Facebook oglaševanje – z retargetiranjem v rekordnem času do povečane prodaje!

Žan Nekrep, mag. posl. ved

Žan Nekrep, mag. posl. ved je ustanovitelj več podjetij v Sloveniji in tujini. Je avtor več knjig in predavatelj na priznanih dogodkih o digitalnem marketingu.

21. junija, 2021

Facebook oglaševanje – ciljna skupina

Ciljne skupine po meri so tiste skupine ljudi oziroma ciljna publika, ki si jo želite še posebej podpreti s prikazovanjem vaših Facebook oglasov. Zakaj je temu tako in kako vam za uspešno Facebook oglaševanje lahko pomaga retargetiranje? Odkrijte v tem članku.

Izkušnje so pokazale, da po navadi 20% denarja, ki se ga vloži v ratergetiranje na Facebooku, prinese kar 80% celotne prodaje in izkupička. Glavni razlog je v tem, da ta ciljna skupina vedno ogreta, visoko targetirana in vas dobro pozna. Ključ, da do takšnih strank pridete, pa je dobra vsebinska izkušnja strank na poti z vami in spretno retargetiranje. 

Kakšna je razlika med targetiranjem in retargetiranjem?

Pri običajnih Facebook oglasih targetiranje pomeni, da določate kriterije, ki naj jih Facebook algoritem upošteva, komu vse se bo vaš oglas prikazoval, glede na to, kje ti ljudje živijo, koliko so stari, katerega spola so, kateri so njihovi interesi,…  Retargetiranje pa pomeni, da ustvarjate oglas za tisto ciljno skupino po meri, ki je že ogreta, torej je pokazala interes za vaše vsebine, storila točno določena dejanja v povezavi z vašimi oglasi,  Facebook stranjo ali pa spletno stranjo. Pri retargetiranju se vse vrti okrog postavitve zelo zainteresirane vaše ciljne publike. Tako se splača, da v to že ogreto publiko kar vložite nekaj oglaševanja, saj morda potrebuje samo še malo spodbude, preden se odloči za nakup.

Uporabite retargetiranje pri Facebook oglasih in gradite na zaupanju s potencialnimi strankami

Facebook oglaševanje – grajenje zaupanja

Ko začnete s prvim oglaševanjem na Facebooku, običajno oglašujete tako imenovani hladni publiki (cold audience). To so torej ljudje, ki vas še ne poznajo in vidijo vaš oglas prvič. Običajno je potrebno, da le ti vidijo vaš oglas vsaj nekajkrat, preden se sploh odločijo narediti kakšen korak. Retargetiranje je torej super zadeva, ker oglašujete tistim, ki so že na določeni način naredili kontakt z vami. Te kriterije kontakta določate vi. Prvi pogoj za sledenje pa je seveda ta, da imate ustvarjen Facebook pixel. Ta omogoča, , da je vaša spletna stran povezana z vašim Facebook Ad account-om. Tako lahko sledi, kdo je bil na vaši strani in jih lahko posledično retargetirate.

Po določenem času, ko širša ali hladna publika vidi vaše oglase, brezplačne vsebine ali e-maile, vas sčasoma bolje spoznava in vam posledično začne tudi bolj zaupati. Retargetiranje torej deluje na principu vzpostavljanja in ohranjanja povezave in zaupanja med vami in vašo ožjo publiko. Konec koncev je vedno tako, da večina strank, preden se odloči za nakup, vas želi prej dobro spoznati. Ko jim postanete všeč, vam po določenem času začnejo zaupati. Večkrat kot vidijo vaše oglase, prej vas bodo sprejeli kot avtoriteto na vašem področju.

Kdaj uporabiti retargetiranje za Facebook oglaševanje?

Običajno ustvarite Facebook oglas, na podlagi lookalike audience. Torej s pomočjo Facebook algoritma se vaši oglasi prikazujejo tistim, za katere Facebook po preteklih dejanjih sklepa, da bi jih vaš oglas zanimal. Kljub vsemu je to še dokaj hladna publika. Zato v tem oglasu ponudite npr. brezplačni webinar, brezplačni priročnik, kodo za popust,… Tisti, ki si vašo ponudbo ogledajo, pridobijo neke informacije, takojšnja prodaja pa se zgodi bolj redko. Nič za to, ker vi pridobite s tem ogromno dragocenih usmeritev, ki jih Facebookov algoritem uporabi za filtriranje te široke publike.

Tukaj pride v poštev retargetiranje, torej želite ponovno stopiti v kontakt s tistimi, ki jih je vaša vsebina toliko zanimala, da so si npr. ogledali vaš webinar, prenesli brezplačni pdf priročnik,… Pomislite, kaj bi tej publiki ustrezalo in kaj še dodatno potrebuje, da bi se na koncu le odločila za nakup? Niso še čisto prepričani, nekaj še potrebujejo, da jih privedete do konca.

Ne pozabite, da gre ciljna publika že skozi določen filter, ki jih določi kot potencialne kupce, vaša vsebina in ponudba jim je zanimiva in je samo vprašanje časa, kdaj se bodo tudi odločili za nakup pri vas.

Kaj so Lead Generation oglasi in kako izboljšajo Facebook oglaševanje?

Lead Generation oglasi za Facebook oglaševanje

Lead Generation oglasi se prikazujejo vaši ciljni publiki, pogosto tudi v pop-up obliki. Vsebujejo zelo preprost kontaktni obrazec, ki ga stranka izpolni s svojimi podatki, v zameno pa dobi od vas katero od brezplačnih vsebin. Običajno ta oseba vpiše svoje ime in e-mail, v zameno pa lahko dobi npr. kakšen brezplačni priročnik, brezplačni webinar, popust ali karkoli relevantnega, kar ponujate. Vi pridobite nov e-mail naslov, ki ga skrbno uporabite v marketinške namene, kar je korak bližje k uspešni prodaji.

Posebej lahko celo retargetirate tiste, ki so odprli kontaktni obrazec, pa niso kliknili oddaj v zadnjih 3 mesecih. Tako poskusite ponovno pri tistih, ki so že pokazali delček interesa, da jih spet spomnite na vašo ponudbo in morda tokrat izpolnijo svoje podatke.

Poskrbite, da programsko ozadje brezhibno deluje in je avtomatizacija oglasa zagotovljena. Torej, ko nova potencialna stranka enkrat pride na vašo e-mail listo, mora zagotovo dobiti tisto, kar je obljubljeno (povezava do webinarja, pdf priročnik, koda za popust, …).

Ko pripravljate vsebino, vedno imejte v mislih to, da svoji ciljni publiki prinašate vrednost. Podajajte vsebine, ki vaše bodoče stranke zanimajo in jim prinašajo novo znanje in napotke. Če boste poskrbeli za dobre in kvalitetne vsebine, vas bodo ti ljudje cenili, si vas zapomnili in tudi raje od vas kaj kupili, ker vas poznajo. Cilj je konverzija, pa čeprav se zgodi šele čez dober čas.

Kakšne so prednosti Lead Generation oglasov za Facebook oglaševanje?

Facebook oglaševanje

Poleg tega, da z enostavnim obrazcem zelo hitro pridete do kontakta nove potencialne stranke, je najbolj dragoceno dejstvo tudi to, da bodoče stranke dobro spoznate. Zakaj bi jim vprašali samo za ime in e-mail, če jim lahko ponudite še možnost, da si označijo npr. najbolj primeren odgovor na vaše postavljeno vprašanje? Bodite izvirni in vprašajte potencialno stranko tisto, kar vas zanima, v zameno pa dobite merodajen odgovor, ki vam lahko služi za nadaljnje usmeritve.

Sploh tudi tisti, ki vas še sploh ne poznajo, in so se prvič odzvali na vašo ponudbo, so izjemno reprezentativni kontakti. Negujte jih in jim pripravite serijo kvalitetnih e-mailov, tako vas bodo boljše spoznali in tudi sprejeli vaš način razmišljanja. Naj bo vaša komunikacija z njimi premišljena in naj jim predvsem ponuja vrednost. Če verjamete v svoj posel in si želite ohraniti svoje kontakte dolgoročno, naj bo tudi vaša vsebina prvovrstna.

Cost per purchase se zniža zato, ker je vaša ciljna publika dokaj ozka, že ogreta in vas pozna. Return on investment pa se zviša.

Kako ustvariti Lead Generation oglas?

Najbolj enostaven način je ta, da kot običajno ustvarite Facebook oglas, v Ad set-u izberete Audience – Custom audience – create new. Na tej točki namesto običajnega targetiranja glede na demografske lastnosti in interese, določate druge kriterije. To pomeni, da si izbirate in določate točno tiste ljudi, ki so npr.:

  • si ogledali vaš video več kot npr. 10 sekund ali pa 75% videa
  • všečkali vašo Facebook stran
  • komentirali katero od vaših objav
  • kliknili call-to-action gumb (torej nakupi zdaj, več informacij ipd.)
  • si shranili kakšno vašo objavo
  • kakorkoli bili aktivni na vaši Facbook strani
  • pristali na vaši spletni strani
  • pustili ali pozabili kakšen artikel v nakupovalni košarici, …
Facebook oglaševanje in retargetiranje

Ko določate vir vaše prilagojene ciljne skupine (Custom Audience source), izberite torej Facebook page in označite željene kriterije. Facebook avtomatsko zajame informacije, ki so mlajše od 365 dni, tako da so podatki vedno aktualni in ne zastarani, tako da ne izgubljate denarja za neažurne usmeritve. Imate tudi možnost, da to časovno obdobje zajetja podatkov tudi še dodatno skrajšate.

Želite dodati v svojo kampanjo za retargetiranje tudi tiste stranke, ki so že kdaj obiskale vašo spletno stran? Prvi pogoj za sledenje je, da si aktivirate Facebook pixel. Kako si ga nastavite, si lahko preberete v tem članku.

Lahko uporabite Customer list, to je vaš seznam kontaktov. Sami naložite datoteko s kontakti vaše ciljne publike, ki ste si jo pridobili.

Odlična in izjemno uporabna opcija je tudi ta, da uporabite svoj Instagram profil. Izberite opcijo za Instangram page, nato pa izbirate med tistimi, ki so npr. :

  • kakorkoli bili aktivni in odzivni na vaše Instagram objave v zadnjem letu
  • obiskali vaš profil v zadnjem letu. Tako se bodo vaši oglasi prikazovali tem izbranim ljudem.

Še ena izmed možnosti je ta, da retargetirate tiste ljudi, ki so pokazali interes za določen dogodek ali se odzvali na vaše povabilo.

Še nekaj zadnjih napotkov za učinkovito Facebook oglaševanje in uporabo retargetiranja:

Facebook oglaševanje

Ko poimenujete svojo ciljno skupino po meri za retargetiranje, bodite čim bolj specifični, da boste lažje spremljali in takoj vedeli, za katero ciljno skupino se gre. Določite lahko npr.  ̎tisti, ki so obiskali vašo spletno stran vsaj enkrat v zadnjih 30 dneh  ̎ ali pa   ̎tisti, ki so opravili nakup  ̎.

Prav tako lahko dodajate kriterije (include) ali pa jih med seboj izključujete (exclude), npr. tiste, ki so vašo spletno stran obiskali vsaj enkrat v zadnjih 30 dneh pa niso opravili nakupa.

Uporabljajte retargetiranje preprosto, še posebej, če ste na začetku. Naj vas toliko različnih opcij ne zmede. Če še nimate vsaj 100 ljudi, ki vam aktivno sledijo, se tovrstne zadeve še ne splačajo. Priporoča se, da najprej razširite doseg oglasa za povečanje vaše ciljne publike. Vse vaše ciljne skupine (Audiences) lahko pregledno vidite tudi v Business managerju pod Audiences.

S Facebook oglasi in retargetiranjem si tako lahko zagotovite povečanje števila konverzij v rekordnem času. Izkoristite to možnost, ki vam jo ponuja Facebook z vsemi svoji zbranimi podatki, saj ga ne brez razloga poimenujejo Lead Generation Beast.

Ne spreglejte povabila:

Če si želite izvedeti še več nasvetov in konkretnih usmeritev za uspešno prodajo preko Facebooka, si lahko ogledate brezplačni Facebook webinar, ki poteka vsak ponedeljek. Prijavite se tukaj –  https://zannekrep.si/brezplacni-webinar4/

Preberite tudi…

0 Comments

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja