, da bodo obveščeni, ko je na voljo nova vsebina. Poleg tega ljudje radi podpirajo nove kanale, tako da če ljudi neposredno pozovete, da se naročijo, komentirajo in všečkajo vaš videoposnetek, to pomaga vašemu kanalu pri rasti. Videoposnetek lahko tudi končate z vprašanjem ali prošnjo za povratne informacije. To bo spodbudilo ljudi, da puščajo komentarje, ki bodo YouTubu signalizirali, da vaš kanal raste in da bi ga bilo treba prikazovati pogosteje. Več aktivnosti kot ima kanal, pogosteje se bo pojavil v rezultatih iskanja.

Prav tako bi bilo dobro poiskati načine za mreženje in navzkrižno promocijo z drugimi lastniki kanalov. Označite drug kanal in razmislite o zagotavljanju povezav v svoji video vsebini na druge kanale. To vas bo pripeljalo na radar uveljavljenih kanalov, ki so morda odprti za mreženje. Ravno tako poiščite priložnosti za gostovanje na ustreznih kanalih.

To je mogoče storiti na več različnih načinov, vključno s sodelovanjem pri samo enem videoposnetku, dveh ločenih videoposnetkih, ki sta združena (kjer vi ustvarite en del videoposnetka in nekdo drug ustvari drugi del), ali z ustvarjanjem vsebine izključno za drug kanal kot način predstavitve vaše blagovne znamke njihovemu občinstvu, hkrati pa ustvarjalcu ponuditi svežo vsebino za objavo.

Ko gre za stik z drugimi ustvarjalci kanalov, ko iščete možna sodelovanja, se lahko preprosto povežete z njimi prek njihovih računov v družbenih omrežjih, prek e-pošte ali neposredno prek njihovih video komentarjev ali bloga. Pred tem nekaj časa posvetite njihovi vsebini, spremljajte njihov kanal in raziščite, kaj počnejo. Tako lahko, ko se obrnete na njih, pokažete, da ste seznanjeni z njihovo vsebino in blagovno znamko, ter jim razložite, zakaj menite, da bi bilo sodelovanje obojestransko koristno.

Zaključek

Ustvarjanje uspešnega kanala YouTube ni znanost, vendar zahteva čas, predanost in osredotočenost. V prvih mesecih boste verjetno ustvarili več vsebine kot pozneje, da si boste ustvarili zaledje in hitro pridobili sledilce. Pozneje boste lahko ustvarili manj videoposnetkov z daljšo življenjsko dobo.

Torej ustvarite urnik vsebine, za katerega menite, da se ga lahko držite. Povejte naročnikom, da lahko pričakujejo vsebino ob določenem času vsak mesec, saj se bodo tako vračali.

Ne pozabite, da je čas gledanja na YouTubu zelo pomemben. Dlje ko se novi gledalci ukvarjajo z vašo vsebino, večja je verjetnost, da se bodo spremenili v naročnika in ko gre za ohranjanje gledalcev, boste z analizo podatkov, ki vam jih zagotavlja YouTube, z gotovostjo vedeli, katera vsebina je med vašimi najuspešnejšimi videoposnetki, da jih lahko ustvarite več. Poleg tega, dlje ko gledalec ostane v stiku z vašimi videoposnetki, večje so možnosti, da bo z njimi komuniciral – tako, da se naroči, komentira in všečka vašo vsebino.

Osredotočite se na optimizacijo kot del svojega tedenskega poslovnega načrta. Zagotoviti si želite, da vsak naslov vključuje ustrezne ključne besede, da povečate prepoznavnost. Ne pozabite dodati ključnih besed v opise videoposnetkov.

In na koncu, vedno poiščite načine za ustvarjanje (zunanjih) povezav zunaj spletnega mesta. Eden najpreprostejših načinov za to je samodejno sinhroniziranje kanala na YouTubu z drugimi računi družbenih medijev, kot so Twitter, Instagram in Facebook. Tako se vsakič, ko objavite novo vsebino, samodejno prikaže na vseh vaših profilih v družbenih omrežjih. To je pomembno, ko gre za čim večjo izpostavljenost in uspešno rast kanala.

Če pa si želite prebrati še kaj več o YouTube zaslužku, pa si prenesite brezplačno e-knjigo 11. strategij največjih zaslužkarjev na YouTubu, na spodnji povezavi:

https://zannekrep.si/11-youtube-strategij/

Preberite tudi…

Dropshipping za začetnike

Dropshipping za začetnike

Dropshipping slovi kot eden izmed preprostejših načinov zaslužka na spletu. Z njim lahko pridobite izdelke od tretje...

YouTube zaslužek

YouTube zaslužek

Obstaja dober razlog, da je YouTube vodilna video platforma na spletu, zlasti za podjetja. Enostaven je za uporabo,...

Kako zaslužiti z eBay

Kako zaslužiti z eBay

Ne glede na to, ali želite ustanoviti svoje spletno podjetje ali želite samo prodati nekaj starih stvari, je prodaja...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja