Amazon se ponaša kot ena najbolj uspešnih multinacionalnih podjetij v spletni prodaji, ki je vtisnilo pomemben pečat v digitalnem svetu. Ustanovil ga je Jeff Bezos leta 1994 in takrat si še nihče ni upal pomisliti, da bi to podjetje lahko postalo eno najvplivnejših na svetovni ravni. Danes lahko rečemo, da je Amazon največji online trgovski gigant, ki je v letu 2020 ustvaril 386 bilijonov ameriških dolarjev v prodaji. S prodajo na Amazonu si lahko tudi vi odrežete svoj kos torte, saj svoje izdelke izpostavite milijonom potencialnih kupcev iz celega sveta.

S pomočjo izjemnega poslovnega modela je Amazon prodajalcem zelo olajšal delo, saj v svojih Fulfillment centrih poskrbi za večino dela namesto vas – skladiščenje izdelkov, pakiranje, podpora strankam, pošiljanje izdelkov in vračila. In še zelo prijazno dejstvo, ki vam omogoča hitrejšo pot do zaslužka – ne potrebujete niti spletne strani, da bi začeli prodajati na Amazonu.

Ali se prodaja na Amazonu še vedno splača?

Prodaja na Amazonu

Morda ste se šele začeti spogledovati s številnimi možnostmi zaslužka na internetu in niste mogli mimo Amazona. Ker je že dodobra uveljavljen povsod po svetu, ga je skorajda nemogoče spregledati. Zagotovo niste prepozni, da bi se priključili mnogim, ki že ustvarjajo visoke profite na Amazonu in to tudi iz Slovenije! Ne glede na to, iz katere države pristopate kot prodajalci, lahko izbirate med številnimi različnimi Amazon trgi – ameriški, britanski, nemški, francoski, italijanski, španski, nizozemski, …

Odgovor na to, ali se sedaj še sploh splača začeti prodajati na Amazonu, se skriva v številkah in statistikah. Trend rasti, ki prevladuje v online prodaji, se bo nadaljeval še naprej. Vse več ljudi namreč vse pogosteje izbira na spletno nakupovanje v primerjavi z obiski v trgovskih centrih. Tudi pandemija Covida-19 je obrnila tok ravno v to smer in še dodatno spodbudila spletno nakupovanje.

Na Amazonu se je prodaja v času omenjene pandemije povečala kar za 44%. Veliko ljudi namreč ni moglo ali ni želelo zapustiti svojih domov, online nakupi pa so na podlagi tega postali še bolj priročni in prilagodljivi. Amazonu se je v tem času prodaja povečala v vseh kategorijah. Več kot je povpraševanja, več prodajalcev in produktov tudi potrebuje Amazon. Pričakuje se, da bo povpraševanje po spletnem nakupovanju še bolj v porastu in prava priložnost za vse tiste, ki si želite prodajati in zaslužiti prek interneta. 

Na Cyber Monday 2014 je Amazon prodal 300 produktov na sekundo. Cyber Monday velja za enega najbolj profitnih dni v online prodaji.

Kakšno investicijo rabite, da lahko začnete s prodajo na Amazonu?

Investicija – Prodaja na Amazonu

Vsakič, ko začenjate s katerimkoli poslom, potrebujete določeno začetno vsoto investicije. S prodajo na Amazonu boste začeli neke vrste partnerstvo in na takšna sodelovanja je smiselno gledati dolgoročno. Pričakuje se, da bo Amazon še naprej rastel, se razvijal in širil, tako da je tovrstno partnerstvo iz prve strani zelo pozitivno in naklonjeno zaslužku. Na drugi strani pa ste vi kot prodajalec, ki vstopite z določeno investicijo in znanjem, ki ga imate in še pridobivate. Priporočen minimalni začetni vložek je vsaj1.500€.

Za dobre temelje prodaje bo veliko odvisno od vas in tega, koliko časa ste pripravljeni vložiti za zagon Amazon posla, tako kot vsakega drugega. Ko boste pridobili že nekaj izkušenj, vam bo tudi priprava listingov šla hitreje od rok in celoten proces prodaje bo hitrejši. Sčasoma boste določene zadeve lahko tudi avtomatizirali in ne bo potrebno, da je popolnoma vse odvisno samo od vas – tako si lahko ustvarite tudi lep del pasivnega zaslužka.

Amazon se je leta 2013 slučajno zrušil za 49 minut in ocenjujejo, da se je za ta čas zamudilo za 5,7 milijonov dolarjev vrednih prodaj skupno. V skoraj eni uri so izgubili toliko prometa, tako si lahko samo predstavljate, koliko znaša dnevni promet na Amazonu.  

Katere provizije ima Amazon in koliko znašajo?

Prodaja na Amazonu

Računati morate, da vam Amazon vzame 25 – 40% od prodajne cene produkta pri FBA (Fulfillment by Amazon). Amazon referral fee se plača ob vsakem prodanem izdelku in v povprečju znaša 15%. Za skladiščenje vaših izdelkov, ki jih imate na zalogi v Amazon skladišču, plačate Amazon inventory storage fee, odvisno od velikosti, kategorije in teže produktov. Manj časa, kot boste imeli le te na zalogi, manj provizije boste plačali. Long term fee se plača za tiste zaloge, ki so shranjene v Amazon skladišču več kot 12 mesecev. S Fulfillment fee plačate Amazonu za pakiranje in odpošiljanje vaših izdelkov. Poleg tega je tudi Amazon oglaševanje (PPC) v sklopu same platforme plačljivo.

Svoj račun za prodajo na Amazonu si boste odprli in registrirali na Amazon Seller Central. Izberete si lahko paket Individual ali pa Professional. Razlika je v tem, da če odprete Individual paket, plačate pri vsaki prodaji 0,99$, pri Professional paketu pa znaša mesečni strošek 39,99$ mesečno ne glede na prodajo.

V Sloveniji je ob registraciji potreben preveden in sodno overjen bančni izpisek ter verifikacija Amazon Seller računa.

Kako deluje Amazon FBA?

Amazon FBA predstavlja Fulfillment by Amazon. Ko najdete profitabilen produkt, najdete proizvajalca, ki ga bo izdeloval v večjih količinah. Običajno večina prodajalcev najde svojega dobavitelja na Alibabi. Vaš izbrani dobavitelj bo nato vaše izdelke poslal v Amazon Fulfillment Center – skladišče.

Ob naročilu bo potem Amazon poskrbel za vse, torej pakiranje in odpošiljanje izdelkov na naslov kupca namesto vas. Če bi vse to počeli sami, torej skrbeli za skladiščenje, pakiranje in odpošiljanje izdelkov, je to Amazon FBM – Fulfullment by Merchant, kar je torej popolnoma drugače, kot deluje Amazon FBA.

Kako najti profitabilen produkt za prodajo na Amazonu?

Prodaja na Amazonu – pravi izdelek

Na prvem mestu je seveda to, da zanj obstaja povpraševanje – koliko ljudi išče na mesec prav vaš izdelek? Večji kot je vaš trg, več kupcev obstaja za vaš produkt. Tu je sicer smiselno upoštevati dejstvo, da eksistira tudi več konkurence. Zato je najboljše poiskati tak izdelek, ki ima srednje do visoko številčna iskanja, a nizko konkurenco.

Izberite izdelek, ki je preprost za uporabo. Če bo zakompliciran in ga bodo kupci stežka usposobili za uporabo, se lahko zgodi, da vam ga preprosto vrnejo ali pa povrh pustijo še negativen review na listingu.

Izogibajte se sezonskim izdelkom, za katere obstaja povpraševanje le izključno nekaj dni na leto. Poskusite najti nekaj, kar ljudje potrebujejo vsak dan ali čim pogosteje.

Absolutno upoštevajte regulacije za prodajo prepovedanih izdelkov na Amazonu. Preverite jih tukaj.

Pri iskanju zmagovalnega produkta, ki vam bo prinesel profit, vam lahko pomaga neprecenljivo orodje Helium 10. Vsak dan njegove prednosti koristijo številni že uspešni prodajalci na Amazonu, ki ustvarjajo visoke dobičke. Več o tem si lahko preberete tukaj.

Slovarček pomembnih pojmov, ki jih kot prodajalci na Amazonu morate poznati

BSR je kratica za Best seller rank. Nižjo številko kot ima, boljše se izdelek prodaja. Primer:  BSR: #1 ima tisti izdelek, ki se najbolje prodaja v določeni kategoriji. Amazon posodablja to rangiranje produktov vsako uro.

ASIN je kratica za Amazon Standard Identification Number. Popolnoma vsak izdelek, ki se prodaja na Amazonu, ima svojo lastno 10 mestno številčno-črkovno kodo. Ta predstavlja popolnoma svoj identifikator, da se loči od vseh ostalih.

Listing je prodajni oglas ali katalog vašega izdelka na Amazonu. Obsega fotografijo, naslov, opis, okvirne točke in ceno. Ustvarite ga v svojem Amazon seller central računu. Kako je vaš listing sestavljen je izjemnega pomena, saj odločilno vpliva na prodajo izdelka.

Prodaja na Amazonu

Buy Box je okence na desni strani želenega izdelka, ki omogoča kupcem, da vaš izdelek dodajo direktno v košarico.  Buy Box je top prioriteta mnogim uspešnim prodajalcem na Amazonu, saj ustvari največ konverzij in prodaj. Več kot 80% vseh prodaj na Amazonu se zgodi prek Buy Box-a.

Glede na to, da pogosto obstaja več prodajalcev za enake izdelke, je tekmovanje za mesto Buy Box-u zelo pogosta praksa. Da Amazon tam prikaže ravno vaš izdelek, je eden izmed glavnih kriterijev nizka cena. Potem so tu še ostali pogoji, kot so odprt profesionalni račun, čim boljša ocena s strani kupcev, pravočasno odpošiljanje, ustrezna zaloga izdelkov in stanje – nerabljeno. Upošteva se tudi to, koliko časa ste že prodajalec na Amazonu in če imate dolgo prisotnost na platformi. Amazonovi algoritmi pregledajo tudi način, s katerim udejanjite prodajo in preferira FBA.

Hijacker je izraz za prodajalca, ki vam »ukrade« listing in začne prodajati popolnoma enak izdelek kot vi, običajno po malenkostno nižji ceni in vam tako celo spodnese mesto v Buy Box-u. Vam pa preostane osiromašeno število prodaj in zmanjšano število pozitivnih reviewjev. Na tem mestu vam je v veliko pomoč to, da imate svojo lastno znamko in to dokažete Amazonu, ki bo nato hijackerju odredil ustrezne sankcije.

FNSKU je kratica za Fulfillment Network Stock Keeping Unit. To je unikatna koda, ki jo vaš dobavitelj nalepi na pakiranje posameznega izdelka. Običajno za to računa 0,1$, če pa to prepustite Amazonu, je strošek 0,2$ na izdelek.

UPC je kratica za Universal product code. To je črtna koda, ki se uporablja za skeniranje izdelkov predvsem pri prodaji izven Amazona. V veliko pomoč je tako proizvajalcem, dobaviteljem, prodajalcem in distributerjem za lažjo in takojšnjo identifikacijo izdelka.

Ne spreglejte…

Če vas zanima še kaj več o prodaji in zaslužku prek Amazona, ste vabljeni, da si prenesete popolnoma brezplačno e-knjigo tukaj: https://zannekrep.si/brezplacna-eknjiga/.