Za vas sem prebral knjigo Marketing for product people, ki jo je napisal Justin Jackson in govori o taktikah za lansiranje digitalnega produkta.

Po mnenju Justina je uspeh kombinacija pravega časa, znanja, dobre izvedbe in doslednosti naprimer vsakodnevno opraviti zadane aktivnosti.

Začnite s ciljem
Pomembno da si cilj zapišete, daste rok in opravite vsakodnevno rutino npr. dve uri vsak dan delate na projektu in ugasnite vse distraktorje npr. Facebook.

Ideja ni vse, je pa pomembna
Veliko podjetnikov se preveč zaljubi v svojo idejo. Zapomnite si, da vaša ideja kupcem ne zanima – njih zanima njihova rešitev problema. Če želite uspeti, pa vseeno rabite dober produkt, saj s slabim produktom in tako dobrim marketingom ne boste uspeli na dolgi rok. Avtor pravi, da je najpomembnejša taktika pri marketingu poslušanje vaših kupcev. Na začetku vaše podjetniške poti si je potrebno odgovoriti na tri vprašanja: na katere trge se boste osredotočili, ali imate pravi nastop za ta trg in so kupci dejansko za vaš digitalni produkt pripravljeni plačati.

Avtor knjige priporoča, da svoj digitalni produkt ne začnete z idejo, ampak z razmišljanjem o kupcih, ki jih boste targetirali.

Iskanje vaše ciljne skupine
FreshBooks, ki vam pomaga pri izdaji računov preko spleta in ima preko 5 milijonov strank so se na začetku osredotočili na nišo, ki so jo poznali in to so bili oblikovalci. Izbrali so tudi nišo, ki so vedeli, da bo plačala, saj kupci iz te niše mesečno plačujejo za naprimer Adobe programe.

Pri izbiri vaše ciljne skupine se osredočite na:

  • skupino ljudi, ki ji pripadate, ste z njo povezani ali jo dobro razumete,
  • je lahko dosegljiva naprimer preko spleta,
  • so pripravljeni tudi plačati za vaš izdelek ali storitev.

Premislite tudi pri kateri ciljni skupini imate največjo strast ali veste več od ostalih. Seveda je pa še enkrat zelo pomembno, da je ta ciljna skupina dejansko pripravljena plačati.
Zelo pomembno vprašanje je ali se boste osredotočili na B2B (podjetja) ali B2C trg (fizične osebe). Jaz osebno tako, kot avtor knjige rajši targetiram na podjetja, čeprav sem v preteklosti veliko delal z B2C, saj imajo podjetja preprosto več denarja na voljo za porabo.

Sledi raziskava

Avtor knjige priporoča raziskavo ciljne skupine na sledeči način:

  • vprašajte se kdo je vaša ciljna skupina in kje se druži
  • opazujte to skupino in si zapisujete informacije o njihovih problemih npr. vprašanjih na Quora, forumih itd.
  • skušate najti največje težave vaše ciljne skupine
  • ponudite v začetku majhne rešitve in spremljajte odziv npr. 7 dnevni email tečaj
  • če se test izkaže za učinkovit začnite graditi na pravem izdelku

Lažje je, če boste imeli rešitev (produkt) za kupce na spletu, saj tudi lažje opravite raziskavo in lažje opazujete potencialne kupce npr. berete forume, objave na Facebook skupinah itd. Z orodji Pocket in Keeeb lahko shranite teme, ki se ponavljajo. Avtor pravi, da je treba opazovati ciljno skupino vsaj 3 do 6 mesecev, sam menim da takšno dolgo opazovanje ni potrebno in bo dovolj, če boste to počeli naprimer en mesec. Po mojem mnenju je važna bolj sama kvaliteta raziskave.

Kako testirati rešitev, ki jo imate za kupce?
1. Postavite pristajalno (landing stran) npr z Leadpages
Primer pristajalne strani je The Tiny Designer, kjer Jarrod Drysdale  ponuja brezplačni pet dnevni email tečaj. Naslednji primer je seanwes, kjer je Sean pridobil sto tisoč email naslovov strank, ki so želeli pridobiti brezplačni vodič o pisanju . Kasneje pa je ustvaril tudi video tečaj Hand Lettering Tutorial.
2. Najdite vsaj 10 kupcev, ki bodo kupili vašo rešitev

Kakšen pristop k marketingu uporabiti za digitalni produkt?
Osredotočite se na problem, ki ga imajo kupci ki jih targetirate. Preden začnete graditi produkt se vprašajte koliko so kupci pripravljeni plačati za rešitev problema in kako zelo si želijo najti rešitev za problem.

Primer glede želje kupcev za rešitev problema: Zobozdravnik ima naprimer paciente, ki imajo različne načine bolečine (takšne, ki zelo boli in takšne, ki jih manj ali sploh ne boli). Zavedati se morate pa, da bodo vedno problemi za katere kupci ne bodo plačali. Primer kupcev z visoko stopnjo bolečine je naprimer integracija Zapier, z manjšo bolečino pa naprimer komunikacija Slack.

Glede na stopnjo bolečine je tudi odvisna izpostavitev vašega marketinškega sporočila:

  • visoka stopnja bolečine rabi le dve izpostavitvi,
  • srednja stopnja bolečine tri do sedemkrat
  • manjša stopnja bolečine pa tudi do sto-krat.

Prav tako so različne strategije npr. pri visoki se priporoča naprimer SEO (optimizacija spletnih strani), pri srednji pa retargeting, kjer targetirate tiste, ki vas že poznajo . Pri nizki je pa najboljša strategija viralni marketing oziroma marketing, ki se širi kot virus npr. naredite viralni video posnetek. Razlike so tudi v pojavljanju bolečine naprimer nekatere se pojavljajo večkrat, medtem ko druge le občasno naprimer oddaja bilance za podjetja je bolečina, ki se pojavi le enkrat letno.

Pravilna cena za vaš digitalni produkt
Prva možnost je cena, ki temelji na vrednosti (value) npr namesto, da bi za konferenco dali 2.000 dolarjev lahko dobite spletni tečaj za 200 dolarjev. Druga možnost je cena, ki temelji na pričakovani vrednosti kupca (koliko kupec zapravi v celotnem obdobju) in pri tej je pomembno, da za pridobitev tega kupca zapravite manj, kot bo zapravil on, saj imate s tem profit. Naslednja možnost je, da upoštevate različne cenovne politike. Primer, da se odločite za tri različne pakete cen in jih ponudite vašim kupcem naprimer ustanovitelj GumRoad Ryan priporoča v kolikor je prva cena 29 dolarjev, da je srednja varianta (2 do 2,5x dražja) naprimer 79 dolarjev in zadnja varianta je potem 5x dražja od prvotne torej naprimer 149 dolarjev. Raziskave so pokazale, da nekateri kupci bodo vedno kupili najdražjo opcijo, zato jim morate tudi to ponuditi.

Spletna stran
Pri spletni strani avtor svetuje, da kupite že narejeno temo za spletno stran in jo prilagodite za svoje potrebe. Pri nakupu teme lahko uporabite Themeforest, Wrap Bootstrap, Launch effect, Leadpages, Unbounce itd. Uredite si Google Webmaster tools, da boste lahko videli po čem vas ljudje najdejo na Googlu in katere pozicije še morate izboljšati. Orodje Google Webmaster tools je pomembno, da spremljate tudi, da vidite če morate na strani kaj posodobiti ali spremeniti, saj iskalnik Google vsako leto zamenja iskalni algoritem tudi do 600 krat in čeprav so te spremembe majhne, se vsake toliko zgodi tako imenovana velika sprememba (Google panda update), ki lahko bistveno zamenja vaše pozicije na iskalniku. Zelo pomembno je tudi, da je vaša spletna stran stran prijazna za mobilne naprave, saj vas bo drugače Goo