POTENCIAL INSTAGRAMA ZA GRAJENJE VAŠEGA POSLA

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

1. marca, 2022

Lahko bi trdili, da je Instagram socialno omrežje kot nobeno drugo. Namesto okrog besed je platforma skoraj v celoti zgrajena okoli deljenja slik in videoposnetkov.

Z več kot milijardo registriranih računov je Instagram, ki ga je Facebook kupil leta 2012, postal del vsakdanjega življenja mnogih ljudi. Zdi se, da so danes na Instagramu vsi, od malih do velikih podjetij, kulturnih institucij, znanih osebnosti, fotografov in glasbenikov.

V tem članku bomo razčlenili, kako uporabljati Instagram za vaše majhno podjetje – predstavili bomo vse, od izkoriščanja funkcij platforme do posebnih idej, kako povečati svojo digitalno prisotnost na tem socialnem omrežju.

Zakaj bi morali za svoje podjetje uporabljati Instagram

Ko je prisotnost na socialnih platformah pravilno načrtovana in vodena, Instagram ponuja širok nabor možnosti tudi za male podjetnike. Če boste platformo uporabljali kot orodje za trženje svojih izdelkov in storitev, potem potrebujete dobro strategijo trženja na Instagramu. 

Glede na lastno študijo Instagrama je 81 % uporabnikov izjavilo, da jim Instagram pomaga pri grajenju lastne baze novih kupcev svojih izdelkov in storitev. Zato sem prepričan, da ne želite zamuditi cele skupine strank samo zaradi tega, ker niste aktivni na tem socialnem omrežju.

Kakšne sledilce želite

Preden pa ustvarite svoj Instagram profil oziroma ga posodobite, v kolikor ga že imate, naj se najprej dotaknem tematike okrog vaših sledilcev. Naj vam bo vodilo, da je kakovost sledilcev pomembnejša od njihove količine. Veliko ljudi je namreč obsedenih s količino svojih sledilcev na socialnih omrežjih in so mnenja, da potrebujejo 100.000 sledilcev, da zaslužijo 100.000 evrov. Ta teza zagotovo ne drži, zato imejte v mislih predvsem kakovost vaših sledilcev. 

Stopnja konverzije se šteje za število uporabnikov, ki si ogledajo vaš račun in postanejo potencialne ali predane stranke. Instagram ima eno najboljših stopenj konverzije med platformami družbenih medijev.

Preden začnete, pa je pomembno, da jasno opredelite, kdo je vaša idealna stranka. To so ljudje, ki bodo sprejeli vaše pozive k dejanju. To so ljudje, ki vam bodo zvesto sledili, ki bodo kupili vaš izdelek ali storitev, si prenesli vašo brezplačno e-knjigo s koristnimi nasveti ali delili vaše sporočilo s svojimi ljudmi.

Če še vedno niste prepričani, kdo je vaša idealna stranka, se začnite spraševati, kdo je to. To je temelj vsakega posla, in nič drugače ni tudi na Instagramu. 

Tukaj je nekaj vprašanj za začetek:

  • Kateri problem bi želeli rešiti za svojo idealno stranko?
  • Kaj bi odgovorili, če bi vas nekdo vprašal, s kom želite sodelovati?
  • Za koga želite biti “junak” – kakšni osebi bi želeli pomagati (ženska/moški, starost, status itd.)?

Dejstvo je, da če se pogovarjaš z vsemi, se ne pogovarjaš z nikomer. 

10 nasvetov, kako uporabiti Instagram za svoj posel

  1. Osnove: Nastavite svoj profil

Morda boste ob tem zavili z očmi, vendar je to nujen opomnik. Ko ste nastavili svoj poslovni račun, si vzemite trenutek in preglejte svoj Instagram profil. Nove funkcije in nastavitve se ves čas spreminjajo, včasih brez predhodnega obvestila. Ne škodi, če preverite, ali imate nastavljene standardne bistvene postavke poslovnega profila, ki jih je treba upoštevati. Te vključujejo posodobitev poslovnih kategorij, ure, lokacije, kontaktne podatke in povezovanje z vašimi katalogi storitev ali izdelkov. Preverite in se prepričajte, da so elementi vašega profila, kot sta življenjepis in profilna slika, v skladu z vašo blagovno znamko.

2. Optimizirajte svojo povezavo (“link in bio”)

Dobri upravitelji družbenih omrežij so postali ustvarjalni, zato v celoti izkoristijo polje povezave, ki ga ponuja Instagram. Postalo je nekaj običajnega, da se v objavah, ki jih pišete in objavljate, sklicujete na vašo povezavo – “link in bio” – in uporabite to povezavo za prikaz ciljne strani z vsebino vaših najpomembnejših ali aktualnih izdelkov in storitev.

3. Označite svoje objave z geo-lokacijo

Ko objavljate s fizične lokacije vašega podjetja, objavite in dodajte ime lokacije. Če tega niste storili pri prejšnjih objavah, se lahko pomaknete na pretekle objave in jih uredite. 

Kaj pomeni geografsko označevanje? Instagram zbere vse objave, označene na tej lokaciji, in jih razvrsti na tiste, ki so na vrhu, in na zadnje, ki so bile objavljene. To prispeva k prepoznavnosti blagovne znamke in strankam pomaga pri raziskovanju vašega podjetja.

4. Uporabite funkcijo za shranjevanje objav

Ta funkcija je lahko uporabna za povečanje strategije vsebine na Instagramu vašega podjetja. Instagram ponuja možnost, da shranite objave in jih razvrstite v zbirke. Te objave si lahko ogledate kasneje. Čeprav ta funkcija ni nujno potrebna, je pa priporočljiva. 

Obstaja veliko načinov uporabe te funkcije za raziskovanje in navdih. Naj naštejem nekaj idej:

  • vidite lahko, kaj objavljajo vaši konkurenti;
  • najdete vizualni navdih za vaše fotografije;
  • shranite si lahko odlične objave, na katere ste naleteli;
  • dobite ideje za vaše prihodnje objave;
  • vidite ocene strank – tako dobite vpogled v to, kaj je strankam všeč;
  • vidite lahko objave zadovoljnih in nezadovoljnih strank;
  • najdete potencialne vplivneže, ki lahko v prihodnosti pomagajo tudi vam.

Kot vidite, je možnosti ogromno. Torej če med brskanjem po Instagramu naletite na dobro objavo, ki vam je iz zgornjih razlogov zanimiva, pritisnite na gumb za shranjevanje.

5. Uporabite funkcijo “Stories Highlights”

Instagram funkcija “Stories Highlights” vam ponuja priložnost, da delite še več informacij o svojem podjetju s potencialnimi strankami. Tako imenovani “poudarki” podaljšujejo življenjsko dobo vaših zgodb, s tem ko jih prikažete na vašem profilu. 

Začnite z osnovami, kot so:

  • o vas:  nekaj objav o vaših vrednotah, vašem delovnem času in vaši blagovni znamki oziroma podjetju;
  • lokacija podjetja in/ali poudarki na lokacijah, kjer se trenutno nahajate: če delujete na več lokacijah, objavite fotografije s teh lokacij;
  • mnenja ali objave strank: ponovno objavite mnenja, ki jih dobite od svojih strank, iz njih lahko ustvarite tudi grafiko;
  • pogosta vprašanja: delite informacije oziroma odgovore na pogosta vprašanja, ki vam jih zastavljajo stranke. To vam tudi prihrani čas pri odgovarjanju strankam, saj jih lahko na ta način preusmerite na “Highlight” z vprašanji;
  • lastnosti izdelka/storitve: ustvarite skupno objavo ali poudarite vsak posamezni izdelek ali storitev. Nekaterih stvari namreč preprosto ne gre spraviti v eno objavo. V taki posamezni objavi se lahko poglobite tudi v podrobnosti.

Zdaj ko poznate osnove, je čas, da postanete še bolj ustvarjalni. Naslednji korak je, da pregledate, katere teme in vsebine že ustvarjate v svojih “Highlightih”. 

Naj vam predstavim še nekaj idej, ki jih lahko uporabite. 

Ali ustvarjate serijo objav o vseh vaših zaposlenih in vsakega posebej predstavite, kdo je, kaj počne v vašem podjetju, kaj je njegova močna točka pri vašem poslu? Vse to lahko shranite v “Highlighte”. 

Morda ste načrtovalec dogodkov. Stopite v zakulisje svojega dela in pokažite, kaj počnete za posamezno stranko. Zabavajte se s svojimi objavami. 

S funkcijo “Stories Highlights” lahko zasije glas vaše blagovne znamke.

6. Ustvarite vodnike (“Guides”)

Podobno kot “Instagram Highlights” vam funkcija “Guides” omogoča, da svoje najljubše objave združite v eno predstavljeno vsebino. Vendar obstaja nekaj ključnih razlik. Ta funkcija je bolj “uredniške” oblike, kot da berete članek. Vključite lahko fotografije in objave s svojega “zida objav”, pa tudi fotografije in objave drugih ljudi, ki ste jih shranili. 

Vsaka vdelava omogoča napis, v katerem lahko povete še več o izdelku ali lokaciji, ki jo predstavljate. 

Poleg idej, omenjenih v 5. točki, je funkcija “Guides” odlična za sestavljanje seznama priporočil za lokacijo. Lahko so to vse vaše lokacije ali lokalna podjetja, ki jih priporočate. Temo lahko razširite na svoje mesto, raziskovanje soseske, v kateri živite ali delate, ali celo priporočila vplivnežev. 

Če pa slučajno niste zagotovo prepričani, ali bi vsebino, ki ste jo ustvarili, objavili, bodite brez skrbi. Funkcija “Guides” omogoča shranjevanje vsebine med osnutke, dokler jih niste pripravljeni objaviti.

7. Bodite pozorni na podnapise pod objavljeno fotografijo (“Instagram captions”)

Prva vrstica, ki jo napišete pod objavljeno sliko, je tista, ki pritegne pozornost ljudi, in ti se odločijo, ali bodo prebrali več o tem. Poleg tega, da ste pozorni na prvo vrstico opisa, morate preveriti tudi preostanek zapisa, ki ga objavite. Z dodajanjem iskanja ključnih besed na Instagramu je to, kar napišete pod sliko na Instagramu, pomembnejše kot kdajkoli prej. Prej ste lahko bili prisrčni samo s svojimi besedami. To sicer ne pomeni, da tega ne smete početi še naprej, vendar se poleg tega prepričajte, da vključite ključne besede – “hashtage” –, s katerimi želite, da vas drugi povezujejo. Podobno kot pri izvedbi osnovne raziskave ključnih besed lahko ta del vključuje ime vaše blagovne znamke in izdelkov ali splošne izraze, povezane s panogo, v kateri delujete.

8. Uporabljajte “Instagram Live”

Priljubljenost funkcije “Instagram Live” za blagovne znamke je leta 2020 narasla v nebo, ko so se vodje trženja in lastniki podjetij znašli pred izzivom, da delajo od doma, vendar so se kljub temu še vedno morali na nek način povezati s strankami na osebni ravni. Uporaba funkcije “Instagram Live” ima številne prednosti. Največja je ta, da sledilci prejmejo obvestilo, ko začnete objavljati v živo. Ta takojšnja komunikacija je ključnega pomena, zlasti ko poskušate v množici objav izstopati. 

Nekaj ​​idej za javljanje v živo:

  • Pojdite v zakulisje svojega posla: naredite ogled svojega prostora ali pokažite ustvarjalni proces (ali njegov del), ki ga morate narediti, da ustvarite izdelek.
  • Odgovarjajte na pogosta vprašanja: Instagram ponuja funkcijo vprašanj in odgovorov. Vprašanja in odgovori v živo se lahko nanašajo na karkoli, s čimer imajo vaše stranke težave, ali se nanašajo na določene izdelke oziroma storitve, ki jih prodajate.
  • Opravite intervju z zanimivimi posamezniki iz svojega posla: če imate gosta v živo, vam ta funkcija omogoča, da jih intervjuvate na lokaciji, kjer se nahajate, ali pa jim omogočite uporabo mikrofona, da skozi vaša vprašanja predstavijo sebe in svoje delo.
  • Predstavite svoj izdelek ali storitev: ali lažje poveste več o svojem izdelku oziroma storitvi skozi sliko ali tako, da o tem govorite? Za podrobnosti o izdelku ali storitvi, ki ju ponujate, uporabite funkcijo “Live”. Če so vključeni komentarji, vam bodo vaši gledalci lahko dali tudi nasvete o tem, kaj želijo videti.

9. Ponudite popuste svojim zvestim sledilcem (“followers-only”)

Vsi imamo radi dobro prodajo. Kaj pa pravite na ekskluzivno prodajo? To je uporaba marketinške taktike, ki v večini primerov deluje zelo dobro. Če izvajate promocijo za vaše sledilce za omejen čas, imajo vaši sledilci še en razlog več, da ostanejo angažirani in vas spremljajo tudi naprej.

10. Organizirajte nagradno igro (“giveaway”)

Eden boljših načinov za organsko rast vašega Instagram računa je, da izvedete nagradno igro. Ljudje imajo še bolj kot popust radi brezplačne stvari. Odvisno od tega, kako strukturirate nagradno igro, vam ta lahko ustvari dodatno objavo in prinese nove potencialne stranke. Poleg tega, da ljudi prosite, naj spremljajo vaš profil, jih lahko prosite še, da objavo komentirajo, pod njo označijo svoje prijatelje ali vašo objavo delijo s  svojimi prijatelji.

Prav tako se lahko pri nagradnih igrah združite z drugimi malimi podjetji, ki imajo podobno občinstvo, da povečate prepoznavnost vaše blagovne znamke. Nagradno igro reklamirate vi in vaše partnersko podjetje, s katerim sodelujete. Na ta način lahko dobite tudi nove sledilce, ki sledijo vašemu partnerskemu podjetju. Seveda pa se ne zanašajte samo na to kot na edino strategijo na družabnih omrežjih.

Ne pozabite tudi na nadaljevanje strategije, ki ste si jo zastavili za vaš Instagram račun.

Teh 10 nasvetov je odličen začetek taktike trženja vaših izdelkov in storitev preko Instagrama. Na ta način lahko kot majhno podjetje izboljšate svojo prisotnost na Instagramu. Če izboljšate svojo strategijo za Instagram z nasveti, kot sta uporaba funkcije “Stories Highlights” in redna uporaba funkcije “Instagram Live”, vam bo to zagotovo pomagalo vzpostaviti pravi kontakt s svojimi idealnimi strankami. 

Za konec …

Če trenutno ves svoj čas namenjate za socialna omrežja, kot so Facebook, Pinterest ali morda LinkedIn, je čas, da za grajenje svoje baze in pridobivanje vaših idealnih strank dodate še družabno omrežje Instagram.

Instagram namreč ni le omrežje, na katerem ljudje objavljajo selfije ali slike svojega kosila, ampak je osrednja družabna platforma s hitro rastočo publiko v demografski skupini od 18 do 34 let.

Vzemite si torej nekaj časa za načrtovanje vaše Instagram strategije. Prepričajte se, da optimizirate svojo povezavo (“link in bio”) z močnim pozivom k dejanju, in si prizadevajte zgraditi skupnost, ki bo sledila vaši blagovni znamki oziroma vašemu podjetju.

Razvijte svojo vizualno blagovno znamko tako, da se odločite za določen slog slike, potem pa se držite doslednega urnika objav, ki si ga zastavite na tedenski ali mesečni ravni, in pristno komunicirajte s svojimi sledilci.

Instagram se morda ne zdi idealna platforma za vse panoge, še posebej nevizualne, vendar lahko s pravim pristopom dosežete uspeh tudi za vaše podjetje.

Preberite tudi…

Zaslužek na Instagramu

Zaslužek na Instagramu

Instagram je socialno omrežje, kjer si brezplačno ustvarite profil in delite objave s slikami ali videi. Brez dvoma pa...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja