Amazon in Alibaba sta masivna trgovska giganta, ki večino svojega prometa ustvarita online. Vsak zase ima svoj poslovni model, ki odlično odgovarja številnim prodajalcem na Amazonu, da lahko ustvarjajo visoke zaslužke. Ogromen izbor dobaviteljev na Alibabi pa mariskomu predstavlja trn v peti. Alibaba ponuja izjemne priložnosti, a hkrati na vas kot prodajalce pretijo tudi nevarnosti, na katere morate biti pozorni in se jim že v začetku izogniti. Kako torej ugodno in varno nabaviti izdelke na Alibabi in jih potem prodajati na Amazonu? Kako izbrati pravi način transporta za vaše izdelke? V tem članku boste spoznali to in še več ter spoznali pravila, ki jih ne smete spregledati za uspešno prodajo prek Amazona.
Kaj morate vedeti, da najdete pravega dobavitelja za vaš izdelek?
Vaš cilj v tem delu je izogniti se nepoštenim prodajalcem in si izpogajati pošteno ceno.
Začeti pa je potrebno na štartni črti, kjer izbirate izključno le med najboljšimi in preverjenimi proizvajalci ali dobavitelji. Kako veste, da je nekdo zaupanja vreden proizvajalec? Med tisočimi izdelki, ki se vam prikažejo na Alibabi, je nujno imeti nekakšen filter, s pomočjo katerega najdete kvalitetne dobavitelje.
Alibaba je razvila svoj sistem značk, ki vam že na prvi pogled dajo vedeti, iz kakšnega testa je posamezni dobavitelj. Gold supplier badge ali zlato značko dobavitelja nosijo tisti, s katerimi je najbolj priporočeno sodelovati in so se izkazali kot preverjeni in zanesljivi ter dodatno plačujejo mesečno članarino 3.000 dolarjev za ta status na Alibabi. Dodatne točke za merodajnost prinese tudi to, koliko let so prisotni na Alibabi (vsaj 3 leta). Svetuje se, da si pred izvedbo nabave večje količine produktov naročite vzorce in preverite kvaliteto materialov. Hkrati s tem preverite tudi odzivnost samega dobavitelja in hitrost obdelave naročil.
Pri pogajanju za čim nižjo ceno izdelkov vam je lahko v pomoč tudi dejstvo, da je veliko prodajalcev na Alibabi dejansko le posrednikov. Preverite t.i. kitajsko Alibabo ali 1688.com, ki je v osnovi narejena za Kitajce. Tam lahko najdete enake izdelke vašemu po res zelo nizkih cenah in to uporabite pri pogajanjih za čim nižjo ceno na kos na Alibabi.
Sodelovanje s posredniki nudi številne koristi. Sprejemajo tudi nizka minimalna naročila – ni vam potrebno že v samem začetku naročiti na tisoče izdelkov, da bi si lahko zagotovili nizko ceno. Vajeni so dela z Amazon prodajalci in vešči samega procesa labeliranja produktov. Kot minus pri delu s posredniki pa obstaja nevarnost, da ti zamenjajo dobavitelja brez vaše vednosti in to posledično lahko vpliva na kvaliteto vaših izdelkov.
Trade Assurance je še ena ključna zadeva, ki je dobro, da jo izkoristite. To je neke vrste zavarovanje za vaše nakupe na Alibabi. V praksi to pomeni, da lahko za izdelke plačate prek Alibaba trade assurance platforme, v primeru kakšnih napak pa ste veliko bolj zavarovani in lahko dobite denar nazaj.
Nabava izdelkov iz Kitajske torej ponuja širok nabor izbire in tudi ostale prednosti. Imate možnost kustomiziranja produktov, da jih po svojih željah prilagodite glede na barvo in embalažo. Če ste lastnik svoje lastne znamke, je še toliko bolj pomembno, da so izdelki pisani na kožo vašim kupcem. Seveda pa brez pomanjkljivosti ne gre. Kot kamen spotike bi lahko izpostavili težje zagotavljanje konstantne kvaliteta pri naročilih, vendar vam pri tem lahko pomaga kakšen dober inšpektor. Celotno naročilo mora biti plačano v celoti že pred samim pošiljanjem. Prav tako pa se lahko tudi dobavni rok zavleče zaradi carin ali ostalih težav na poti transporta.
Dodatni nasvet: Že sama embalaža, v kateri kupci prejmejo vaš izdelek, pove veliko o vas. Tudi preko tako enostavne stvari, kot je pakiranje, lahko pustite velik vpliv na kupca in tudi priložnost, da bo tudi naslednjič kupil ravno od vas. Kako to storite? Vstavite kakšen dodatni letak, kjer ponudite npr. kupon za popust pri naslednjem nakupu, brezplačni produkt, sodelovanje v nagradni igri z e-mailom in podobno. Na vse skupaj glejte dolgoročno in gojite dober odnos s strankami, saj se vam to vsekakor obrestuje.
Kakšne naj bodo zaloge vaših izdelkov v Amazon skladišču?
Cilj so optimizirane zaloge. Dokler še nimate konstantnih prodaj ali zelo pospešene prodaje, si ne delajte prevelikih skrbi z ustvarjanjem zalog za več mesecev vnaprej. Ogromnim zalogam, ki stojijo, se je dobro izogniti, saj so le te v direktni povezavi s plačilom stroškov za tiste izdelke, ki že dolgo stojijo v Amazon skladišču. Prav tako je tudi stanje Out of stock zelo nezaželeno. Manj škode je, da zaprete listing ali pa dvigujete ceno, kot pa da vam poidejo zaloge.
Kako transportirati vaše izdelke, da jih lahko začnete prodajati?
Naj vas ne prestraši sam proces nabave in transporta iz Kitajske, ki se morda na prvi pogled zdi zapleten. Vaš glavni cilj je tukaj samo eden, in sicer poskrbeti za prestavitev vaših izdelkov od točke A – skladišča dobavitelja; pa do točke B – Amazon skladišča. Na voljo imate več možnosti pošiljanja izdelka, med katerimi seveda sami izbirate, da je najbolj ustrezno glede na vaše potrebe.
Odvisno od tega, kako hitro si želite izdelke dostaviti v Amazonovo skladišče, da bo na voljo kupcem, se odločate med dvema vrstama prevozov: ladijski prevoz ali pa letalski prevoz. Vaši izdelki bodo z letalom prispeli občutno hitreje, vendar so tudi stroški tukaj do 50% višji. Če izberete ladjo, bodo stroški prevoza veliko nižji, vendar je tranzitni čas zelo dolg – običajno cca 45 dni.
Kaj torej izbrati? Za izdelke z nizko težo ali pa manjšo količino se absolutno priporoča letalski prevoz. Tako bodo vaši produkti zelo hitro prispeli v Amazon skladišče in tudi hitreje boste lahko testirali trg ter začeli s prodajo. Do cca 1000 produktov se zagotovo letalski prevoz še izplača, če ste začetnik in še nimate zagotovljene pospešene prodaje. Za ladijski prevoz se običajno odločijo tisti prodajalci, ki transportirajo velike količine (nekaj tisoč kosov) izdelkov ali pa so le ti težki. Če še niste na tem mestu, je letalski prevoz dobra izbira, saj lahko zelo hitro začnete s prodajo in ustvarjati zaslužek. Stroški samega tranzita z letalom za manjše količine niso tako visoki, konec koncev se vsi zavedamo, da še dandanes velja rek Čas je denar.
5 stvari, ki jih ne smete spregledati za uspešen prodajni listing na Amazonu
NASLOV:
Prva stvar, ki jo vaš kupec prebere, je naslov. Zato je pomembno, da je le ta skrbno sestavljen v privlačno besedno zvezo, ki bo v trenutku prepričala kupca, da klikne na vaš listing. Smiselno je, da se vedno vsaj malo razlikuje od konkurence in izpostavi tiste ključne prednosti, ki jih vaš izdelek ponuja. Razmislite o izboljšavah, ki jih vaš produkt lahko zagotovi kupcu in je s tem boljši od konkurence. Naj nosi naslov jasno sporočilo, ki hitro izpostavi lastnosti in dejstva o izdelku, ki bodo kupcu zagotovile ravno to, kar potrebuje. Izkoristite tudi priložnost, da v sam naslov vključite tiste ključne besede, ki jih kupec vpiše v Amazon iskalnik in si s tem izboljšate SEO listinga.
BULLET POINTS:
V tem odseku je glavni poudarek na prvih besedah, ki morajo biti spretno in jasno napisane. Cilj je, da pritegnete kupca k nadaljnjemu branju opisa vašega izdelka. Nasvet: Izpostavite problem, ki ga vaš produkt rešuje. Tako boste najhitreje pridobili pozornost kupca, saj mu rešitev ponudite na pladnju. Prav tako tudi tukaj izkoristite možnost za SEO, da se bo vaš listing ustrezno in čim višje prikazoval glede na iskanja po ključnih besedah.
OPIS:
Ko kupec pride to točke, da bere opis vašega izdelka, ste že na zelo dobri poti. Zaznal je, da je vaš produkt zanimiv za uresničitev njegovih želja ali rešitev, zato nadaljuje z branjem opisa. Tukaj ponudite več konkretnih informacij o samih lastnostih izdelka, specifikacije in ostale podrobnosti, ki ne pustijo prostora za dvome. Lahko napišete kaj več o sami uporabi izdelka ter različnih možnostih, ki jih le ta ponuja. Izkoristite prostor opisa tudi za dober SEO.
DODATEN NASVET: Če imate registrirano znamko, si lahko s pomočjo EBC (enhanced brand content) omogočite dodatno opcijo prikaza, ki se postavi čez običajni opis izdelka. S tem si omogočite prednost za dodatno promocijsko besedilo in nagovor kupca.
SLIKE:
Ljudje smo vizualna bitja in naša pozornost pogosto drvi najprej v fotografijo pred samim besedilom. Slika privlači, beseda proda. Prva fotografija na vašem listingu nosi odločilno vlogo, ali bo za kupca vaš izdelek sploh zanimiv, ali pa ga ne bo niti pogledal. Manj je pogosto več in držite se pravila jasnosti. Naj vsaj na prvi fotografiji na bo dodatnih motilcev, ampak naj izstopa samo izdelek na belem ozadju. To se je izkazalo kot najboljša praksa. Tudi v tem odseku se priporoča, da se vaša prva fotografija razlikuje od konkurence in ni vse po istem kopitu.
VIDEO: Izkušnje so pokazale, da je vključenost videa v listingu povečala konverzije za 15%.
DODATEN NASVET: Večina ljudi nakupuje na Amazonu prek svojih mobilnih naprav, namizne računalnike pa občasno uporabljajo za zaključek nakupa. Pri oblikovanju samega listinga upoštevajte tudi to dejstvo. Smiselno ga je prilagoditi na način, da je jasno pregleden tudi na mobilnih napravah.
Ne spreglejte…
V vsakem poslu je dobro, da imate ob sebi ljudi, ki jim lahko zaupate. V nepredvidljivih situacijah je nujno, da ti znajo ustrezno reagirati hitro in učinkovito in to je neprecenljivo. Če vas zanima še kaj več o prodaji in zaslužku prek Amazona, ste vabljeni, da si prenesete popolnoma brezplačno e-knjigo tukaj: https://zannekrep.si/brezplacna-eknjiga/.
0 Comments