Vsem dobro poznani Facebook je dandanes še vedno ena izmed najboljših platform tudi iz oglaševalskega vidika. Vas skrbi, da ste morda že zamudili vlak, ker niste še nikoli oglaševali na Facebooku, ali pa ste šele začetnik in se trudite uspešno oglaševati? V poplavi informacij na spletu je dandanes res težko izluščiti kvalitetne informacije, ki bi vam dejansko nekaj prinesle tudi v praksi. Ste na pravem mestu.

Če si želite svoj posel razširiti med ljudmi, osveščati in tudi dobro zaslužiti, se vam bo poznavanje dobrih strategij v Facebook oglaševanju zagotovo lepo obrestovalo. V tem članku je zbrano vse, kar potrebujete, da se pravilno pripravite in uspešno zaženete svojo Facebook kampanjo za promocijo in prodajo vaših izdelkov ali storitev. Po korakih se boste naučili postaviti svoj lastni oglas in urediti vse potrebne nastavitve. Pa začnimo!

Razlogi, zakaj se splača oglaševati na Facebooku

Prednosti Facebook oglaševanja

Po uradnih podatkih Facebooka je dnevno na platformi aktivna 1,8 milijarda ljudi. Poleg tega že več kot 80 milijonov ljudi v poslu uporablja Facebook strani kot del svoje marketinške strategije, s katero najlažje in najhitreje pridejo v kontakt s svojimi idealnimi strankami. Kar 93% podjetij je aktivnih na Facebooku. To že nekaj pove, kajne?

Za Facebook oglase se je izkazalo, da imajo najvišji možen ROI (return on investment) v primerjavi z vsemi ostalimi oglaševalskimi kanali. To pomeni, da imajo najvišjo donosnost po odštetju vseh vloženih stroškov.

Cena za klik (CPC) je v povprečju nizka.

V prejšnjem letu se je za Facebook oglaševanje porabilo 84 milijard ameriških dolarjev.

Struktura Facebook oglaševalske platforme:

Struktura Facebook platforme

V oglaševalski kampanji si določite cilj in končni namen, kaj vse si želite doseči s svojimi oglasi. Morda želite pripeljati stranke na vašo spletno stran, ali pa potrebujete čim več všečkov, komentarjev in delitev oglasa.

V Ad setu določite svojo ciljno skupino, torej tiste uporabnike, ki želite, da jih vaši oglasi dosežejo. Namen testiranja ciljnih skupin z različnimi interesi in različnim izgledom oglasa je ta, da ste prepričani, da boste dobili najvišjo možno donosnost. Samo zato, ker sami mislite in se vam zdi, da bo vaš izbor interesov ciljne skupine in izbor oglasa pravi, še ne pomeni, da bo imel dobro konverzijo. Torej je testiranje nujno, če želite najti zmagovalno oglaševalsko kampanjo.

Priporoča se, da si nastavite več Ad setov (za začetek dva), da ugotovite, kateri oglasi so najbolj uspešni glede na vaš določeni cilj. Videli boste, da niso vsi oglasi enako dobro sprejeti s strani uporabnikov in tiste manj uspešne izločite.

Recimo, da prodajate izdelke za nego las in želite preveriti, kateri Ad set se bo boljše obnesel na dveh različnih ciljnih skupinah. Pri prvi določite interes npr. ljubitelji frizur, pri drugi pa interes lastniki frizerskih salonov. Pri vsakem ad setu tudi nastavite dva različna oglasa. Prvi oglas je lahko video, v drugem oglasu pa slika.

Kako si nastaviti Facebook ads manager?

Najprej potrebujete Facebook business stran za svoj posel. Če je še nimate, si jo preprosto ustvarite iz svojega profila.

Nato si na business.facebook.com ustvarite račun (Create account) in vpišete vse potrebne podatke – vaše ime, ime vašega posla, poslovni email, URL vaše spletne strani ali pa Facebook business strani.

Na domači strani Facebook Ads managerja imate pregled nad vsemi podatki in novostmi, vse urejeno in pregledno na enem mestu. V Business settings si nato uredite še dodatne nastavitve. S pomočjo navigacijskega menija na levi strani je celotna zadeva zelo preprosta za uporabo. Povežete si svojo glavno Facebook business stran, določite admina in ostale uporabnike računa, izberete metodo plačevanja oglasov ter si uredite Two factor verifiaction – zelo pomembna zaščita za varnost vašega računa, ki prepreči vdore z verifikacijo v dveh korakih. To je glede nastavitev v glavnem vse, kar potrebujete za začetek.

Kako ustvariti prvi oglas?

1. KORAK: Določite cilj

V Business tools – Ads manager kliknete na zeleni gumb Create in si izberete cilj, kaj želite doseči s svojim oglasom:

  • AWARENESS – želite ozaveščati in povečati doseg informacij do ljudi o vaši znamki, podjetju
  • CONSIDERATION
    • TRAFFIC –  vodite uporabnike, da pridejo preko FB oglasa na vašo spletno stran in postanejo potencialni kupci
  • ENGAGEMENT
    • Dobiti všečke, komentarje in delitve oglasa
    • Prenosi aplikacij,
    • Ogledi videa,
    • Lead generation – ustvarite enostavni kontaktni obrazec na facebooku, kjer vaše potencialne stranke vpišejo svoje podatke (ime, email), da jih lahko kasneje kontaktirate prek emaila in jim posledično lahko tudi kaj prodate
    • Uporaba Facebook sporočil
  • CONVERSION – večina uporablja ta tip oglasov  za samo prodajo izdelkov ali pa za zelo specifično dejanje na vaši spletni strani, ki si želite, da jo stranka naredi. Kako lahko sledite početju stranke na vaši strani, kje se zatakne in ali se prodaja zgodi?

2. KORAK: Nastavite si Facebook Pixel

Izdelava oglasa v Business Manager

Vse to se lahko spremlja prek Facebook pixla. To je posebna sledilna koda, ki je nujni člen za optimiziranje Facebook oglasov. Omogoča vam, da vidite, kako stranke postopajo na vaši spletni strani in kaj počnejo, ter nenazadnje, če se konverzija zgodi ali ne. Vidite točno, koliko denarja zapravijo, tako da lahko spremljate vaš ROI na Facebook Business Managerju in dobite celotno razumevanje, kako dobro se izkažejo vaši oglasi.

Kako ustvariti Facebook pixel?

Pojdite na Business tools – Events Manager – Connect a data source – Web – Facebook pixel – connect – poimenujte pixel – vstavite URL svoje spletne strani. Če imate spletno stran, ki se dobro integrira s Facebook pixlom (npr. Shopfy, BigCommerce, Kajabi, Joomla, Hubspot, idr.), vam je olajšano še nekaj dodatnega dela. Izberete Partner installation in Facebook pixel se hitro integrira. Lahko pa ga inštalirate ročno (Manually install).

3. KORAK: Nastavitve oglasa

Ko izberete in določite cilj oglasa, lahko že poimenujete Ad set. Najlažje je, da ga poimenujete tako, da se hitro loči od ostalih, npr. ljubitelji frizur.

Dnevni proračun

Izberite si budget. Facebook vam avtomatsko ponudi dnevni proračun 20€, vendar se priporoča, da vsaj na začetku ta dnevni budget zmanjšate, dokler najprej ne ugotovite, kateri oglasi so uspešni in jih prilagodite glede na efekt. Facebook uporablja algoritem, ki določa, kdaj in če se bo oglas prikazoval ter kakšen bo CPC. Najbolj se priporoča dnevni budget 5€ za začetek, vedno lahko to povišate glede na rezultate. Ne priporoča pa se izbrati nižjega plačila za oglas od 5€ dnevno, ker ne boste dali algoritmu dovolj možnosti, da bi optimiziral vaš oglas, da bi sploh dobili željene konverzije.

Ciljna skupina in targetiranje

Targetiranje odločilno pripomore k uspehu Facebook oglasa.

Sledi izbira ciljne skupine. Custom based audience je v povezavi z retargetiranjem in deluje s sledenjem Facebook Pixlov. Pri izdelavi prvega oglasa je dovolj, da za začetek izberete Saved Audience, torej boste določili interese in demografijo željene ciljne skupine na platformi.

Izberite lokacijo (državo, mesto), na kateri želite, da se vaš oglas prikazuje. Pozorni bodite na to, katere uporabnike označite – tiste, ki tam živijo (najbolj priporočljivo) in ne tiste, ki so bili pred kratkim na tisti lokaciji – to so običajno le turisti in gredo mimo. Določite lahko tudi starost in spol.

Uporabite lahko tudi detailed targeting, torej podrobno targetiranje. Pri tem lahko s pomočjo podatkov, ki jih ima Facebook, uporabite še informacije o izobrazbi, finančnem položaju, zakonskem stanu, zaposlitvi, delodajalcih in interesih – kaj so všečkali, katere pretekle nakupe so opravili,… Raziskujte. Možnosti so neskončne.

Na desni strani zgoraj lahko vidite kazalnik, ki vam prikaže, koliko ljudi bi potencialno lahko videlo ta oglas s takšnim targetiranjem, kot ga določate. Dodatno lahko še ožate izbor targetiranja (narrow), to pomeni, da jim je poleg izbranega interesa všeč še tudi drugi interes hkrati. Pri ožjem targetiranju se ne zapletite preveč. Izberite si npr. enega ali dva kriterija, da boste imeli kontrolo nad tem, koga targetirate in boste točno vedeli, koga vaši oglasi bolj zanimajo. Če jih boste določili 5 ali več, boste že izgubili rdečo nit in je zelo težko slediti. Če želite, te interese raje ločite v ločene Ad sete in jih tako lažje kontrolirate.

Prikazovanje oglasa

V Placements si izberete, kje vse naj Facebook prikazuje vaš oglas. Lahko je na Facebook news feed-u, na Instagramu, v  video feeds-ih, story-jih ali na streamu. Če izberete Manual placement, sami določite, kje bodo uporabniki lahko videli vašo vsebino. Za večino ljudi dela najvišje konverzije prav Facebook news feed, tudi Instagram news feed je uspešen. Za začetek pa si lahko pustite tudi na Automatic placements, ker še ne veste, kaj bo prineslo najboljše konverzije, dokler ne zaženete oglasa.  Po kakšnem tednu si poglejte, od kje prihaja največ vaših prodaj in nato izberite Manual placements ter izberite samo tiste, ki vam prinašajo najvišjo konverzijo.

4. KORAK: Oblikovanje oglasa – vizualni del

Oblikovanje Facebook oglasa

Za oglas lahko uporabite eno sliko, Carousel ad (več slik ali videov) ali pa zbirko (kolekcija slik ali videov). Facebook  prioritizira videe na news feedu. Lahko izberete tudi že obstoječo objavo  na vaši Facebook strani ali pa ustvarite nov oglas.

Za video se priporoča kvadratna dimenzija 1:1, da je maksimalna kompatibilnost tako na mobilnih napravah kot na namiznih računalnikih. Najboljše se izkažejo videi, krajši od 15 sekund. 

Slika naj bo vsaj 600×600 pixlov, prav tako se priporoča kvadratasta dimenzija, da zavzame maksimalno prostora na Facebook news feedu.

Na desni strani imate predogled videa ali slike na različnih placementih.

Primary text je tisti nad videom ali sliko. Za popestritev besedila dodajte tudi emojije. Tu je zelo pomembno, da že začetek besedila takoj pritegne pozornost, da uporabnik ne odscrolla naprej po news feedu.

Dodajte naslov.

Description pa je tekst pod sliko, ki ga tudi takoj vidite v predogledu. Vključite dobro premišljene besedne zveze. Bodite jasni in izvirni.

Dodajte še URL svoje spletne strani.

Izberite ustrezni gumb Call to action (nakupi zdaj, več informacij, rezerviraj zdaj, kontaktiraj nas, …)

Preverite, da je izbrani pravilni Facebook pixel za sledenje, da lahko sledite svojim strankam pravilno in tudi da lahko Facebook optimizira vaš oglas glede na reakcije uporabnikov.

Lahko traja vse do 24 preden se vaš oglas začne prikazovati – bo v stanju pending (čakanju odobritve). Facebook ga bo najprej pregledal prek svojih algoritmov in se prepričal, da ne kršite nobenih njihovih pravil.

5. KORAK: Spremljanje in analiza rezultatov

Analiza konverzij in rezultatov

Kje lahko preverite podatke, ko se vaš oglas že prikazuje?

V Business managerju pri kampanjah imate veliko razdelkov, ki vam prikazujejo mnogo koristnih podatkov. Frekvenca vam pove, kolikokrat so ljudje videli vaš oglas, unique link click vam pove, koliko ljudi je dejansko kliknilo na vašo spletno stran, vidite znesek, ki ste ga porabili – quality ranking (cost per result). Te kolumne si lahko tudi prilagodite, da se vam prikazujejo samo tiste, ki vam ustrezajo.

Account overview – tukaj vidite, koliko denarja ste porabili za oglase, kakšen je doseg vaših oglasov, koliko je bilo nakupov na spletni strani, starost, spol  in lokacija uporabnikov ter čas z največ konverzijami.

Zelo hitro boste ugotovili, kaj delate prav in kaj narobe ter boste lahko nadalje optimizirali vaše oglase za uspešno prodajo. In ne pozabite. Oglas ni nekaj fiksnega, ampak vam omogoča, da ga prilagajate glede na prodajni učinek.

Ne spreglejte povabila:

Če si želite izvedeti še več nasvetov in konkretnih usmeritev za uspešno prodajo preko Facebooka, si lahko ogledate brezplačni Facebook webinar, ki poteka vsak ponedeljek. Prijavite se tukaj –  https://zannekrep.si/brezplacni-webinar4/