Growth hacking: marketing prihodnosti, ki ga uporabljajo Twitter, AirBNB in Dropbox!

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

28. decembra, 2016

Growth hacking pomeni skupek taktik in najboljših praks s ciljem doseči čim hitrejšo rast podjetja.

Pojem je prvič omenil Sean Ellis in je izredno popularen tudi med start-up podjetji. Growth hackerji se ponavadi osredotočajo na metode, ki so cenejše od tradicionalnega marketinga, npr. z uporabo socialnih medijev, viralnega marketinga ali targetiranega oglaševanja.  Growth pomeni rast. Hacking pa pomeni pameten in uporaben način uporabe tehnologije, da se doseže določeno rast.5 primerov uporabe  Growth hackinga v praksi:1.) Dropbox Ustvarili so demo video, ki so ga objavili na Digg, ta pa jim je prinesel 75 tisoč novih uporabnikov. Prav tako so z medsebojnimi vabili uporabnikov prišli do več milijonov uporabnikov.  Poenostavili so tudi postopek registracije.
2.)Paypal
Plačali so 10 dolarjev vsakemu novemu uporabniku in tistemu, ki ga je priporočal. S to metodo so dobili milijone uporabnikov. 3.) Twitter  Uporabljali so sistem “suggested users list” med uporabniki, ki jim je prinesel hitro rast. 4.) AirBNB
Ko je uporabnik izpolnjeval obrazec se mu je ponudila možnost, da objavi kar je napisal tudi na Craiglist.  5.) Hotmail
Investitor Timothy Draper je imel idejo, da dodajo na vsak email posebno sporočilo, ki je bilo: “p.s. I love you. Get your hotmail account” in v šest mesecih dobili na podlagi te metode milijon uporabnikov.Preden začne z Growth hackingom naredite profil vašega kupca:  – Koliko je star?
– Koliko zasluži?
– Kakšne težave ima pri karieri in življenju?
– Kakšen je njegov cilj?
– Koga vse vpraša za nasvet in kdo poleg njega je še odločevalec?Podatki so ključnega pomena za growth hackerje, saj boste s tem sprejemali pametne odločitve, ki temeljijo na večih preizkusih. Pametne odločitve pa lahko sprejmete z uporabo brezplačnega orodja Google Analytics, ki vam pove informacije o vašem produktu/spletni strani. Pri Growth hackingu ne pozabite meriti tudi čas, ki ga daste v marketing in korelacije (npr. ko stranka obišče vašo spletno stran, ali naredi še kakšno drugo aktivnost, obišče kakšno podstran).Growth hacking obsega optimizacijo landing (pristajalnih) strani, ki jih uporabljate za zbiranje emailov z uporabo LeadPages, email marketing z uporabo Mailchimp, optimizacijo spletnih strani – SEO in produkta ter analizo spletne strani z uporabo Google Analytics in še veliko več.Uporabljajte A/B testiranje, kar  pomeni da imamo dva ločena vzorca kupcev: 50 odstotkov kupcev vidi prvo spletno stran, ostalih 50 odstotkov pa drugo, nato pa nam program pokaže rezultate. Gre za testiranje kaj bolje deluje, npr. katere prikazne fotografije so boljše, gumbi, landing (pristajalne) strani, glede na cilj, ki ga merimo. Testiranje vam omogočajo programi, kot je npr. Unbounce, ki samodejno naredi spremembo (če je npr. rdeča barva boljša od modre za klike na nakupni obrazec). Ne pozabite na spreminjanje produkta, da bo za uporabnike vedno boljši.Vprašanja, ki se jih sprašujte pri Growth hackingu (2A in 3R):
Acqusition: Kako vas kupci najdejo?
Activation: Ali imajo dober prvi vtis?
Retention: Ali se vračajo?
Revenue: Kako služite denar?
Referral: Ali povejo ostalim o vašem produktu/storitvi?Nasveti za uporabo Growth hackinga v vašem podjetju:

  • Razmislite o uporabi minimalne spletne strani, saj imajo boljše konverzije (primer takšnih spletnih strani so Dropbox in Groupon).
  • Vaša spletna stran naj se naloži v dveh sekundah (1 sekunda kasnejša reakcija zreducira za 7 % slabšo konverzijsko stopnjo po mnenju Kissmetrics).
  • Uporabljajte email obvestila – notifications (npr. Twitter uporablja tedenska obvestila).
  • Socialna integracija je pomembna npr. registracija računa povezana s Facebook računom.
  • Najboljše konverzije so pri naslednjih barvah: rdečo uporabite za naslov; zeleno in oranžno za za poziv k akciji (a call to action).
  • Uporabite prvo osebo pri nagovorih (npr. pošlji mi brezplačno kopijo).
  • Praviloma tedensko testirajte več možnosti: npr. landing (pristajalne) strani, produkte in prijavne možnosti, da dobite čimveč rezultatov.

Programi, ki vam bodo pomagali pri Growth hackingu:

Growth hackerji, ki jih priporočam:

5 najboljših knjig/izobraževanj iz tega področja:

Spletne strani, ki jih priporočam:

Preberite tudi…

YouTube zaslužek

YouTube zaslužek

Obstaja dober razlog, da je YouTube vodilna video platforma na spletu, zlasti za podjetja. Enostaven je za uporabo,...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja