Maja Voje ekskluzivno za blog: Izkoristite LinkedIn za svoj digitalni marketing

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

21. marca, 2017

Majo Voje je strokovnjakinja growth hackinga in poznavalka omrežja LinkedIn in zato sem jo prosil, da ekskluzivno za moj blog napiše kako lahko mali podjetniki izkoristijo LinkedIn zase in svoj posel.

LinkedIn je poslovno omrežje, ki je namenjeno predvsem mreženju in poslovnemu povezovanju. Če še ne veste se je LinkedIn, ki je pod lastništvom Microsofta nedavno zelo spremenil in ima cilj postati največji prostor za iskanje dela do leta 2020.

Najboljša načina kako si trajno zagotoviti močan LinkedIn profil po mnenju Maje Voje sta: 

  1. LinkedIn deluje kot Google. Indeksira ključne besede. Ste razmišljali po kateri ključni besedi želite, da vas ljudje lahko najdejo? Temu pravimo LEOLinkedIn engine optimization.
  2. Izpolnite čim več polj in dokončajte profil. LinkedInov algoritem v iskanju (searchu) višje rangira (izpostavi) profile, ki imajo več ogledov in ki so bolj izpopolnjeni.

Za večino ljudi je LinkedIn eden izmed prvih treh zadekov na Googlu: Razmislite kaj želite sporočati svojim strankam?

Ni presenečenje, da vas stranke, poslovni partnerji, bodoči zaposleni in drugi ciljni deležniki vašega podjetja iščejo na iskalniku Google oziroma googlajo. Večina jih slej ko prej pristane na LinkedIn profilu. Podjetniki, tržniki in prodajniki LinkedIna ne bi smeli uporabljati na isti način kot ljudje, ki iščejo službo. Maja pravi, da ko jo prosijo, da jim pomaga pri optimizaciji LinkedIn profila ljudi bolj malo briga kdo ste, veliko bolj bodo zastrigli z ušesi, če jim poveste kaj lahko naredite za njih. Ko pišete tekste za vaš LinkedIn profil imejte v mislih, da s tem bralcu sporočate katere njegove poslovne probleme rešujete.

Konkretna primera kako nastopiti na LinkedIn:

Majin prijatelj iz Belgije z Growth hacking agencijo – www.linkedin.com/in/paristhomasbel

Nizozemski data science strokovnjak – www.linkedin.com/in/ronald-van-loon-5411a

Namig: Če ne veste kaj bi napisali, vam Maja svetuje orodje LinkedIn headline generator

Ker so v novem LinkedIn uporabniškem vmesniku najbolj vidni vaš naslov (headline), dve vrstice povzetka in vaša zadnja delovna izkušnja, je edino primerno, da ključne informacije strnete v ta omenjena področja. Dve res enostavni metodi kako vzbuditi interes sta, da v tekste vpletete relevantne številke, ki pričajo o tem, da ste dobri v svojem poslu (rast, prihodki, število trgov, itd.) in poznane elemente, kot so slavne blagovne znamke (partnerji, dobavitelji, stranke). Maja priporoča, da preberete članek, ki ga je napisala na svojem LinkedIn-u.

Hitri nasveti za optimizacijo: Primer Žan Nekrep

Poglejmo profil kolega Žana na LinkedIn:

Na prvi pogled bi mu dala naslednja priporočila:

Link profila si lahko takole spremenite, da ne bo več vseboval številk in črk, ampak le še vaše ime. Več o tem lahko preberete TUKAJ. Žan si naj naredi naslovno fotografijo (cover photo) (dimenzija 1535 x 768 px) za LinkedIn, kjer prikazuje srečne lastnike muckov/psov  ali pa lep letni vrt vrbe. To lahko naredi na Free LinkedIn backgrounds ali pa si naredi svojo grafiko v Canvi.

Zelo dobro ima to narejeno Tamara iz Infinuma, kar lahko vidite TUKAJ:

Pod naslov (Headline) naj Žan rajši napiše kako pomaga strankamDoda naj povzetek (summary). 

V novem LinkedIn interface-u oziroma vmesniku je pod aktivnostjo prikazanih 6 zadnjih objav (Žan`s activity). Če bi Žan napisal LinkedIn članek bi imel samo tri zadnje objave in na veliko izpostavljen članek, ki na dolgi rok nosi obisk (promet).  Žan naj doda tekst in multimedijo k svoji zadnji poziciji (npr. povezave oziroma linke do strani), ki je edina samodejno prikazana. Kar od mene lahko skopira:, kar je vidno na www.linkedin.com/in/majavoje/ pod Your Articles & Activity in Experience:

Veliko bolje bi bilo, če poveže (linka) te profile z uradnimi stranmi. Če jih še nima, jih zlahka ustvari. Tukaj najde navodila Creating a LinkedIn Company Page. Pomembno je, da se vsi zaposleni povežejo (linkajo) pod isto company page (spletno stran podjetja). Tako se lahko kot ločeno družbeno omrežje razvije tudi company page. 

Žanov email ni dovolj očiten. Če na LinkedInu želiš kontaktirati ljudi za nove poslovne priložnosti, je dobra praksa, da se vaša spletna stran in email umesti na vidno mesto. Žanov email sem morala najti z orodjem Prophet (na fotografiji spodaj vidno zgoraj desno):

Povečajte si doseg in relevantnost na LinkedInu

Kaj je po mnenju Maje Voje pomembno:

  • Pišite kakovostne članke, sodelujte v skupinah relevantnih za vašo panogo in objavite tedensko vsaj dve povezavi (linke)/slike/novice. S tem, ko ste aktivni na LinkedInu raste vaše število ogledov že samo zaradi tega, ker vas ljudje vidijo, poleg tega pa tudi LinkedIn v iskalniku aktivne profile rangira višje. Praksa, ki je pri Maji Voje najbolje delovala je objava LinkedIn članka. To počne nekajkrat na leto, samo za najbolj kakovostne vsebine. Podobne rezultate dosegajo drugi npr. Frugi  z objavo prosojnic na SlideShare. Maja je od članka, ki ga je napisala in je viden TUKAJ dobila 12 povpraševanj za svetovalne projekte. Objava (Post) ni bil sponzorirana na LinkedInu. Ves doseg (outreach) je dobila iz social media (socialnih medijev) kanalov in zaradi dejstva, da je tema res zanimiva in je bila dobro indeksirana na Googlu. Več si lahko ogledate na spodnji fotografiji:
  • Do analitike lahko dostopate zelo preprosto. Po novem se prikaže na domači strani LinkedIna (vašem news feedu). Samo kliknete na številko, ki jo želite analizirati in pogledate kdo je gledal vaš profil in kakšen je bil doseg vaših objav (postov).

Ponavadi so dobri rezultati tudi dodajanja ljudi (vidno spodaj na fotografiji), ki so že gledali vaš profil, posebno, če povabilo pospremite s prijaznim pozdravom. 

Zelo zanimive predloge za nove kontakte dobite tudi, če iščete ljudi preko iskalnika (searcha) in jih filtrirate po kriterijih na desni, kar je vidno spodaj na fotografiji:

Sprejmite dejstvo, da je LinkedIn zelo počasen. V nasprotju s Facebookom in Twitterjem, kjer objav, ki ste jih ravnokar videli, ne boste nikoli več našli v časovnici, če osvežite brskalnik, je LinkedIn res počasen medij. Všečki (lajki), komentarji (commenti) in prikazi (impressioni) se valijo čez cel teden. Dejansko imajo objave lahko tudi več tedenske življenjske cikle, kar Majo močno fascinira. To pa nikakor ne pomeni, da na LinkedInu ne morete spremljati uspešnosti. Poskusite generirati linke z Bitly-jem  in  vedno imejte realno predstavo koliko obiska (traffica) ste dobili.

Bonus Materiali namesto poslovilnega odstavka: Ker Maja ne mara slovesa, vam ob zaključku članka podarja še dva super vira, ki vam bosta pomagala do fenomenalnega LinkedIn profila in do novih poslovnih priložnosti:

Maja ima tudi svojo spletno stran, ki je vidna na www.majavoje.com/ ter seveda LinkedIn profil na www.linkedin.com/in/majavoje

Maja v imenu bralcev bi se ti zahvalil za super vsebino in priporočam, da si tudi pogledate 100 growth hacking orodij, ki jih je Maja priporočala na https://growth-hacking.zeef.com/majavoje

Preberite tudi…

YouTube zaslužek

YouTube zaslužek

Obstaja dober razlog, da je YouTube vodilna video platforma na spletu, zlasti za podjetja. Enostaven je za uporabo,...

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja