Ne, to ni tiskarska napaka, platforma se res imenuje Fiverr, z dvema r-jema. Platforma, ki je bila ustvarjena leta 2010 in je Izraelska “internetna tržnica“, kjer svoje storitve ponujajo tako imenovani “freelancerji“. Sprva se je Amazon ustrašil konkurence in tožil Fiverr, da ponuja nizko kvalitetne storitve. A zdaj je to eno večjih podjetij svoje vrste.
Kako deluje Fiverr?
Primer: Nika iz Ljubljane je grafična oblikovalka in na platformi ponuja storitev oblikovanja kreativ za Instagram objave.
Ko posameznik/podjetje potrebuje nekoga, ki bi zanje oblikoval kreative, preprosto obišče platformo Fiverr in za svojo novo “delavko“ izberejo Niko, ki bo zanje ustvarjala na daljavo.
Sprva boste na tej platformi le kupec, vzpostavitev takega profila ni zahtevno. Če želite postati prodajelec (“switch to seller“) pa je potrebnega nekoliko več dela.
Da boste lažje ustvarili profil, je tukaj preprost YouTube video tutorial, v katerem je prikazano, kako lahko ustvarite profil prodajalca.
Povezava do videa: https://youtu.be/cw8xYYuXBEc
Kako torej začeti?
Da lahko postanete seller oziroma prodajalec, morate najprej ustvariti svoj profil. Iz osebne izkušnje lahko povem, da ni ravno minutno delo. Platforma od vas zahteva veliko informacij, predvsem teh, ki so vezane na vaše delo in izkušnje. Treba je priložiti tudi slike, s katerih je razvidno, da ste vaše delo že izvajali in imate za to dokaze. To je dobro, da kupec vidi, da res izbira najboljše in ne kupuje “slabe robe“.
V okviru vprašalnika boste morali odgovoriti na vprašanja o vaši izobrazbi, veščinah, certifikatih, osebni spletni strani itd.
Najbolj zanimiva stvar, ki jo je treba izpostaviti, je, da Fiverr od vas zahteva, da opravite test angleškega jezika. Večina kupcev namreč želi storitev v angleškem jeziku, nenazadnje sama komunikacija poteka v angleškem jeziku.
Test smo opravili tudi mi in dosegli 70-odstotno uspešnost. Je srednje zahteven in zajema splošno razgledanost.
Ko ustvarite profil, lahko začnete z iskanjem “kupcev“. Fiverr omogoča, da za vsako svojo storitev naredite nov oglas (gig), kamor vnesete primere itd. Če ste torej recimo Nika, ki ponuja grafično oblikovanje, lahko hkrati ustvarite oglas, da ponujate vedeževanje.
Kaj je pravzaprav “gig“
Dobeseden prevod v slovenščino ni mogoč; če bi besedo vnesli v prevajalnik, bi ta besedo prevedel kot “koncert“ oziroma “nastop“. Mi bi to prevedli kot “osebna oglasna deska“, le da je virtualna.
Osnovni podatki, ki jih mora vsebovati vaš gig, so: natančnejši podatki o storitvi, koliko časa potrebujete za opravljanje storitve, dodatne dejavnosti, ki jih ponujate poleg osnovne storitve, koliko revizije ponujate in, seveda, kakšna je cena.
Prične se trdo delo. Začetek je najtežji, nimate namreč nobenih referenc, odzivov kupcev. Kupci pa se najbolj zanašajo ravno na ocene in komentarje. Vendar če ste dobro zastavili profil in pokazali dobre primere, naj vas ne bo strah, da ne bi dobili ponudb.
Platforma vas takoj obvesti, ko se nekdo zanima za vašo storitev in želi z vami stopiti v stik.
Seveda lahko ljudem svojo ponudbo tudi pošljete. To je vsekakor odličen način, ko začenjate. Ponudite mogoče celo nižjo ceno, pomembno je, da dobite reference.
Če želite izstopati, je eden od načinov zagotovo to, da naredite video, v katerem se predstavite in naredite reklamo za vašo storitev. S tem pridobite kredibilnost in kupci vas bodo prej izbrali.
Zaslužek
Trenutek, ko kupec pri vas opravi nakup, Fiverr že dobi vaš denar. Vi pa morate poskrbeti, da opravite delo v roku. Pri tem na platformo naložite tudi nekakšen povzetek tega, kaj ste naredili. V roku 14 dneh prejmete zaslužek (80 % vaše cene), kajti podjetje vzame 20 % vašega zaslužka.
Cene za storitve se začnejo pri vrednosti $5 in lahko segajo vse do $100.000. Odlična stvar, ki jo lahko ustvarite, je gig paket. Nika torej ponuja grafično oblikovanje in v sklopu tega oblikuje različne pakete za grafično oblikovanje. Grafično oblikovanje desetih feed objav na Instagramu + logo stane $200. S tem dvigne nivo profesionalnosti in tako lahko zastavi višje cene, ko kupec točno vidi, kaj ponuja.
Pazite le, da je čas, v katerem lahko opravite storitev, realen. Da bo Nika v enem dnevu oblikovala vse grafične kreacije in logo, vsekakor ni realno.
Stvari, ki naredijo vaš Fiverr profil močnejši
Profil je ena od stvari, za katero je pomembno, da zgleda dobro. Slovnične napake so velik minus, zato bodite pozorni, ko pišete in ustvarjate profil. Slike naj bodo visokokvalitetne, razumljive in korektne. Priporočljivo je, da na profilu izpostavite tudi vaše hobije, interese, saj bo tako kupec z vami vzpostavil povezavo in se počutil bolj blizu vam.
Optimizirajte tudi vaš opis; naj ne vsebuje nepotrebnih informacij, ampak le bistvene stvari, ki so pomembne za kupca. Naslov vašega giga generira URL, katerega pa ne morete spremeniti. Priporočljivo je, da je naslov optimiziran in ga lahko kupec hitro najde.
Primer: naslov Nikinega giga je “Najbolj vplivne kreacije“. To se generira v “Nika/najbolj-vplivne-kreacije“.
Tak URL ni najboljši za iskanje, zato je treba spremeniti naslov v nekaj, kar zveni bolje, kot na primer: “Ustvarjam kreative za vaš profil, ki dosežejo veliko ljudi.“
Ne pozabite, da ste, ko prispete na platformo, zabeleženi kot Novi prodajalci. S tem ste omejeni glede števila gigov, ki jih lahko ponujate, kar seveda omejuje vaš cenovni razpon. Novi prodajalci lahko dodatke giga prodajajo za $5, $10 ali $20.
Bodite aktivni
Aktivni profili prejemajo več naročil in odzivov kot drugi. Zato poskusite ostati na spletu 24 ur na dan, 7 dni v tednu ali kolikor je le mogoče. Če želite ostati aktivni ves čas, na svoj mobilni telefon naložite aplikacijo Fiverr Mobile App. Mobilna aplikacija je najboljše in najpreprostejše mesto za aktivnost na spletu, odzivanje kupcem in upravljanje profila.
Test veščin
Fiverr je dodal preizkus spretnosti, ki je najboljša možnost za vsakega uporabnika, da poveča vrednost profila. Opravite test na Fiverrju in prejmite oceno do 10, kar se bo odrazilo na vašem profilu. Dober rezultat lahko poveča vrednost profila in zaupanje kupcev. Zato se pripravite in opravite preizkus spretnosti za dober rezultat.
Slaba stran Fiverrja je, da vam vzame kar 20 % zaslužka. Hkrati veliko težavo za kupce predstavlja poplava prodajalcev na platformi, in veliko je ljudi, ki vam bodo le pobrali denar. Fiverr je sicer mogoče prelisičiti ter ustvariti umetne ocene in reference, kar pa ni dobro. S tem tvegate svoj posel in možnost, da vam ukinejo profil.
Zato bodite odprti in oglašujte vaš Fiverr tudi drugod. Fiverr ima rad “zunanji svet“ in obiskovalce. Večjo prednost daje tistim profilom, ki ustvarjajo “promet“ od zunaj, kot so družbeni mediji, blogi in skupnosti za razprave. Za pridobivanje kupcev od zunaj je trženje na družbenih omrežjih najboljša in najpreprostejša oblika. Le redno delite svoje “oglasne deske“ na različnih platformah družbenih medijev, kot so Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn in Pinterest. Ustvaril bo več prometa za vaše gige in vaša uvrstitev se bo iz dneva v dan povečevala.
Prodajalec višje ravni
Fiverr ima nivojski sistem. Začne se pri novem prodajalcu, prodajalcu prve stopnje, druge stopnje in konča pri najbolje ocenjenem prodajalcu. Najbolje ocenjeni prodajalec ima veliko prednosti v primerjavi z drugimi prodajalci. Višja raven pomeni več koristi in zaupanja. Kupec daje tudi več prednosti profilom višje stopnje. Fiverr nagrajuje tiste profile, ki se vedno osredotočajo na visokokakovostno delo, pravočasno dostavijo naročila in dajejo prednost zadovoljstvu strank.
Fiverr ponuja tudi referenčni program.
S programom Fiverr Referral lahko zaslužite nagrade zase in za svoje prijatelje. Vaš prijatelj se prijavi v Fiverr in prejme 10 % popusta na prvi nakup, vam pa pripišejo 10 % zneska njihovega prvega naročila do $100.
Kaj vse lahko kupimo na Fiverrju?
Ena izmed bolj nenavadnih stvari, ki jih lahko kupimo na Fiverrju, je, da nekdo za vas napiše sporočilo, ga položi v steklenico, ki jo vrže v morje, natančneje v Baltsko morje. Tukaj je še nekaj nenavadnih storitev, ki jih lahko naročite na Fiverrju:
- Če se počutite osamljene in nimate nikogar, s komer bi klepetali, lahko najamete “prijatelja“, ki bo z vami klepetal tudi več dni.
- S pomočjo telepatije lahko na Fiverrju dobite nazaj tudi vašo bivšo oziroma vašega bivšega, in to v kar 24 urah!
- Če vam to ne uspe, lahko plačate nekomu, ki vas bo poklical in vam povedal, da vas ljubi.
- Želite, da nekdo zakriči vaše ime v gozdiček? Brez problema, tudi to je možno, le na Fiverrju!
- Ogromno storitev je, ki ponujajo, da vas naslikajo, fotošopirajo, oblikujejo vaše družinsko drevo, ustvarijo slikanico, skratka, vse, kar si lahko zamislite.
- Kateri oglasi pa so najbolj iskani?
- Logo dizajni so ena najbolj iskanih stvari; prodajalci zaslužijo od $10 pa vse do $1.500 na en sam gig.
- Zelo iskane so personalizirane WordPress strani ($10–$3.500).
- Ne glede na to, ali je to le oblikovanje začetne strani, popravljanje napak ali oblikovanje celotne spletne strani.
- Veliko je tudi zanimanja za optimizacijo spletnih strani ($5–$1.500).
- Glasovni voice overji ($10–$350) so vedno zelo iskana stvar, ki temelji na naglasu, jeziku, spolu in namenu.
- Upravljanje socialnih omrežij in marketing ($10–$2.000) – oblikovanje vsebin za socialna omrežja, vodenje oglasov, nadzor analitike …
- Ilustracije ($5–$500) – ponujajo ročno ali digitalno narisane risbe za razne promocije, osebno uporabo, knjige, revije …
Imamo pa tudi nekaj nasvetov, če boste Fiverr obiskali kot kupec:
Pomembno je, da pred nakupom vedno najprej pišete neposredno prodajalcu in ga o storitvi dodatno povprašate.
Nekateri predlagajo, da pri objavi oglasa za iskanje dodate skrivno besedo, kot je na primer “balonček“. To besedo mora potem prodajalec v okviru ponudbe vključiti v svoj odgovor. Tako vidimo, da njegov profil ni lažen in za njim stoji resnična oseba, ki vam ne bo le pobrala denarja.
Fiverr ponuja možnost shranjevanja najljubših prodajalcev, kar je zagotovo zelo uporabno, saj imate tako na enem mestu vse vaše najljubše prodajalce.
Izogibajte se podajanju negativnih odzivov prodajalcem, kajti ocene imajo res velik pomen. Bolje je, da preprosto napišete, s čim niste bili zadovoljni, ter se dogovorite za popravke. Če je prišlo do pozno dostavljenega naročila, vendar je končni izdelek dober, ne bodite pikolovski.
Večji projekti
Ko je v igri večji projekt – v vrednosti nad $10.000 – je najbolje, da najprej naredite test. Gre za neko manjšo nalogo, da vidite, ali lahko vašemu prodajalcu zaupate ter če ta dela dobro.
Najboljši ponudbe
Velikokrat vam Fiverr po objavi prošnje pošlje nekaj najboljših ponudb za vaše potrebe. Vendar ne hitite in ne kupujte brezglavo. Te ponudbe so izbrane samodejno in velikokrat niso najbolj pameten nakup.
Pogajanje
Ko gre za pogajanje, morate biti previdni. Če je cena že tako nizka, je neetično, da se sploh pogajate. V primeru višje cene bodite previdni, kajti prodajalci imajo na Fiverrju dnevno veliko ponudb, in če boste preveč omahovali, bodo preprosto izbrali drugega kupca. Pri višjih cenah si lahko seveda privoščite pogajanje za nižjo ceno, ampak bodite racionalni.
Zgradite odnos
Če imate v mislih daljše sodelovanje, ne pozabite biti vljudni in prijazni. Ne bodite hladni in ne obnašajte se preveč “šefovsko“. Fiverr je freelance platforma, kjer ni nič narobe s tem, da ste bolj prijazni v poslu, kakor ste ponavadi, vendar nikoli ne pozabite na profesionalnost.
Kontaktiranje izven Fiverrja
Če imate kdaj pomisleke, da bi nekoga kontaktirali drugje – na drugih socialnih omrežjih –, češ da bo tam nižja cena, bodite previdni! Na Fiverrju je prepovedano spraševati po osebnih podatkih prodajalcev, kot so elektronski naslov, domači naslov, telefonska številka. V tem primeru lahko Fiverr ukine vaš račun, in ko se to zgodi, boste zelo težko pridobili nazaj svoj račun.
Napitnina
Tudi na Fiverrju obstaja možnost napitnine. Če je nekdo opravil zelo dobro delo, je vljudno, da mu pustite napitnino in potrdite njegovo trdo in dobro delo. Tako gradite tudi dober odnos in nagradite njihovo delo.
Bodite profesionalni
Kot vsako storitev je treba tudi Fiverr obravnavati profesionalno. Upoštevajte, da je posel nekoga lahko odvisen od vas, zato poskusite biti potrpežljivi pri komunikaciji – nikoli ne veste, kaj lahko povzroči zamudo pri odzivu.
Pošteno tudi cenite delo ljudi in ne pozabite, da lahko to vedno nadomestite z napitnino.
Nikoli ne grozite, da boste preklicali naročilo ali podali slabo oceno.
Bodite razumni glede rokov in pustite prodajalcu dovolj časa, da spremeni in pregleda delo.
Brezplačen webinar o zaslužku na Fiverrju je možen tukaj. Strokovnjaki iz svojega področja vas bodo poduči o tem, kako zaslužiti na platformi Fiverr.
0 Comments