Marketinška avtomatizacija je sistem uporabe programske opreme s ciljem avtomatiziranja marketinških aktivnosti.

Je lahko odlično orodje, če jo znate pravilno uporabiti za svoje podjetje. Uporabite jo lahko naprimer, da svoje potencialne kupce usmerjate preko spletne strani, socialnih medijev, emailov z namenom generiranja novih in izboljševanja obstoječih leadov (lead pomeni interes kupca za nakup vaših izdelkov ali storitev).

Študija Nuclear Research je poročala, da 95 odstotkov podjetij, ki so uporabljali marketinško avtomatizacijo so imeli vsaj eno korist. Medtem, ko je InTouch CRM poročal, da je 75 odstotkov podjetij z njeno pomočjo povrnilo ROI v roku enega leta (ROI pomeni rezultat povrnitve investicije).

Kje vse lahko uporabite marketinško avtomatizacijo?
– pri vašem email marketingu,
– analitiki,
– upravljanju z vašimi socialnimi mediji in leadih
– itd.

Konkretni primer marketinške avtomatizacije po korakih:
1.) Pošljete email vabilo določenim potencialnim kupcem ter jih povabite k prenosu vaše e-knjige
2.) Pošljete email zahvalo vsem, ki so prenesli e-knjigo
3.) Čez nekaj dni se pošlje avtomatski email vsem, ki so prenesli e-knjigo in jim ponudite neko dodatno vsebino npr. raziskavo ali študijo iz tega področja
4.) Po prenosu dodatne vsebine je o tem obveščena tudi oseba, ki ureja odnose s strankami (potencialni kupec, ki je šel skozi vse te procese je vsekakor bližje nakupni odločitvi, kot nekdo ki vas ne pozna)

Priprava na marketinško avtomatizacijo
Če želimo marketinško avtomatizacijo pravilno zastaviti priporočam dobro pripravo. Potrebno je določiti cilj, ki ga želite doseči. Ponavadi je cilj pretvoriti več interesiranih kupcev v prave kupce s povečanjem dobička podjetja. Cilj je potrebno konkretno napisati naprimer: 25 odstotkov prijavljenih na email listo bodo postali vaši kupci, ki se bodo vsaj enkrat vrnili k nakupu v roku pol leta. Po tem, ko ste postavili cilj se osredotočite na vsebino, ki jo boste ponudili in izberite orodje ter analitiko, ki ju boste uporabljali. Sledi plan promocije pri čem se vprašate na kak način boste dosegli prave potencialne kupce. Brez pritoka pravih interesiranih kupcev marketinška avtomatizacija namreč ne bo uspešna. Zadnja faza, ki jo ne smete pozabiti je ali zaposleni v vašem podjetju podpirajo kampanje marketinške avtomatizacije.

Kaj pa slabosti?
Med marketinškimi strokovnjaki je bilo predvsem govora o tem ali je vredna investicije in v nekaterih primerih podjetja, kot pri vsaki drugi dejavnosti v samo avtomatizacijo preveč investirajo (časovno in denarno), zato bodite kot pri vsaki dejavnosti in investiciji pozorni, da boste dosegli rezultate z minimalno investicijo.

Programska oprema in orodja, ki vam bodo pomagala pri marketinški avtomatizaciji: