Shark Tank analiza: Kako predstaviti idejo investitorjem?

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

13. marca, 2017

Za vas sem pogledal preko 100 oddaj resničnostne oddaje Shark tank (pri nas znana, kot oddaja Posel mojega življenja) v kateri podjetniki predstavijo svojo idejo. 

Cilj oddaje je, da tekmovalci prepričajo uspešne podjetnike in investitorje, da bodo v njih investirali in jim pomagali tudi s svojim znanjem in izkušnjami.

Kdo so investitorji?

  • Kevion O`Leary je ustanovil podjetje za programiranje vredno 4,2 miljarde dolarjev
  • Barbara Corcoran – sprva natakarica iz Manhattana, ki je ustanovila nepremičninski imperij
  • Robert Herjavec – je svoje prve spletne firme prodal za 350 milijonov dolarjev
  • Lori Greiner – ima v lasti preko 100 patentov in ji pravijo tudi kraljica televizijske mreže QVC
  • Daymond John – ustanovil blagovno znamko Fubu in velja za enega najbolj znanih ekspertov za blagovne znamke v svetu oblačil
  • Mark Cuban – uspešni poslovnež, ki je tudi lastnik moštva Dallas Mavericks  

Napisal sem vprašanja investitorjev, ki bi se jih morali vprašati vsi, ki razmišljate o podjetju ali imate obstoječe podjetje ter bi radi, da bi bilo podjetje še bolj uspešno. Opazil sem, da investitorjem največ pomeni sama oseba, ki je ustvarila izdelek ali storitev ter panoga v kateri izdelek ali storitev tekmuje. Če imate torej tudi povprečni izdelek po mnenju investitorjev lahko uspete, če ste pripravljeni za to nekaj narediti in to znate tudi dokazati.

Najpogostejša vprašanja investitorjev:

  • Povejte nam več o sebi?
  • Od kod vam ideja za izdelek/storitev?
  • Zakaj rabite investicijo?
  • Koliko znaša prodaja izdelka/storitve zadnje tri mesece in za zadnjih dvanajst mesecev?
  • Koliko vas stane izdelek, da ga naredite in za koliko ga potem prodajate?
  • Kaj je posebnega pri izdelku?
  • Kje izdelek prodajate?
  • Imate distributerja in katerega?
  • Koliko časa prodajate vaš izdelek/storitev?
  • Kako zmorete to delati ob delu v kolikor ga opravljate?
  • Razložite način za zaslužek – kako bomo torej mi zaslužili?
  • Koliko izdelkov lahko naredite in v kolikem času?
  • Zakaj se vašega izdelka ne da “hitro kopirati”?
  • Imate konkurenco, ki izdeluje podobne izdelke?
  • Kako ste prišli do ocene podjetja ali izdelka/storitve?

Pomembni komentarji investitorjev:

  • Podjetništvo pomeni tveganje. 
  • Če v nekaj investiramo nam mora biti izdelek ali storitev všeč.
  • Prodaja ne laže.
  • Ni važno kolikokrat izgubite, uspeti vam mora le enkrat.
  • Ne zaupate v izdelek, če delate še kaj drugega ob vašem poslu.

Najbolj uspešni izdelki po podatkih Investopedia, ki so dobili investicijo na Shark Tank so bili:

Preberite tudi…

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja