Instagram je socialno omrežje, kjer si brezplačno ustvarite profil in delite objave s slikami ali videi. Brez dvoma pa lahko na Instagramu tudi zelo dobro zaslužite. Če imate občutek, da še ne znate povsem izkoristiti vseh njegovih prednosti, ki bi vam pomagale do izboljšane prodaje in večjega zaslužka, potem je ta članek prav za vas. Tukaj so zbrana dejstva in praktični nasveti, ki jih morate spoznati z namenom višje prepoznavnosti in profitabilnosti.  Instagram se namreč stalno posodablja in spreminja določene specifikacije, da bi lahko še bolje služil svojim uporabnikom.

Zakaj je Instagram dober za vaš posel in kako vam lahko pomaga do večjega zaslužka?

Instagram dandanes uporablja že več kot 320 milijonov uporabnikov po celem svetu, kar 200 milijonov pa jih Instagram uporablja za poslovne namene. Platforma je zelo privlačna predvsem iz marketinškega vidika, saj je več kot dve tretjini uporabnikov aplikacije mlajših od 34 let. Dejstvo, da je platforma izjemno popularna, je neizogibno. Železo se oblikuje, dokler je vroče, zato izkoristite in se pridružite številnim, ki že oglašujejo na Instagramu in ustvarjajo lepe dobičke.

Kako vam Instagram pomaga pri poslu?

  • Poveča promet na vašo spletno stran
  • Pospeši promocijo produktov, ki jih prodajate
  • Poveča ozaveščenost o vaši znamki oz. podjetju
  • Spodbudi povečanje števila nakupov, e-mail prijav, ipd.

Monetizacija vašega računa na Instagramu vam lahko prinese odličen zaslužek. Veliko je napačnih in zmotnih mitov o tem, katere pogoje je treba izpolnjevati, da bi lahko začeli služiti s pomočjo Instagrama. Še zdaleč niso vsi resnični, zato pogumno v akcijo.

Poslovni profil vam omogoča, da ustvarjate sponzorirane objave na Instagramu. Lahko so v obliki slike ali videa in tudi v nekaterih drugih naprednih kombinacijah – vrtiljak z več fotografijami, slideshow, Instagram Lead generation ad ali pa Instagram Story ad. S sponzoriranimi objavami lahko določate vašo ciljno skupino in povečate doseg objave. Omogoča vam, da dodate gumb call to action, ki je lahko: »prijavi se, poglej več, naroči zdaj, kontaktiraj nas, naloži, odpri link, pošlji sporočilo, nakupuj zdaj, naroči se« ipd.

Sponzorirani oglasi se uporabnikom prikazujejo vmes med ostalimi organskimi objavami na njihovem feed-u, nosijo pa oznako sponzorirana objava.

Prvo in posebno pozornost usmerite na sliko. Zapomnite si, da je to prvo, kar pritegne uporabnike, zato naj bo le ta prava paša za oči. Tako je zagotovljeno, da se bodo ustavili, naužili slike in nato nadaljevali z branjem. Čudovite fotografije in estetika so prednost Instagrama, zato se na tem socialnem omrežju posvetite najprej temu.

Besedilo v začetku objave naj takoj pritegne pozornost bralca, da bo kliknil preberi več ali ga preusmerite na pristajalno stran. Link do pristajalne strani je lahko postavljen v vaši biografiji. Priporoča se uporaba linktree, da lahko po enim linkom (URL) ponudite dostop do več različnih spletnih mest, ki jih želite prikazati potencialnim strankam.

Slovarček pomembnih pojmov za lažjo uporabo Instagrama

Zaslužek na Instagramu

Instagram Feed: je mesto, kjer se vam prikazujejo objave, ki so prejele največ odzivov oziroma jim sledite. Lahko so v obliki slik, videov ali vrtiljaka (komplet do 10 slik).

Hashtag: je kombinacija črk, številk ali simbolov, pred katero stoji znak #. Nanj se lahko klikne, uporablja pa se za lažje prepoznavanje in kategoriziranje vsebine ter višjo relevantnost objav. S pomočjo hashtagov tako uporabniki lažje najdejo tisto, kar jih zanima. Željeni hashtag vpišejo v iskalnik Instagrama, odpre pa se jim stran, kjer so zbrane vse objave z označenim hashtagom.

Instagram Story: je objava (slika ali video), ki je ločena od tistih na vašem Instagram feed-u  in izgine po 24-ih urah. Z njimi dodatno promovirate svoj profil in vzdržujete stik z vašimi sledilci.

Instagram Live Video: objavljate video v živo in vaši sledilci prejmejo obvestilo o tem, da oddajate live. Tako ste v kontaktu s svojimi sledilci v živo in ti lahko z vami neposredno tudi komunicirajo.

IGTV: je aplikacija znotraj Instagrama, ki omogoča, da posnamete video v dolžini do ene ure in je na voljo uporabnikom, da si ga pogledajo kadarkoli želijo.

5 nasvetov za večjo uspešnost na Instagramu

Zaslužek na Instagramu – kako ga povečati?

Ne potrebujete imeti na tisoče sledilcev na Instagramu, da bi lahko z njim tudi kaj zaslužili. Lahko predstavljate in promovirate svojo lastno znamko ali pa znamko drugega podjetja.

Ni pa dovolj samo ustvarjati zanimivo in kvalitetno vsebino ter upati, da jo bo kdo videl. Kako torej zagotoviti, da bodo vaše objave vidne vašim idealnim strankam?

  1. Poskrbite, da bodo vaše objave ljudem prinašale dodano vrednost. Ponudite jim informacije, ki si jih želijo, da bodo lahko rešili določen problem, ki ga imajo.

2. Sestavite si koledarček objav, ki vam bo v pomoč, da ne boste vsak dan sproti razmišljali, kaj bi objavili. Razčlenite si nekaj tem, o katerih bi lahko podajali znanje, nato pa to razdelite še v podteme oziroma vsebine.

3. Vaše objave naj reflektirajo to, kdo ste, kaj delate, komu pomagate in kako jim lahko pomagate. Če začenjate s popolnoma novim Instagram računom, ustvarite vsaj 9 objav, ki bodo to predstavljale. Tako bodo obiskovalci vašega profila hitro dobili občutek, za kaj se gre in kaj ponujate ter vam sledili.

4. Sestavite prezentativno biografijo. Opis je kratek, zato skrbno izberite besedne zveze, ki vas najbolje opišejo in pritegnejo pozornost. Uporabite lahko tudi emoji-je, da bo besedilo še bolj privlačno. Za profilno sliko lahko uporabite vaš logo ali pa katerokoli vašo sliko, ki vas dobro predstavlja.

5. Povežite svoj Facebook in Instagram profil, tako lahko objave iz Instagrama direktno objavljate tudi na Facebooku. Prednost te povezave je, da vas na Facebooku opazijo tisti, ki vas na tej platformi že spremljajo in tako zaznajo, da vam lahko sledijo tudi na Instagramu. Tako si povečate domet svojih objav in pridobite dodatne sledilce.

Ne pozabite, da so vaši sledilci zelo dragoceni in če boste objavljali preveč promocijskih objav, lahko potencialno izgubite njihovo zaupanje. Če izgubite sledilce pa izgubite glavno hrbtenico vašega posla. Zato bodite pri številu sponzoriranih objav zmerni.

Najbolj profitabilni načini za zaslužek na Instagramu

Zaslužek na Instagramu

Sponzorirane objave v sodelovanju z drugimi podjetji in znamkami

Podjetjem lahko zaračunate določeno vsoto za sponzorirano objavo na vašem Instagram feed-u ali pa Instagram story-jih. Skupaj določite število objav, vsebino in koliko denarja so vam pripravljeni plačati za to delo. Običajno te objave vsebujejo tudi specičen poziv k dejanju ali call to action, ki vodi potencialne stranke do linka spletne strani podjetja.

Zaslužek kot affiliate partner

To je drugače kot biti influencer. Kot affiliate ste bolj usmerjeni v to, da spodbujate samo prodajo pri podjetju, kot pa ozaveščate o sami znamki. Tu ste plačani na prodajo ali določeno dejanje, ki ga podjetje želi. Provizije so običajno določene vnaprej. Dobite promo kodo ali sledljivi link, da se ve, da se je prodaja zgodila prek vas. Kje najdete podjetja, ki iščejo affiliate sodelavce? Preverite na straneh Clickbank, Rewardstyle, Amazon associates, idr.

Promocija in zaslužek s svojo lastno online trgovino

Ne rabite vedno sodelovati z drugimi znamkami, da bi kaj zaslužili na Instagramu. S svojo lastno online trgovino imate popolno kontrolo nad svojimi dohodki in zaslužkom. S tem, ko odprete svoj lasten online posel, lahko prodajate tako fizične produkte, storitve ali digitalne produkte. Za karkoli od tega se odločite ali pa že imate, dodate URL do spletne strani v svoji biografiji.

Kombinacija vseh opcij

Pri možnostih zaslužka prek Instagrama se ne omejujte. Uporabite mešanico vsega zgoraj opisanega in tako povečate raznolikost poti do večjega zaslužka.

Koliko lahko zaslužite kot influencer in kako določite svojo ceno?

Zaslužek na Instagramu – influencer

Cena za sponzorirano objavo se določi individualno po dogovoru s podjetjem. Vsekakor imejte v mislih, koliko dela vložite vi sami in koliko podjetje lahko zasluži s pomočjo te objave. Primer: vi računate 50€ za 1 objavo, podjetju pa lahko ta prinese več tisoč evrov zaslužka. V tem primeru je res  smiselno pogajati se za boljše plačilo na objavo.

Pri določanju cene pa se upošteva tudi več faktorjev:

Ena izmed prvih metrik, ki jo podjetja najprej opazijo, je število vaših sledilcev. Od tega je odvisno tudi, koliko so vam pripravljeni plačati za sponzorirano objavo.

Kategorija, v kateri ste in koliko je konkurence v vaši niši. Zelo profitabilne niše so zdravje, lepota, fitnes, potovanja in posel, vendar imajo hkrati tudi veliko konkurence. Če je vaša niša zelo specifična, lahko celo zaslužite več, ker je konkurence manj.

Kakšen je odziv vaših sledilcev na vaše objave. Podjetja in znamke si želijo videti ROI (return on investment). Če imate veliko sledilcev, ki ne reagirajo na vaše objave, ali pa so celo fake sledilci, to podjetij ne zanima. Število sledilcev torej še zdaleč ni eden in edini faktor, ki ga podjetja upoštevajo, ampak tudi reakcije – torej koliko všečkov, komentarjev, shranjenih objav je s strani vaši sledilcev. To jim veliko pove o zaupanju v vas. To pa zato, ker ponujate stik s potencialnimi strankami, ki jih določena niša zanima in vam zaupajo. To podjetja potrebujejo in so za to pripravljena plačati.

Kako najti podjetja za sodelovanja?

Najprej poiščite podjetja, ki si delijo podobne vrednote in prepričanja kot vi sami, da boste skladni. Do njih lahko poskusite dostopati direktno in se dogovorite za sodelovanje.

Ne glede na to, kakšen je vaš cilj – ozaveščanje o vaši znamki, povečanje prodaje, sodelovanje s podjetji, zaslužek z affiliate linki, … je Instagram odlično mesto, da vse to lahko tudi v praksi uresničite. Veliko uspeha!