Kako prodati za 88.776,47 dolarjev izdelkov na Amazonu, čeprav sploh ne veste kaj bi prodajali?

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

15. decembra, 2016

Tokrat sem za vas povzel tečaj, ki mi je skupno vzel približno 15 ur.

Imenuje se Brand Genesis in je video tečaj, ki pokaže na realnem primeru, kako zgraditi uspešno blagovno znamko na Amazonu dobesedno iz nič. S tem prikazom je Matt Clark, vodilni na Amazing, na Amazonu zaslužil preko 80.000 dolarjev. Za tiste, ki ne veste kaj je Amazing – gre za plačljivo video platformo (stane 39 dolarjev na mesec), kjer svoje znanje predajajo uspešni podjetniki in pomagajo milijonom po svetu pri uspešni izgradnji posla. Tudi sam uporabljam platformo Amazing pri učenju o podjetništvu.

Brand Genesis obsega 24 epizod, zato bom opisal vsako posebaj.

Epizoda 1
Ta episoda obsega iskanje pravega izdelka. Po njej boste v excellu pripravili 10 potencialnih izdelkov in že kontaktirali dobavitelje na Alibabi. Da ustvarite blagovno znamko morate najprej najti produkt, sledi iskanje dobavitelja, in kasneje dobavitelj dostavi izdelek na Amazon – medtem ko bo vaša ključna naloga marketing.

Pri izbiri izdelka je pomembno, da gledate naslednje kriterije:

  • BSR, tako imenovani best seller rank: Matt svetuje da naj bo le ta med 500 in 1500. BSR rank vidite pri opisih izdelkov na Amazonu.
  • Reviews: Mnenja kupcev, teh pa naj bo čim manj, da boste lahko konkurenčni.
  • Prodajno ceno izdelka: Ta naj bo med 25 in 60 dolarji.
  • Težo izdelka: Le ta naj bo pod 5 pounds.

Dobavitelje se lahko kontaktira preko Alibaba. Tukaj lahko najdete tudi kar nekaj prevarantov, zato je potrebno pri iskanju dobaviteljev obkljukati naslednje kriterije: trade assurance, gold supplier, in assesed supplier. Sledi naročitev vzorca pri dobavitelju. Matt se je v primeru tečaja Brand Genesis odločil za izdelek – gimnastične obroče.

Epizoda 2
V njej vas Matt nauči kako ustvariti blagovno znamko, logotip, Facebook stran in spletno stran. Matt izbere za svoj izdelek ime Furry Fitness. Pri izbiri logotipa je pomembno, da premislite kako bo logotip izgledal na izdelku, majici, embalaži, spletni strani, itd. Predlaga da za izdelavo logotipa uporabite Fiverr ali 99Designs. Spletna stran naj bo enostavna z izjavami kupcev v začetku in povezavo do prodaje izdelka na Amazonu.

Epizoda 3
Govori o naročitvi vzorca, ki ga naročite pri različnih dobaviteljih, da lahko testirate različne izdelke. Svetuje, da vzorec plačate preko Paypal-a.

Epizoda 4
Pove kako postaviti uspešne Facebook oglase in omeni tudi raziskavo izdelka. Primer Facebook oglasa, ki ga Matt uporabi za zbiranje všečkov za svoj izdelek: Want Free Fitness Gear? Like our page now for exclusive coupons and deals for our new gear! Proračun, ki ga uporabite za Facebook oglase naj bo cca 15 evrov na dan. Izbral je poceni države za oglaševanje: Avstralija, Kanada, Velika Britanija, Indija, Mehika, Nova Zelandija, Filipini, Pakistan in Južna Afrika (da je dobil poceni všečke). Najprej predlaga, da se osredotočite na te, da dobite prve oboževalce in potem greste na druge trge, npr. na Združene Države Amerike, ko imate že vsaj 1000-2000 oboževalcev vaše Facebook strani. Pri raziskavi izdelka raziščite na iskalniku Google in forumih, kaj pravijo o samem izdelku (npr. Matt je primerjal pri izdelku razliko med lesenimi in plastičnimi obroči).

Epizoda 5
Obsega testiranje vzorcev, ki ste jih prejeli. Testirajte jih v različnih okoljih ter izberite dobavitelja z najboljšo ceno, ki ima tudi dobre možnosti za embalažo.

Epizoda 6
V njej se osredotočite na komunikacijo z dobaviteljem. Zanima naj vas, kakšna je minimalna količina naročila izdelka in koliko časa traja dobava. Pogajajte se za ceno ter plačajte 30 odstotkov vnaprej. Matt v epizodi pokaže kako je za 2.000 dolarjev spustil ceno za poštnino preko DHL. Uporabite programa camelcamelcamel  in Keepa, da preverite ceno izdelkov v preteklosti in še marsikaj drugega. Preverite koliko vas bo dejansko izdelek prišel in kakšen bo vaš profit, zato se priporoča, da uporabite program, kot je Fetcher .

Epizoda 7
V njej Matt pove kako morate dobavitelju pojasniti na kakšen način naj bo logotip na embalaži, kje naj kaj piše, itd. Naredite tudi barkodo npr. preko Cheap UPC barcode in naročite vizitke z kuponom, ki jih boste dajali zraven izdelka in se zahvalili vsakemu kupcu za nakup vašega izdelka. V tej epizodi Matt tudi plača preostanek denarja in dejansko naroči izdelke.

Epizoda 8
Matt pokaže kako narediti pristajalno stran (landing stran) za pridobivanje email kontaktov. Pridobite email ponudnika npr. Aweber in inštalirajte orodje za spremljanje statistike Google Analytics. Matt za pristajalne strani (landing strani) priporoča uporabo Leadpages o kateri sem govoril že pri članku o marketinški avtomatizaciji.

Epizoda 9
Obsega raziskavo ključnih besed pri iskanju izdelkov vašega tipa in listinga na Amazonu. Listing pomeni na kak način ste na Amazonu uvrščeni. Ključne besede so bistvene za rangiranje na Amazonu. Uporabite Merchantwords (pokaže koliko iskanj je na Amazonu) in Keywoord External Planner (ki pokaže število iskanj na Google), ki sem ga omenil v prispevku o Ramitu. Izberite ključne besede z čim večjim številom mesečnih iskanj (vsaj nad 10.000). Za listing poglejte kako ima to urejeno konkurenca na Amazonu, da boste vedeli v kateri kategoriji začeti s svojim izdelkom. Listing lahko vedno spreminjate.

Epizoda 10 
V njem Matt pojasni kako ustvariti uspešen opis izdelka na Amazonu. Pomagajte si z opisi konkurence. Opis naj vsebuje koristi, ki vas ločijo od drugih, pri tem pa uporabite bullet points (sistem številčenja) in ključne besede, ki jih želite targetirati.

Epizoda 11
Lahko se zgodi, da boste morali listing spreminjati glede na zahteve Amazona. Zelo pomembno je, da pred objavo listinga le tega dobro pregledate za tekstovne in slovnične napake. V tej epizodi Matt pojasni kako izgleda, ko prejmete zalogo izdelkov in da ne smete pozabiti vsaj en kos izdelka obdržati za fotografije. Če je produkt izven Amerike, kar bo v vašem primeru iz Kitajske, mora pisati narejeno v (državi kjer bo narejeno). Preverite ali se UPC barkoda ujema z listingom. Preverite tudi težo izdelka z embalažo in težo izdelka brez embalaže.

Epizoda 12
V tej epizodi pripravite marketinško strategijo, ki obsega Facebook oglas za pristajalno (landing stran) in autoresponderje za vse, ki se bodo prijavili na landing stran. Autoresponderji so avtomatska sporočila, ki jih kupci dobivajo, ko se prijavijo na vašo e-mail listo. Zelo pomembno je tudi, da naredite profesionalne fotografije vašega izdelka.

Epizoda 13
Če ste vse naredili, kot je treba je vaš izdelek že na voljo na Amazonu. Matt vam tukaj pokaže kako uporabljati Amazon promocije. V tej epizodi je pomembno tudi, da optimizirate vaše Facebook oglase, pristajalno (landing stran) in ostale aktivnosti, ki jih uporabljate v marketingu.

Epizoda 14
V tej fazi uredite še ostale autoresponderje (avtomatska e-sporočila). Matt priporoča tudi, da uporabite Feedback Genius. Za spremljanje uspešnosti marketinških kampanj pa uporabite Campaign ULR builder.

Epizoda 15
V tej epizodi Matt uči kako uporabljati Amazon sponsored ads (sponzorirane oglase), ki vam bodo tudi koristili za rangiranje vaših izdelkov. Matt priporoča tudi, da kontaktirate Amazon top reviewerse (ocenjevalce izdelkov), ki vam bodo pomagali pri opisih. Te lahko najdete, če vtipkate Amazon top reviewers v iskalnik Google. Pri izbiri reviewersov je pomembno, da preverite ali dajejo ocene 5.

Epizoda 16
Matt priporoča, da si na Amazing.com pogledate video tečaj z naslovom Advanced product marketing on Amazon od Mike Mcclary-a. Prav tako pokaže kako narediti oglas na Amazonu – tukaj je pomembno vedeti, da naj bo cena na klik 0,50 in začetni proračun 100 dolarjev za en mesec oglaševanja.

Epizoda 17
Govori o dodajanju vsebine na spletno stran. V svojem primeru je Matt dodal koristno vsebino za svoj izdelek (video iz Youtuba s koristnimi vajami). Uporabil je pa tudi orodje AMZ tracker s katerim bo dobil še več reviewov (mnenj kupcev).

Epizoda 18
V tej epizodi je prikazano kako pregledovati statistike oglasov in preverjanje izdelkov, preden jih dejansko spravite v prodajo na Amazonu. Zelo pomembno je, da pregledujete statistike oglasov in jih optimizirate.

Epizoda 19
Matt nas nauči, da lahko registriramo znamko s pomočjo Legal Zoom15. Vaš izdelek se sedaj že prodaja na Amazonu.

Epizoda 20
Matt pokaže, kako je pomembno dati give awaye (on jih je dal 300 do 400). Give away-i so v tem primeru izdelki, ki jih podarite kupcem.

Epizoda 21
Preglejte statistike, npr. če so imena bolj moška ali ženska (lahko določite spol). V tej fazi naredite Facebook oglas za Združene Države Amerike. On je izbral tudi detailed targeting (specifično targetiranje – v njegovem primeru nekaj iz fitnessa). Proračun je izbral 150 dolarjev, oglaševal je pa dva dni.

Epizoda 22
Pokaže se uporaba Helloprofit orodja. Mattu je uspelo s svojim izdelkom narediti 600 eur profita na teden.

Epizoda 23
Matt je dal izboljšati fotografije na productphotography.com. Uporabil je tudi lighting deals.

Epizoda 24
V zadnji epizodi pove kaj se je Matt vse naučil. Predlaga, da se izogibate izdelkom z več variacijami. Amazon sponzorirani oglasi (Amazon sponsored ads) so se pri njemu izkazali za učinkovite npr. Lighting deal mu je naredil 4.000 dolarjev prometa na dan.

Avtoritete na področju prodaje izdelkov na Amazonu, ki jih priporočam:
Matt Clark
Jason Katzenback
Scott Volker

Preberite tudi…

Kako zaslužiti z Etsy

Kako zaslužiti z Etsy

Vem, kaj vas je pripeljalo sem. Zanima vas odpiranje trgovine Etsy in želite natančno vedeti, kaj storiti, da bo...

Prve kupce je najtežje dobiti!

Za vas sem prebral knjigo Your First Customers, ki sta jo napisala Jack Kaufam in Adii Pienaar. Vsak posel v začetku...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja